X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אם תביע הצמרת המדינית בירושלים נכונות להגמיש את העמדה הישראלית בזירה הפלשתינית, יגדלו סיכוייה לזכות בהקשחת העמדה האמריקנית בזירה האירנית
▪  ▪  ▪
להתגמש עם הפלסטינים כדי להקשיח עם האיראנים [צילום: פלאש 90 / AP]
יותר מכפי שחזון אובמה אינו נוח לנו, הוא אינו נוח לפלשתינים; החזון מחייב אותם לחשוף את סירובם לוותר על "זכות השיבה" - צעד שאף פלשתינים "מתונים", דוגמת אבו-מאזן או מרואן ברגותי, אינם מוכנים לו

   רשימות קודמות
  מתנת הפרידה של אולמרט
  תכנון ילודה? הס מלהזכיר
  לפני שמנפצים לציפי את המפץ
  תראו מי שמטיף לנו מוסר
  גזענות מדעית

בין אם נרצה בכך ובין אם לאו, הרוח המנשבת בוושינגטון מאז מינויו של ברק אובמה לנשיא בינואר נושאת עמה זיקה בין התקדמות במשא-ומתן המדיני בין ישראל לבין הפלשתינים ומדינות ערב ובין המהלכים לבלימת התגרענותהּ של אירן. "אם ישראל מבקשת לקבל תמיכה חזקה מול אירן, אין היא יכולה לעמוד מן הצד בכל הנוגע לפלשתינים ולמאמצי השלום", הבהירה לא מכבר מזכירת המדינה הילרי קלינטון. "שני הדברים כרוכים זה בזה".
התניית ההתקדמות במסלול האירני בהתקדמות במסלול הפלשתיני-ערבי, כמו גם המתווים שנקבעו לכל אחד מהם, לא רק שאינם נוחים לישראל, אלא גם אינם עולים בקנה אחד עם מה שנובע משאיפותיהם המוצהרות של מנהיגי אירן והפלשתינים: הדיאלוג האמריקני עם טהרן ככל הנראה לא יהיה בכוחו לגמול את האייתולות מן הפנטזיות הלאומניות על תחייתה של האומה המוסלמית בהנהגת אירן או מן הפנטזיות הדתיות על האימאם ה-13, שיגיח מבין הסלעים לאחר מלחמת גוג ומגוג; כמו-כן בִּינאוּם ירושלים ונסיגה לקווי 67' לא יהיה בהם כדי לגמול את חאלד משעל משאיפתו לשלוח את היהודים לאירופה או את אבו-מאזן משאיפתו לשוב לבית משפחתו בצפת.
אך גם אם חזון אובמה - לסיים יותר מ-100 שנות סכסוך במחי קדנציה אחת ולשכנע את האירנים לוותר על נשק גרעיני בדרכי נועם - נראה כתמהיל של יומרה ותמימות, וגם אם המדיניות החדשה של הממשל האמריקני אינה מתיישבת עם הדרך, שזכתה לניצחון סוחף בבחירות בישראל רק לפני כשלושה חודשים, אין פירוש הדבר שלא נותר לנו דבר לעשותו אלא למחות ולהתמרמר.
עלינו לזכור, שיותר מכפי שחזון אובמה אינו נוח לנו, הוא אינו נוח לפלשתינים; החזון מחייב אותם בין היתר לחשוף את סירובם לוותר על "זכות השיבה" - צעד שאף פלשתינים "מתונים" דוגמת אבו-מאזן או מרואן ברגותי אינם מוכנים לו.
בהתחשב בכך שגם הפעם הפלשתינים לא יחמיצו את ההזדמנות להחמיץ הזדמנות, ושסירובם ממילא יקבור את חזון אובמה חיים, אל לה לישראל לקפוץ בראש ולומר "לא" לאובמה; עליה להותיר את חזית הסירוב למשעל ולאבו-מאזן.
חילופי השלטון בבית הלבן הביאו את ישראל לעמדה, שבה היא חייבת לשלם במטבע הפלשתיני עבור תמיכה אמריקנית. אולם בהתחשב בעלות האלטרנטיבית של אירן גרעינית ובתנאי התשלום הנוחים - פיקדון מדיני, שממילא לא ייפרע - מדובר במחיר מציאה של ממש.
אבו-מאזן ברמאללה, איסמעיל הנייה בעזה וחאלד משעל בדמשק תולים הרבה תקוות ב"סרבנות הישראלית". כי הרי מבחינתם, כל עוד מאפשרים להם בירושלים לשמור בידיהם את הקלף התורן של הקיפוח והכיבוש, אין הם נדרשים לחשוף את סרבנותם שלהם.
גם מחמוד אחמדינג'אד בטהרן מקווה מן הסתם כי ישראל תַּמְרה את פיה של ארה"ב ותאפשר לו להרוויח את מעט הזמן היקר הנדרש לו כדי להגיע לפצצה משלו. אך אם תביע הצמרת המדינית בירושלים נכונות להגמיש את העמדה הישראלית בזירה הפלשתינית, יגדלו סיכוייה לזכות בהקשחת העמדה האמריקנית בזירה האירנית. עם הפרדיגמה השלטת בבית הלבן מזה ועם האתגר ההיסטורי שמזמנת לנו ההתמודדות עם הטירוף האירני מזה - סדר העדיפויות של ישראל ברור, ועליה להיות קצת יותר חכמה וקצת פחות צודקת.

עידו שטרנברג הוא יועץ ניהולי
תאריך:  30/05/2009   |   עודכן:  30/05/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
להיות קצת יותר חכמים וקצת פחות צודקים
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
אין זמן, אבל האמריקאים תקועים
אלכסנדר מוקדון  |  30/05/09 16:08
2
בלימת התגרענות אירן-לא אפשרית!
הניה  |  30/05/09 21:23
3
מי לחש לך שהיהודים לא יסכימו
ספינר  |  30/05/09 23:18
4
לא צודק ולא חכם
א מ רול  |  31/05/09 05:05
5
נא לדייק בשם
יהוידע  |  31/05/09 11:37
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוסף אורן
כמו ברומנים "מנוחה נכונה" ו"קופסה שחורה" - גם בסיפור "יורשים" שבקובץ "תמונות מחיי הכפר" - לנוכח הריפיון האידיאולוגי שמפגין בן המייסדים, מעדיף עמוס עוז יורש מן המחנה האידיאולוגי היריב
אריה אבנרי
אם יובל שטייניץ לא ישכיל להתעשת ולייצב את משרד האוצר ויימשכו הבלבול, המבוכה והמבולקה, לא יהסס נתניהו להעיף אותו ולהאשים אתו בכשלי שיקום הכלכלה    הערות אזהרה (36)
עו"ד יוסי דר
ברק העלה על נס את איסור ניגוד העניינים    האם הוא היה נקי מהקפדה על איסור זה? מדוע מחל לאבא אבן על החזקת חשבון דולרים בסכום הכפול פי 17 מזה של לאה רבין?
צבי גיל
במצעדיי אופנה, הדוגמנים מראים לא רק את החלק הפרונטאלי, אלא גם את הגב ומתחת לו- התחת, או בשפה יותר מעודנת- האחוריים    אילו תל אביב במצעד כזה, האחוריים שלה היו רחוקות מלהיות מושכות    מאחוריי הזוהר, התיק- תק ללא הפסקה, יש לא רק פינות עזובות אלא גם חזיתות מוזנחות, ראויות לטיפול נמרץ
ראובן לייב
בשונה מן הסבא של פעם, הוא נלחם בעקשנות בגילו, הולך למכון-כושר ונוסע, כמו צעיר, עם תרמיל להודו    הוא גם מתנדב, מוצא עבודה, שומע חופשי באוניברסיטה, וגם הופך לחבר הכי טוב של הנכד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il