X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ביהמ"ש: מדובר ב"מעשה עשוי" - במובן זה שהעבודות להקמת הרכבת הקלה כבר בעיצומן, לאחר שבקשת התובעים לצו מניעה זמני נדחתה הן במחוזי והן בעליון
▪  ▪  ▪
[צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]

שופטת בית המשפט המחוזי בתל אביב, חדוה וינסאום וולצקי, הורתה על מחיקת תביעה של 26 עסקים בתוואי הרכבת הקלה ברמת-גן ובתל אביב נגד חברת נת"ע ומשרדי התחבורה והפנים.
בין התובעים - ברים, מסעדות ובתי קפה מוכרים דוגמת אוליב, לאבאיט, ג'ואיש פרינסס, בר בריאות, מפגש הסטייק והטאבון, אשר עיקר הדרישה שלהם הייתה לעכב את עבודות הרכבת הקלה עד לטיפול בנזקים הכלכליים הצפויים להם.
השופטת הדגישה כי מחיקת התביעה מתייחסת רק לשאלת עיכוב העבודות, אך לבעלי העסקים שמורה עדיין הזכות להגיש תביעות נזיקין לקבלת פיצויים.
התביעה הוגשה ביולי 2015, בבקשה להוציא צו מניעה זמני לביצוע עבודות הקו האדום של הרכבת הקלה, וכן צווים פרטניים שיחייבו את נת"ע לצמצם את הפגיעה בעסקים באמצעות התקנת קירות הפרדה, הבטחת הגישה לעסקים ללקוחות ולספקים ומינוי מומחה כלכלי מטעם בית המשפט, שיקבע את גובה הפיצויים שישולמו לכל עסק על הנזקים הנגרמים לו מהעבודות.
התובעים דרשו גם צו שיורה לרשויות המקומיות לבקש עבורם ממשרד הפנים פטור מארנונה למשך תקופת העבודות.
הדיון הראשוני בתביעה התקיים בסוף יולי 2015, ובו דחה השופט התורן, יונה אטדגי, את הבקשה להוצאת צו מניעה זמני. השופט קבע כי בעוד שהנזק לעסקים ניתן למדידה ולפיצוי, הנזק מעצירת פרויקט לאומי הוא בעל השלכות מרחיקות לכת. השופט אטדגי הוסיף הערה על העיתוי המאוחר של הבקשה - כ-10 ימים בלבד לפני תחילת העבודות ב-2 באוגוסט 2015.
התובעים ערערו על החלטתו לבית המשפט העליון, אך השופטת אסתר חיות דחתה את בקשת הערעור.
שני השופטים המליצו להקים מנגנון משותף לצדדים, שידון בבעיות הנגרמות מהעבודות ובפיצויים הנדרשים. למרות דחיית הבקשות לצווים זמניים, הגישו העסקים כתב תביעה בדרישה להוציא צווים קבועים.
השופטת וולצקי קיבלה את טענת נת"ע ומשרדי התחבורה והפנים, שיוצגו בידי עורכי הדין יוסי בנקל ואלי כהן ממשרד ראב"ד, מגריזו, בנקל ושות', וקבעה בין היתר כי המדובר ב"מעשה עשוי", כלומר העבודות כבר בעיצומן, ולא ניתן לעוצרן.
השופטת הוסיפה כי לבית המשפט אין סמכות לדון בתביעה זו, משום שעניינה הוא שיקול-הדעת המינהלי של הרשויות שאישרו את התוכניות, ודיון מהסוג הזה צריך להתקיים בבית המשפט לעניינים מינהליים.
הנתבעות טענו כי התובעים הגישו חוות-דעת ראשונית וכללית בלבד על הנזקים הצפויים להם, בהיקף של עשרות מיליוני שקלים, כדי להימנע מתשלום אגרת בית משפט. הימנעות זאת, שמנעה מבית המשפט לדון בנושא הפיצויים, היוותה סיבה נוספת למחיקת התביעה.

תאריך:  20/10/2016   |   עודכן:  20/10/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נדחתה תביעת בעלי העסקים נגד הרק"ל
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
תושבי אזור חיפה והקריות הבחינו בלהבה גדולה וחריגה ובעשן שחור וסמיך המיתמר מן הלפיד הבוער בחצר בתי הזיקוק    מנהלי המפעל זומנו לשימוע    המשרד להגנת הסביבה מאשים: לא העבירו מידע ולא טיפלו בארובות
איתמר לוין
אומר מנסיונו לאחר שישב ב-300 תיקי רצח ופשיעה חמורה: תמיד ישנו הסיפור האנושי שלא ניתן להתעלם ממנו, תמיד קשה להקריא הרשעה ועונש מאסר ממושך
איתמר לוין
נציבת שוויון הזדמנויות העבודה, מרים כבהא, מספרת שתמיד תעבור בדיקה נוספת בשדות התעופה - גם כאשר היא מראה תעודה המלמדת שהיא מועסקת במשרד המשפטים
מירב ארד
חברי החוליה תיכננו גם לחטוף חייל צה"ל, וכבר שכרו את הדירה שבה התכוונו להחזיקו ולרצוח אותו    הג'יהאד האיסלאמי עמד מאחורי התכנון
מירב ארד
בני הזוג נשבעו לדאעש, הבעל נלחם ונפצע במוסול והילדים למדו בבית ספר מקומי    בעקבות ההפגזות הכבדות על העיר הסתננו חזרה לטורקיה שם נעצרו והועברו לישראל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il