X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הרב שטיינמן היה נשיא מועצת גדולי התורה של הפלג הליטאי, קרא להידברות בין דתיים לחרדים - אך הכחיש שתמך בנח"ל החרדי ואף שלח את תומכיו להפגנות
▪  ▪  ▪
הרב שטיינמן. חינוך והנהגה [צילום: יעקב כהן, פלאש 90]

הרב אהרון יהודה לייב שטיינמן, מן המנהיגים הבולטים של הציבור החרדי בדור האחרון, הלך לעולמו (12.12.17) בבית החולים מעייני הישועה בבני ברק, לאחר תקופה ארוכה של מחלות. בן 104 היה במותו. הוא לקה הלילה בדום לב.
הרב שטיינמן, יליד 1913, היה נשיא מועצת גדולי התורה של תנועת דגל התורה, וממנהיגיו הבולטים של הציבור החרדי. הוא כיהן במשך עשרות שנים כרב בישיבה לצעירים של פוניבז'. במקביל פתח את ישיבת "גאון יעקב" ו"אורחות התורה" שעמד בראשן. הרב שטיינמן היה ידוע כפרגמטי, ואף נתן הסכמה שבשתיקה להקמת הנח"ל החרדי ולעידוד יציאת אברכים לשוק העבודה במקרים מסוימים. עם זאת, הוא ידע לעמוד על דעתו ולהילחם, כפי שקרה במאבקים שהתחוללו בהנהלת החינוך העצמאי.
בתקופה שבין מלחמות העולם, למד הרב שטיינמן בישיבות ליטא ונחשב לעילוי. בשנת 1937 החליט לעבור לשווייץ, שם לימד ולמד. במהלך מלחמת העולם השנייה שהה במחנה העבודה שאונברג על יד בזל. בשנת 1945 עלה הרב שטייינמן ארצה והתגורר זמן מה בפתח תקוה. לאחר מכן, מונה לראש ישיבת חפץ חיים בכפר סבא. בשנת 1955 מונה לראש ישיבת פוניבז' לצעירים, ולאחר מכן כראש כולל פוניבז'.
לאחר הקמת מפלגת דגל התורה בשנת 1988, הוזמן הרב שטיינמן על-ידי הרב אלעזר מנם שך לכהן במועצת גדולי התורה שלה, והפך לגורם משפיע בציבור החרדי. לאחר פטירת הרב שך בשנת 2001, הוכר כמנהיג בציבור הליטאי, לצד הרב יוסף שלום אלישיב. לאחר פטירת הרב אלישיב, חל פיצול במחנה הליטאי, כאשר בראש חלקו העיקרי עמד הרב שטיינמן, ובראש חלק השני - הירושלמי והקיצוני יותר - עומד הרב שמואל אוירבך. הרב שטיינמן עסק גם בייעוץ חינוכי, הכוונת ראשי ישיבות, שלום בית ושידוכים, לעומת הרב אלישיב שעסק בעיקר בפסיקת הלכה ובהנהגת הציבור.
התחום החינוכי תפס חלק ניכר מפעילותו של הרב שטינמן. ביחד עם הרב יעקב אריה אלתר הקים את "נתיבות משה", רשת בתי-ספר יסודיים. בשנת 1999 סייע הרב שטיינמן בהקמת עמותה חדשה של חינוך עצמאי. הוא סייע כלכלית לכוללים ולמוסדות תורה רבים בכספים שהופקדו בידיו. למרות גילו המבוגר, המשיך הרב שטיינמן במסעות חיזוק קהילות חרדיות באירופה ובאמריקה, כאשר בחלק מהמקומות שביקר נפתחו תלמודי תורה וישיבות.
השקפותיו של הרב שטיינמן היו רבות ומגוונות. בנוגע ליחסי חרדים-חילונים, אמר שיש להיזהר ממאבקים כוחניים מול הציבור החילוני, ויש לנסות להגיע להסכמה באמצעות הידברות, ולכן נטה להימנע מהפגנות ומחאות. עם זאת, קרא להשתתפות במספר הפגנות כגון הפגנות השבת בנוגע לרחוב בר-אילן בירושלים, הפגנות נגד חפירות קברים ביפו וגם עצרות תפילה בכותל המערבי כמחאה על תפילת "נשות הכותל".
בשנת 1998 פורסם בעיתון "יתד נאמן" מכתב בחתימתו של הרב שטיינמן המתנגד לגיוס בני ישיבות לצבא. שנים רבות לאחר מכן נטען, כי הרב תמך בהקמת הנח"ל החרדי, בנימוק שמדובר בפתרון לתופעת הנושרים בציבור החרדי. הרב עצמו הכחיש את הדברים, וכתב שאינו יכול למנוע הקמת מסגרת זו עבור מי שאינם שומרים תורה ומצוות. בתקופת דיוני ועדת שקד שדנה בגיוס בני ישיבות, תמך הרב שטיינמן בהפגנות חרדים נגד גיוס, ובמקביל הורה לתלמידי ישיבות להתייצב בלשכות הגיוס כדי לקבל דיחוי כבעבר.

תאריך:  12/12/2017   |   עודכן:  12/12/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המנהיג החרדי הרב אהרון שטיינמן מת בגיל 104
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
{{{ דתיים וחרדים לא מוסיפים ..
גרם של ערך לעם  |  12/12/17 08:16
 
- חחח. בזכותם אתה פה. ל"ת
בן הארץ  |  12/12/17 08:44
 
- קישקוש מחלט
שוחר-שלום  |  12/12/17 12:27
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יצחק דנון
גל חת מבקש מביהמ"ש לבטל את הקנס בסך 60,000 שקל שהטילה עליו ועדת האכיפה של רשות ני"ע: טוען שאינו אחראי לדיווח מטעה של תראפיקס ביוסיינסס
יצחק דנון
מלט הר-טוב מבקשת לחייב את משרד הכלכלה להטיל ערובה זמנית על שמונה יבואני מלט, שלטענתה פועלים במחירי היצף ומנסים לסלק אותה מן השוק
יצחק דנון
איילת טל-כספי תובעת 2.5 מיליון שקל משולמית ואלכסנדר לסט, בטענה שהסתירו חריגות בנייה משמעותיות בווילה שמכרו לה ולבעלה ב-9.5 מיליון שקל
יצחק דנון
אבנר חדד תובע 4.5 מיליון שקל מעוה"ד שי שולשטיין, נפתלי נשר וג'קי ברקוביץ בטענה לרשלנות ברישום משכנתה ובטיפול בהליכי פירוק
עידן יוסף
גפני הפשיר העברת 560 מיליון שקל להמשך פיתוח הרכבת לירושלים לאחר חודשיים של עיכוב בגין העבודות בשבת    נוכח יעדי הכספים, בין השאר למיגון הניוד ביו"ש והגדלת מענקים לניצולי השואה, לחץ יו"ר ועדת הכספים לאשר אותו. "אם היינו מאשרים לפני סוף דצמבר, המטרות הללו לא היו מתוקצבות"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il