X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מעריב כותב על מעריב "דה מרקר" מפרגן ל"ישראל היום" ורק הארץ כותב בהבלטה על חידוש ציד האדם ברחובות תל אביב
▪  ▪  ▪
שפע של כותרות [צילום: פלאש 90]

הירשזון, בניזרי, דרעי, אולמרט, שריד
הכותרות הראשיות בעיתונים שוב נפוצו לכל עבר, ממתינות לאסון שיקבץ אותם יחדיו. הארץ בוחר לכותרת ראשית אמירה מעוררת מחלוקת של הרב הצבאי הראשי, לפיה בנות אינן צריכות לשרת בצה"ל [אנשיל פפר]; ידיעות אחרונות בוחר אמירה של ראש ממשלת ישראל לפיה "ישראלים לא מוכנים להיות פראיירים" [שמעון שיפר]; "ישראל היום" בוחר לדווח בכותרתו הראשית על "שריפות והצתות ביום החם בשנה" [דני ברנר ודן לויה]; ואילו הכותרת הראשית מעריב היא של בן כספית, המדווח כי במשך שלושה חודשים מנע שר הביטחון פגישה בין ראש הממשלה לרמטכ"ל (או בלשון הפמיליארית של העיתונות "ברק מנע פגישה בין נתניהו לאשכנזי").
חציו התחתון של שער מעריב עוסק במעריב. העיתון מתגאה היום בהשפעה על המציאות - פעמיים. פרס ספיר בוטל בעקבות תחקיר שפרסם העיתון [גלי גינת], ויו"ר הכנסת ראובן ריבלין התנצל בפני ראש הממשלה לאחר שהתבטאויותיו בראיון למוסף "סופשבוע" של מעריב הגיעו לאוזני נתניהו. על ההתנצלות של ריבלין, תוך מתן קרדיט ראוי, מדווח גם ב"ישראל היום". הידיעה על ביטול הפרס היא בלעדית למעריב.
עיון בעיתון מעריב פנימה מלמד שסדר הידיעות בשער הועמד על ראשו. הכותרת של כספית על יחסי שר הביטחון וראש הממשלה אומנם נבחרה לראשית, אבל הידיעה עצמה מופיעה רק בעמוד 5. הכפולה הפותחת במעריב מוקדשת לפרשת פרס ספיר. האם סערה בעולם הספרות, גדולה ככל שתהא, מצדיקה את הכפולה הפותחת בעיתון יומי? אולי אם היה למעריב מוסף ספרות קבוע, היה קל יותר לקבל את הסיקור המקיף לפרס ספיר בלא התחושה כי בעצם העיתון כותב כאן על עצמו. אגב, למרות שהעיתון מדגיש בכותרת הגג בשער, בסטמפה על הכפולה הפותחת, בכותרת המשנה לכתבה ובמשפט הפותח אותה, כי פסילת הפרס באה בעקבות תחקיר מעריב, חלק נכבד מהעדויות שהעלה העיתון על ניגוד העניינים בהכרעת השופטים הופיע כבר קודם לכן, למשל, בכתבה מאת עינב שיף באתר "וואלה".
מכל מקום, גלי גינת מדווחת הבוקר על ההתפתחות הדרמטית - הפרס בוטל. לפי הדיווח, מנכ"ל מפעל הפיס, שאול סוטניק, כינס את דירקטוריון קרן ספיר, שם הוחלט לבטל את החלטת השופטים על זוכה הפרס ועל המועמדים הסופיים לו ולפתוח בהליך בחירה חדש.
לצד הידיעה על הביטול, שני טורי רקע על הספר ופרס ספיר, וטור דעה נוקב במיוחד מאת בן דרור ימיני, שכותרתו במהדורה המודפסת, "ייקוב הדין את שריד", היא פרפרזה על פרפרזה.
בשבוע שעבר, כתב שריד בהארץ מאמר בעקבות הענשתם של השרים לשעבר, שלמה בניזרי ואברהם הירשזון, תחת הכותרת "ייקוב הדין את השר". ימיני משווה את התגובה של שריד להאשמתו בניגוד עניינים לטענות שהשמיעו שני השרים המורשעים, ובהמשך משווה ימיני את מעשיו של שריד לעבירות של אריה דרעי ולחשדות כלפי אולמרט.
ימיני רואה במקרה של שריד דוגמה ייצוגית לשלטון האליטה (הישנה), המרשה לעצמה לפעול באופן לקוי תוך מתיחת ביקורת על אחרים. הוא לועג לכל "מחלקת כוחות האור", כפי שהוא מכנה אותה, דורש כי תיפתח חקירת משטרה בעניין ומעניק צל"ש למפעל הפיס, על התנהלותו הזריזה בפרשה.

"דה מרקר" מצדיע ל"ישראל היום"

הערב ייערך מופע המחווה לזמר אריק איינשטיין שמארגן העיתון "ישראל היום" וגם הבוקר מזמינה רצועה רחבה בראש השער של העיתון את הקוראים לאירוע. נוסף על כך, כמו בימים קודמים גם הבוקר מופיעה ידיעה נרחבת על המופע במדור התרבות של העיתון. איינשטיין אומנם הודיע כי לא יגיע למופע, אבל הטון הנושב מ"ישראל היום" בימים האחרונים דווקא אופטימי. "יהודה עדר אמר לי שהוא מאמין שאריק יגיע בסוף. מה אתה חושב?", שואלת מאיה כהן את יואב קוטנר, עורך המופע ובעל טור בעיתון. למרות שקוטנר עונה באלגנטיות כי הוא מאמין ביהודה אבל סבור שאיינשטיין לא רוצה לבוא, המסר שחוזר ועולה מהדיווחים בעיתון הוא שכדאי להגיע לפארק למקרה שתהיה זו הזדמנות נדירה (ואולי אחרונה?) לראות הופעה פומבית של איינשטיין.
העיתון משקיע בימים האחרונים מאמצים ניכרים כדי שהמופע בארגונו יצליח. מדי פעם הוא נעזר גם באחרים. ידיעה במדור הרכילות של עיתון "דה מרקר" [אופיר בר-זוהר] נוגעת אף היא לאפשרות שאישיות בכירה תגיע למופע. "האם אדלסון יצדיע לאריק איינשטיין?" שואלת הכותרת לידיעה הראשונה במדור שהוא בוודאי אחד הפופולריים ב"דה מרקר".
אם להמוני בית ישראל מציעים הזדמנות תיאורטית להתחכך עם אריק איינשטיין, לדה-מרקריסטים מציעים הזדמנות תיאורטית להתחכך בשלדון אדלסון, הבעלים של "ישראל היום", אף שבשני המקרים סביר יותר שהחיכוך לא יתממש. לפי הידיעה ב"דה מרקר", אדלסון נמצא בישראל, ביקר במשרדי העיתון, ו"עשוי להגיע למופע".
זה המקום לציין כי בין הארץ ל"ישראל היום" קשרים עסקיים. חלק ניכר מעותקי החינמון מודפס בבית הדפוס של הארץ ו"ישראל היום" אף מחולק באזורים נרחבים באמצעות שירות ההפצה של הארץ. נוסף על כך, קבוצת הארץ, כך דווח, רכשה כרטיסים למופע המיוחד שייערך הערב.

בין טרור מבית לשימוש בלתי זהיר בנייר טואלט

החשד כי מקור שריפות שפרצו אתמול בהצתות על-רקע לאומני מובלט יחסית בדיווחים של "ישראל היום" הבוקר. לא רק שהידיעה היא, כאמור, הכותרת הראשית של העיתון, בכותרת המשנה לידיעה נכתב על האפשרות להצתות על-רקע לאומני. דני ברנר, דניאל סיריוטי ודן לביא מדווחים על "שני בני אדם" שנעצרו בחשד להצתה.
בידיעות אחרונות תצלום מרהיב של להבות אש [אביהו שפירא] תופס מחצית משער העיתון, ודיווח על השריפות את כל הכפולה הפותחת. אך המניע להצתות לפי עיתון זה אחר. "החשד: חלק מהשריפות הוצתו על-ידי פירומן, חלק על-ידי ילדים משועממים וחלק על-רקע לאומני או סכסוך עם הרשויות", נכתב בכותרת המשנה לידיעה מאת אשרת נגר-לויט, ליאור אל-חי וישראל מושקוביץ. המקור להערכות אלו, על-פי הידיעה, הוא בכבאים עימם שוחחו הכתבים. יש גם פרטים מזהים על שני העצורים - האחד מצפת, האחר מדליית אל-כרמל.
בידיעה בעמוד 17 במעריב [עדי חשמונאי, אלי לוי ויונתן הללי] מופיעה ההערכה כי המציתים הם "אנשים שמבקשים להתנקם ביד הקשה שמפעילים נגדם הפקחים ביערות, מכיוון שהם לא מאפשרים כריתת עצים". בהארץ מדווחים אלי אשכנזי וג'קי חורי על מטייל בנחל עמוד שסיפר כי הדליק נייר טואלט וכך הביא לפריצת שריפה באזור, שכילתה מאות דונמים. אין אזכור לאפשרות של רקע לאומני.

לפני כולם

בוועידת "תקשורת ונתח שוק" של עיתון "גלובס", אשר תתכנס בעוד כעשרה ימים, צפוי להתארח דיוויד פלאף, מנהל מסע הבחירות של ברק אובמה. "גלובס" אף הקדיש ידיעה שלמה להתגאות בכך שהצליח להביא את האורח המכובד לוועידה. הבוקר מופיע תצלום של פלאף על שער מוסף "מרקר ויק" של המתחרה "דה מרקר". בגיליון עצמו מתפרסם דיווח מקיף על דברים שאמר פלאף במהלך פסטיבל פרסום ושיווק שנערך לאחרונה בקאן [איילה צורף].

עונת הציד נפתחה

רק בהארץ ידיעה מובלטת, בחלקו העליון של שער העיתון, על שובו של ציד האדם לרחובות ישראל. דנה ויילר-פולק ונועה קושרק מדווחות כי יחידת עוז, יחידת האכיפה החדשה של רשות ההגירה, החלה אתמול לפעול ועצרה כ-300 מהגרי עבודה בתל אביב ("עובדים זרים", לפי נוסח העיתון).
במעריב יש רק ידיעה קצרצרה בטור הצד של עמוד 19 [מיכל שפירא ונתיב נחמני]. בעיתונים האחרים אפילו זה לא נמצא. בשני הדיווחים מתייחסים לחברי היחידה החדשה בתואר "פקחים", אף כי אתמול הם עצרו מאות בני אדם.
בבלוג "רשימות מהחצר האחורית", העוסק בקורות מהגרי העבודה בישראל, תוהה רן כהן מדוע חברי היחידה מכונים "פקחים" אם במקום לרשום דוחות הם מצוידים באזיקים, אקדחים וסמכויות מעצר. "צצה לנו יחידת משטרה שלישית מתחת לאף", כותב כהן, ומזהיר מפני הידרדרות למצב בו לכל משרד ממשלתי תהיה משטרה משלו.

ענייני תקשורת

גילי איזיקוביץ מדווחת בהארץ על החלטת משרד האוצר להקפיא את המשא-ומתן על הרפורמה ברשות השידור. לפי הדיווח, שלח ברק שטרוזברג, סגן הממונה על השכר באוצר, מכתב להסתדרות ולועד העיתונאים ובו הודיע על סירובו להאריך את המשא-ומתן. במעריב מראיין לי-אור אברבך את שטרוזברג האומר לו "אני מבחינתי לא יודע להתקדם [ברפורמה]". הדיווח של איזיקוביץ מסויג יותר. "בכירים בשוק התקשורת העריכו אמש שמדובר במהלך לקידום המשא-ומתן", היא כותבת.
עיתון "העיר" יוצא במהדורה חגיגית לרגל הגיליון ה-1,500 שלו. העיתון כולל לקט של מיטב הטקסטים שהופיעו בו בעבר. בין היתר - טור של עלי מוהר מ-1996, מדור חדשות המוקדש לסיכום מיטב הסכסוכים והסיפורים מאחורי הקלעים של העיתון לאורך שנותיו, הדפסה מחודשת של כתבות מגזין מהעבר, לקט נרחב של ידיעות רכילות שהתפרסמו במדור "ציפורה", ולקט נטול קרדיט של קטעים מ"השער האחורי". הערה: בתחתית הטור של מוהר נכתב בטעות כי "עלי מוהר כתב את הטור 'מהנעשה בעירנו' בעיתון 'העיר' בשנים 1994-1984".
ב"דה מרקר" מדווח [סוכנויות הידיעות] כי חברת גאנט, המוציאה לאור בין היתר את העיתון "USA טודיי", תפטר יותר מ-1,000 עובדים.
עוד בנושא:

פורסם במקור: אתר העין השביעית
תאריך:  02/07/2009   |   עודכן:  02/07/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ליקויי כוחות האור
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
אין תגובות
יהוידע  |  24/07/09 07:39
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ענבל בר-און
הצעת חוק חדשה קוראת להגביל פיקוח על עצורים/אסירים בטלוויזיות במעגל סגור    לפני שנים עתר יגאל עמיר נגד פרסום תצלומים שהופקו בטלוויזיה במעגל סגור ב'פריים טיים'    העתירה נדחתה, אך פסק הדין שניתן - שגוי מראשיתו ועד סופו
יהונתן דחוח-הלוי
גדעון לוי מאשים, כי המצור הישראלי הוא שורש הטרור הפלשתיני    טוען: ללא הפעלת כוח, הווה אומר: טרור ושיגור טילים לעבר ישראל, לא ניתן להשיג את הקשב הבינלאומי, את העניין שישראל צריכה לגלות ברצועת עזה ואת השינוי המתחייב במדיניותה
ארז וולף
בינינו מתהלכים ה'מומחים'. אנשים שלמדו והתמחו במערכות לבניית אתרים בקוד פתוח במשך ימים. לצידם של אלו, פועלות חברות לבניית אתרים שהן למעשה 'חצי בית תוכנה'. הן מחזיקות מתכנתים רבים יחסית וכוח הפיתוח חזק איתם
ד"ר אברהם בן-עזרא
אמנם מדובר באירוע משמח ביותר, כי ראוי היה שחיים רמון יפרוש מהכנסת ומהחיים הפוליטיים בכלל - עם האשמתו בעבירות מין ויותר מכך עם הרשעתו, אך השמחה אינה צריכה לקבל ביטוי פומבי במרקע בזה האופן
נחום שחף
אהרן ברק: "אם תשאל יהודי האם הוא בעד לזרוק את הערבים לים? הוא יגיד 'בודאי'. כך במדויק, שאלה לקורא: האם אתה או חבריך קראתם אי פעם לזרוק את הערבים לים?
רשימות נוספות
רש"י אוף דה-רקורד  /  אורן פרסיקו
על יתרונות התחרות העיתונאית  /  אורן פרסיקו
חיוכים הם בחינם  /  אורן פרסיקו
שיעור בפטריוטיות  /  אורן פרסיקו
שחור, לבן, צהוב  /  אורן פרסיקו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il