X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בנק הפועלים: "ההסדר אינו מבטא מאמץ ראוי להחזיר את החוב לבנק" בנק לאומי: "הבנק לא היה שותף למו"מ מול פישמן, נדרשים נתונים נוספים"
▪  ▪  ▪
אליעזר פישמן

האם בנק הפועלים ובנק לאומי מתכוונים לפוצץ את הסדר החוב של אליעזר פישמן או רק לשפר עמדות? שני הבנקים הודיעו היום (ב') כי הם מתנגדים למתווה הסדר החוב הנוכחי שהוגש אתמול לבית המשפט.
מבנק הפועלים נמסר היום כי "הבנק הודיע כי בחן את הסדר החוב המוצע על-ידי המנהל המיוחד שמונה על-ידי בית המשפט, ונראה כי ההסדר אינו מבטא מאמץ ראוי להחזיר את החוב לבנק".
בנוסף שלחו היום עורכי הדין של בנק לאומי מכתב לעו"ד יוסי בנקל, המנהל המיוחד של התיק, שגיבש את ההסדר, ובו הם מביעים הסתייגויות ממנו. עורכי הדין של לאומי, רונן מטרי ואיל רוזובסקי, מתנערים מההסדר המוצע, ואומרים כי הבנק אינו שותף לו: "הבנק לא היה שותף למגעים שהתנהלו בין המנהל המיוחד לבין מר פישמן ובני משפחתו. רק אתמול בשעות הצהריים קיבלנו את הודעת המנהל המיוחד לבית המשפט בהליך שבנדון".
בלאומי אומרים כי פרטי הסדר החוב אינם ברורים, ובעיקר לא ברור מדוע הסדר זה עדיף על הליך של פשיטת רגל. "נדרש תסקיר באשר לסכומים שניתן לגבות ממשפחת פישמן במסגרת הליכי פשיטת רגל, אל מול סכומי הגבייה הצפויים במסגרת הסכם העקרונות", לשון המכתב.
עוד דורשים בלאומי התייחסות לבדיקות שנערכו על-ידי המנהל המיוחד או מי מטעמו לשם קבלת תמונת מצב מלאה ומבוססת באשר למצבת נכסי החייב ובני משפחתו, לרבות התרומה של פישמן ובני משפחתו להסדר.
בלאומי גם דורשים לקבל פרטים ומידע נוסף בטרם יגבשו דעה באשר להסדר. "מעיון ראשוני בהסכם העקרונות עולה כי הוא מסתמך על נתונים רבים ומהותיים לצורך בחינה - ולו ראשונית - אשר לא פורטו לנושי החייב".
בין היתר דורשים בבנק לאומי כי יוגש פירוט של המקורות מתוכם פישמן ישלם את הסכום של השלב הראשון בהסדר העומד על 140 מיליון שקל. "נדרש פירוט הנכסים והמקורות וכן הערכת השווי עליהם מתבסס סכום זה".
לאור בקשת הפרטים של הבנק, לאומי מבקש לדחות את אסיפת הנושים בסוגיה שתוכננה למחר (ג') בערב. "מדובר בנתונים ראשוניים בלבד, עוד בטרם בחינת עקרונות ההסדר עצמם. הבנק יוכל לגבש עמדה בנושא הסכם העקרונות, לאחר שיתקבלו כל הנתונים הרלוונטיים לשם גיבוש עמדה. למותר לציין כי דבר זה אינו אפשרי בלוח הזמנים הנוכחי, בו אסיפת נושים קבועה למחר בשעות הערב, וקודם שהתקבלו הנתונים הנדרשים", כותבים מטרי ורוזובסקי.
נזכיר כי אתמול (א') הוגש הסדר חוב באשר לחוב הפרטי של פישמן העומד על 1.7 מיליארד שקל. לפי ההסדר, משפחת פישמן תשלם כ-400 מיליון שקל מתוך חוב של 1.7 מיליארד שקל, כלומר מדובר בתספורת של מעל 70% מהחוב. זאת ועוד 260 מיליון שקל מהסכום ישולמו רק בעוד 5 שנים. במסגרת ההסדר יעבירו גם בני משפחתו של אליעזר פישמן את מניותיהם בחלק מהחברות בקבוצה.
גורמים במערכת הבנקאית ציינו כבר אתמול כי מסתייגים מההסדר, שגם מגלם תספורת משמעותית לבעלי החוב וגם מסתמך על שווי חברות הנמצאות בשרשור, ובנוסף כולל גם ויתור של הבנקים על חלק מסוים מהנכסים המשועבדים להם.
בעקבות התנגדות בנק לאומי והפועלים להסדר החוב עם פישמן אמרה היום (ב') ח"כ איילת נחמיאס ורבין (המחנה הציוני) שיזמה את הדיון הדחוף בוועדת הכלכלה מחר בנושא: "בוקר טוב באמת. הבנקים שיצרו את החוב האדיר של פישמן, כעת מטרפדים את הסדר החוב איתו. לא ברור מה הם בדיוק עשו עד כה במו״מ, עובדה שמעלה לא מעט סימני שאלה על מניעיהן של הנהלות הבנקים בהתנגדות עתה.
"בנק ישראל לצערי עדיין נמצא בעמדת ״המתנה״ וטרם הגיב, ומחר בדיון שיזמתי, אני מצפה מנציגיו להסביר לחברי הכנסת ולציבור מה עמדתו בעניין ההסדר ואיפה הם היו כשניתן היה לעצור את הבנקים מהרשלנות הפושעת הזאת, עד כדי כך שהציבור הופך ״שותף״ בכוח לחובותיו של פישמן".

תאריך:  05/06/2017   |   עודכן:  05/06/2017
+פישמן מתכחש להסדר: לא אצא מהווילה
20:21 05/06/17  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

הסכם העקרונות עם פישמן כולל את פינוי הווילה בסביון  ▪  פישמן טוען שהבנקים יקבלו פחות אם יכריזו עליו כפושט רגל

פישמן. "שיכריזו" [צילום: פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הפועלים ולאומי מתנגדים להסדר החוב של פישמן
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
תרגיל יח"צ מתוזמן של הבנקים
פועה  |  5/06/17 18:52
2
פישמן לכלא ולהחרים כל רכושם ל"ת
גימי-יהודי מיהודה  |  6/06/17 00:25
3
לא יאומן
ארי כספי  |  6/06/17 08:26
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פישמן - הקריסה
איתמר לוין
הסכום המירבי שייכנס לקופת ההסדר יהיה 400 מיליון שקל - בעוד שלדברי פישמן חובותיו הם 1.8 מיליארד שקל; בנקל טוען שמדובר בקרוב ל-4 מיליארד שקל
איתמר לוין
מבט שיפוטי על ספקות הלכתיים    צעדים תקיפים נגד תוקפי חיילים חרדים    הדוח מעורר התמיהות של דוד רוזן    פסיקות חד-משמעיות וחיוניות על מיכל האמוניה    דרושה אמירה ברורה בפרשת אלאור אזריה    מגיעות לנו תשובות על קריסתו של פישמן
איתמר לוין
כונס הנכסים הרשמי מבקש את אישורו של אורנשטיין לכנס אסיפת נושים ב-6 ביוני    גורם המקורב למו"מ: הצעדים האחרונים הם תמיד הקשים ביותר
איתמר לוין
ענת מניפז ניצחה בהתמחרות על דירתו של אביה ברחוב חיסין בתל אביב: התחייבה לשלם 7.13 מיליון שקל - מיליון שקל משווי השוק המוערך של הדירה    גברה על נחום אטרקצ'י
איתמר לוין
עמית: דוידוביץ לא הצליח להתגבר על שלוש משוכות שניצבו בפני ערעורו - עמדת הנושים, עמדת הכונסים והתרשמותו הישירה של אורנשטיין מתהפוכות ההליך
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il