פרשת המדבקה טרם הובררה סופית, אך נראה ש"דה-מרקר" עלה ביום ראשון בקול גדול עם כותרת ראשית שגויה מן היסוד, ונפל בפח יחד עם השותפים העסקיים של קליין. בזירה קטנה ותחרותית כמו העיתונות הכלכלית הישראלית, המעידה הבולטת הזו הובילה לשפל שכבר מזמן לא נראה במאבק הפומבי בין "גלובס" ל"דה-מרקר".
אתר "גלובס" עקץ אתמול את מתחריו בעזרת
ידיעה שכללה תוספת חריגה - סריקה של שערי "דה-מרקר" ו"כלכליסט" שבהם הופיעו הכותרות הראשיות על העסקה. הידיעה כללה גם משפט בוטה: "כמה מעיתוני הכלכלה לא בדקו יותר מדי ויצאו בכותרות גדולות".
ההתקפה של "גלובס" מאבדת מתוקפה בשל העובדה שסביר להניח שגם הוא היה נופל בפח לולא היה עיתון ערב, שנסגר בשעות אחר-הצהריים, מה שאיפשר לו לבדוק טוב יותר את הסיפור לפני שכתבתו של גלי וינרב פרסמה למחרת את ממצאיה מעוררי הספקות לגבי מהימנות הפרשה.
אתרי "דה-מרקר" ו"כלכליסט" לא נותרו חייבים וסיפקו לקוראיהם עדות לכך שגם "גלובס" נפל בפח. הם
פירסמו ידיעות משלהם, שגם בהן הופיע מרכיב חריג - תצלום מסך של הידיעה המקורית על ביצוע העסקה שהופיעה באתר "גלובס" ביום ראשון בערב, ידיעה שהופיעה ונעלמה מהאתר אל תהומות מטמוני מנועי החיפוש. המתחרים אף האשימו את אתר "גלובס" בהטעיית הקוראים ובשכתוב ההיסטוריה.
"גלובס" השיב
בידיעה לוחמנית עוד יותר תחת הכותרת "כך התבזה 'דה-מרקר' בפרסום כותרת ראשית שגויה בעיתונו", שם הוסבר כי בידיעה המקורית שפורסמה באתר "גלובס" לא נקבע כי אכן התבצעה עסקה (אף על-פי שדווקא ניתן להבין זאת מהכתוב), וכי הייתה זו "ידיעה מתגלגלת", שמשנה את ניסוחה בעקבות ההתפתחויות. "דה-מרקר" הוסיף לידיעה שלו הסבר מדוע טענותיו של "גלובס" כוזבות.
אתמול אחר-הצהריים, בהפרש של דקות, העלו "דה-מרקר" ו"גלובס" כתבות שקיעקעו עוד יותר את אמינות ההכרזה הראשונית על עסקת המיליונים. גם בהן צף ועלה המאבק בין העיתונים.
תחילה עלתה כתבה מאת זיו ב"דה-מרקר",
שבה נחשף כי שם הדומיין של החברה הטייוואנית-בריטית נקנה לאחרונה על-ידי קליין, וכי "על-פי החשד, קליין רכש את הדומיין, הפעיל אותו וממנו ניהל ישויות בדויות שהתכתבו עם אנשי החברה בישראל, עורכי-הדין ורואה-החשבון שלה, לכאורה".
כמה דקות אחר-כך עלתה באתר "גלובס"
חשיפה עם פרטים חדשים על הפרשה, תחילה ללא אזכור לדומיינים, שהתמקדה,
בדומה לגרסה שהופיעה אתמול במהדורה המודפסת, בנתונים מחשידים אחרים כגון תאריך הרישום של סייף-סקיי ברשם החברות. רק כמה דקות אחר-כך נוספה לה פסקה שלמה על הדומיינים שבבעלות קליין. האם ב"גלובס" שינו את ממצאי הבדיקה שלהם בעקבות "דה-מרקר", או שמא לא הספיקו להכניס לגרסה הראשונית דווקא את העדויות המחשידות ביותר?
מכל מקום, ולמען הדיוק, יש לציין כי הגרסה הראשונה של התחקיר באתר "גלובס" לא הייתה זהה לזו של מהדורת הדפוס. נוסף לה משפט שתקף ישירות את "דה-מרקר" ("שם לא טרחו כנראה לבדוק את הפרטים הבסיסיים ביותר").
סיכומו של עניין, כל הצדדים יוצאים לא טוב מההתגוששות הפומבית. "דה-מרקר" על הפרסום הראשוני שלא היה בדוק כראוי, "גלובס" על תירוץ ה"ידיעה המתגלגלת", שמגלגלת את הכתוב מקצה אחד לאחר, ועל השמחה לאיד החגיגית לאור כשלון מתחריו.
אה, וגם "מקור ראשון" יוצא די רע. אתמול, במהדורת הצהריים שלו, הרבה אחרי שהספקות הראשונים על טיבה של המדבקה עלו ופורסמו, נכללה בעיתון כתבה שהציגה את עמדת ד"ר בוכניק באופן כמעט בלבדי, בלא כל ספק באשר להמצאה. "הסיפור המלא של פרשת לייף-קיפר", הבטיח העיתון לקוראיו, יובא "במוסף הכלכלה של 'מקור ראשון' ביום ו'".