X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות
בדיון טעון בוועדת חוקה הציג היו"ר ח"כ סלומינסקי פשרה לפיה יהיו שני מסלולי התמחות לעריכת דין- שנה וחצי או שנה לבעלי תואר נוסף שיעברו פרקטיקום של 80 שעות
▪  ▪  ▪
בחינות לשכת עורכי הדין [צילום: לשכת עוה"ד]

ועדת החוקה חוק ומשפט החלה לדון היום (ג') בהצעת חוק לשכת עורכי הדין (תיקון מס' 39), התשע"ז-2017, לקריאות שניה ושלישית. הצעת החוק כוללת תיקונים בשלוש סוגיות: 1. הארכת תקופת ההתמחות - מוצע להאריך את ההתמחות לשנה וחצי, אך במקביל, לאפשר למי שנוסף על היותו בעל תואר בוגר בלימודי המשפטים, הוא גם בעל תואר אקדמי נוסף (או תואר במשפטים משולב עם תואר נוסף) והשתתף בקורס במקצועות המעשיים (שהצעת החוק מסדירה היבטים שונים שלו), לעשות התמחות של שנה בלבד. 2. הסדרת הפיקוח על ההתמחות תוך העמדת שופט בדימוס שיכהן כנציב הפיקוח על ההתמחות- ייעץ ללשכה בעניינים הנוגעים לפיקוח על ההתמחות וכן יברר תלונות של מתמחים. 3. ביטול מסלול ההכרה במכללות ללימודי משפטים שאינן מוסדות להשכלה גבוהה.
יו"ר הוועדה ח"כ ניסן סלומינסקי: "החוק שלפנינו הוא פרי הסכמות של נציגי האוניברסיטאות, המכללות, משרד המשפטים, הסטודנטים, כשהישיבה האחרונה התקיימה בלשכת שרת המשפטים. מסלולי ההתמחות הם לב ההסכם לאחר מאבק גדול בין האוניברסיטאות למכללות שראו בכך הרס שלהן. בלי זה החוק לא קיים. זו פשרה נכונה שכולם יכולים לחיות איתה. הרעיון היה לאתר מי הולך לעריכת דין ומי הולך להתמחות פשוטה. מי שלמד מקצועות אחרים רוב הסיכוי שלא ילך לעריכת דין ולכן יוכל להתמחות שנה ו-80 שעות".
בהתייחסו להצעת הח"כים אמר סלומינסקי כי "הסטודנטים לא יכולים לדעת בשלב כה מוקדם אם הם ירצו להופיע או לא. במקום לחייבם כבר עכשיו לכל החיים, אנחנו מאפשרים תואר נוסף ופרקטיקום. למה לכבול את הסטודנט כבר היום. זה יגרום לכולם ללכת על שנה וחצי. מה יקרה למי שירצה לשנות דעתו- תקים מנגנון להשלמות? אין בעיה להוסיף את הרעיון אבל זה מהפך שיוביל לשני סוגי עורכי דין והוא מחייב דיון עומק עם כל הגורמים".
ח"כ אורי מקלב: "צריך להשתחרר מכל הבנות ולא להקשות על הסטודנטים. אני לא בטוח שהקשחת ההתמחות הוא לטובת המקצוע או לשם צמצום כמות הסטודנטים. אנחנו רואים את כמות הנכשלים ויש מצוקה גדולה מאוד שעל הוועדה לדון בה. שנה וחצי תפגע מאוד בהתמחות כשאין משרדים להתמחות בהם וזו הארכה ב-50% של משך ההתמחות. אני מציע להשאיר שנה למי שלא מעוניין לייצג ולהעלות לשנה וחצי רק למי שמעוניין לייצג. אנשים למדו משפטים והם אחראים מספיק כדי להחליט. הדברים שנשמעים כאן רומזים לכך שאנחנו חותמת גומי על הסכמים ופשרות שהגעתם אליהם. אנחנו מציעים מסלול שעושה סדר וצדק. המדרג יתרום לתחרות ויאפשר שקיפות מלאה. זה מקדם את המקצוע ומעצים אותו".
ח"כ ענת ברקו ביקשה לדעת למי כפוף הנציב שיפקח על ההתמחות, ומה יהיו אמות המידה וכן מה קורה עם פרקטיקום למי שעושה תארים במקביל או תואר שני- "אין תוספת שכר שנשית על הסטודנטים שגם כך קורסים כלכלית. בנוסף, הייתי מוסיפה בחינה בעברית כי אנחנו רואים לאורך השנים גם חוזים הכתובים עם שגיאות. זה אלמנטרי. נושא הניצול הוא העיקרי. אני רואה סטודנטים שהועסקו ככוח אדם זול, ביזו את המקצוע ולא נתנו להם לצאת לשוק עם הכשרה הולמת".
ח"כ יעל גרמן: "אנחנו מתעלמים מהמצב בשטח שאין מקומות התמחות. התנאים המסוימים שקבעתם לקיצור לשנה ניתנים לשינוי. אנחנו מביאים הצעה שמוסכמת על הסטודנטים ועל הלשכה להבדיל בין מי שיופיע ומי שלא".
עו"ד אפי נווה, ראש לשכת עוה"ד: החוק הזה הוא פרי הסכמה כללית למרות שחשבנו שצריך התמחות של שנתיים. קשה היום למתמחים למצוא התמחות כי היא רק שנה הכוללת מילואים, חגים וחופשות, מקסימום 10-8 חודשים והמשרדים מעדיפים עו"ד צעירים כשהבדלי השכר לא גבוהים. רעיון הפרקטיקום בא מהמוסדות להשכלה משפטית שאמרו שיש סטודנטים הלומדים תארים נוספים ולכן יש להסתפק בשנה. מי שנהנה משכר הלימוד לתואר שני ויעודד את הלימודים הללו הם האוניברסיטאות שיוכלו לממן את הפרקטיקום מכספי התואר השני במקום לנסות לגלגל זאת עלינו". בהתייחסו להצעת הח"כים אמר: "אין לנו שום בעיה לקבוע שמי שרוצה לייצג בבית המשפט יחויב בהכשרה הארוכה ומי שלא- יעבור הכשרה קצרה".
היועץ המשפטי לוועדה עו"ד אלעזר שטרן: "הצעת החוק נוגעת בליבה של חופש העיסוק לתנאי הכניסה למקצוע. ככל שהמתווה מציע הארכה אחידה בחצי שנה יש בו היגיון כדי לשפר את ההכשרה. הקושי הוא בהמרה לתואר שיכול להיות בתולדות האמנות בעוד הצורך הוא בהכשרה מקצועית ומעשית. הפער גם עלול ליצור הבחנה לא פשוטה בין סטודנטים על בסיס כלכלי שככל שיש יכולת לעשות תואר נוסף פתוחה האפשרות למסלול וככל שלא- נחסמת האפשרות".
עו"ד דנה יפה ממשרד המשפטים: "ההצעה לחלק בין מסלול של עריכת דין שמאפשרת הופעה בבתי המשפט למסלול שאינו מאפשרת הופעה היא הצעה מהפכנית שאם תועלה נצטרך להחזיר אותה לשולחן הממשלה".
בעיה עם הפרקטיקום
פרופ' מיכאיל קרייני, דיקן הפקולטה למשפטים באוניברסיטה העברית: "הדבר המטריד את ארבעת דיקני הפקולטות למחקר הוא הפרקטיקום. האוניברסיטה צריכה לשאת בהוצאות של הכשרה לגילדת עורכי הדין. אני צריך עכשיו להעמיד מרצים וכוח אדם להכשרת הסטודנטים שזו דרישת הלשכה. שהלשכה תקצה כוח אדם לצרכיה".
ליאת הלבץ סמנכ"לית התאחדות הסטודנטים: "בהסכם נכתב במפורש שהפרקטיקום לא יעלה לסטודנטים כסף, שהוא ייערך בשטח המוסד ושאגודת הסטודנטים תעורב בקביעת המועד. כל הדברים הללו לא נמצאים בהצעה באופן מלא ולכן יש לנו כרגע בעיה עם הצעת החוק. אין חובה על כל מוסד אקדמי לפתוח בשטחו את הפרקטיקום וזה נוגד את ההסכם".
בדיון על נושא ההכרה בתארים נוספים לצורך הקלה בהתמחות אמר ח"כ עודד פורר כי "עולה חדש צריך גם כך לעבור דרך משרד החינוך ולכן אין צורך להפנות אותו למקומות אחרים לאישורים על תאריו. אם משרד החינוך לא יכול להעריך את התואר אז שלא יאשרו פיקציה גם לעובדי המדינה".
עו"ד מיכל חורין ממשרד החינוך: "הבדיקה שלנו לתארים מחו"ל היא טכנית בלבד, לא בודקים את הרמה האקדמית של התואר, סילבוסים ועוד. אנחנו גם לא מוסמכים לעשות משהו מעבר. אנחנו יודעים לשקול תארים זרים מול ישראלים אך זה עלול להיות פחות מהרמה האקדמית הנדרשת".
עו"ד שרית שפיגלשטיין ממשרד המשפטים: "המודל שחשבנו עליו הוא מודל שמאי המקרקעין, שם מועצת המקרקעין היא שמכירה בתארים שמשרד החינוך אישר".
היו"ר ח"כ סלומינסקי אמר כי "השאלה מי הגוף שיאשר תארים אחרים מחו"ל שאינם במשפטים כתארים קבילים". הוא קיבל את הצעת עו"ד נווה לפיה הסמכות תהיה של האגף להכרת תארים מחו"ל במשרד החינוך וכשמדובר בתואר במשפטים זה יהיה בהתייעצות עם הלשכה.

תאריך:  04/07/2017   |   עודכן:  04/07/2017
+תורחב ההגנה על ילדים נפגעי עבירות
19:36 04/07/17  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

הצעת החוק החדשה מבקשת להסדיר את נוכחותו של חוקר הילדים לצד הילד המעיד במהלך מתן העדות בבית המשפט, להגביל משך החקירה הנגדית ולאסור חקירה נגדית של הילד ישירות על-ידי הנאשם  ▪  תועבר לוועדת חוקה, חוק ומשפט

[צילום: פלאש 90]
+"לא יודעים להכריע בשאלת ההנחות"
17:18 04/07/17  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

ועדת האתיקה של הכנסת דחתה קובלנה בדבר הנחות מופלגות שקיבל ח"כ אורן חזן מספקים שעמם התקשר במסגרת חתונתו, בטענה שאין בידיה כלים להכריע האם מדובר בהנחות מקובלות, או חריגות מן המקובל בשוק

חזן. הציג אסמכתאות למחירים [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+ח"כ מיקי זוהר: היועמ"ש מונע קיום דיון חשוב
15:42 04/07/17  |  עידן יוסף

הוועדה לצדק חלוקתי ושוויון חברתי לא תקיים מחר את הדיון בנושא "תלונות שווא - האם הגברים שווים בפני החוק" עקב הוראת היועץ המשפטי לכנסת עו"ד איל ינון שקבע כי "אין בסמכותה של הוועדה לדון בנושא". זוהר אמר בתגובה: "אני מתקשה להבין את החלטת היועץ המשפטי לכנסת. החלטה זו מונעת דיון חשוב שאף עשוי להביא לשוויון בין גברים לנשים. תלונות שווא פוגעות באמון בין גבר לאישה וגורמות לנזק בלתי הפיך לילדים כאשר נמנע מהם לראות את אביהם. מטרת הדיון הייתה להביא לשיח פתוח מבלי שום כוונה לפגוע בנשים שתלונותיהן מוצדקות".

+״תפגינו מול הבית של ישראל כ"ץ״
15:39 04/07/17  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

כך קורא ח"כ דב חנין לסטודנטים - בניגוד לאיסור הקיים להפגין מול בתי נבחרי ציבור  ▪  משרד התחבורה: אחת לעשרה ימים אנו מקיימים ישיבות עם נציגי התאחדות הסטודנטים ועם כל אגודה שמבקשת לפגוש אותנו

חנין. להפגין נגד השר [צילום: מרים אלסטר]
+רופאים מצרפת יוכלו להתמחות בישראל
13:46 04/07/17  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

עד כה, רופאים שסיימו את לימודי הרפואה בצרפת, לא יכלו לבצע התמחות בישראל, חרף איכות לימודי הרפואה הגבוהה בצרפת

מבתי החולים בצרפת לישראל [צילום: מישל ספינגלר/AP]
+מאוגוסט: הנפקת רישיונות לקנביס ישירות מהמרפאה
13:27 04/07/17  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

עוד הובטח כי כבר ביום א’ הקרוב יוכפל מספר הקלדניות ביק"ר במטרה לזרז את ההליך הביורוקרטי ולקצר את זמני ההמתנה.

קנאביס רפואי [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]
+ועדת הכלכלה עושה סדר במועדוני הלקוחות
12:58 04/07/17  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

לפי ההצעה שאשורה לקריאה שנייה ושלישית, מועדוני הלקוחות המתמשכים יצרכו להודיע 8 עד 9 חודשים מראש על כל שינוי ולאפשר מימוש הטבות במהלך אותה תקופה  ▪  לראשונה, ההצעה תחול גם על הבנקים וחברות כרטיסי האשראי בחקיקה

לפנק ולעמוד התחייבויות [צילום: יח"צ]
+אושרו הטבות מס ל-54 עמותות ציבוריות
12:56 04/07/17  |  מירב ארד    |   לרשימה המלאה

מבין העמותות שאושרה להן ההטבה אלו העוסקות בתחומי חינוך, דת, סעד, תרבות, קליטת עלייה, בריאות, זכויות האזרח ועוד  ▪  הוועדה דחתה את הדיון בבקשת אחת העמותות, שלגבי העומד בראשה קיימות שמועות שנחקר במשטרה עקב חשדות לפלילים בענייני כספים וניירות ערך

ועדת הכספים

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אביגדור (איווט) ליברמן / Avigdor  Liberman  אברהם נגוסה / Avraham Neguise  אוסאמה סעדי / Osama Saadi  אופיר אקוניס / Ofir Akunis  אורי מקלב / Uri Maklev  אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel  אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis  אורן חזן / Oren Hazan  אחמד טיבי / Ahmad  Tibi  איוב קרא / Ayoob Kara  איילת נחמיאס-ורבין / Ayelet Nahmias-Verbin  איילת שקד / Ayelet Shaked  איימן עודה / Eiman Ode  אילן גילאון / Ilan Gilon  איתן ברושי / Eitan Broshi  איתן כבל / Eitan Cabel  אכרם חסון / Akram Hasson  אלון שוסטר / Schuster Alon  אלי אלאלוף / Eli Alaluf  אלי כהן / Eli Cohen  אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan  אלעזר שטרן / Elazar Shtern  אמיר אוחנה / Amir Ohana  אראל מרגלית / Erel Margalit  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  באסל גטאס / Basel  Ghattas  בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan  ג'מאל זחאלקה / Jamal  Zahalka  דני עטר / Danielle Attar  דני בן יוסף דנון / Dani Danon  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  זאב בנימין בגין / Ze'ev Binyamin Begin  זוהיר בהלול / Zohir Bahalul  ז'קי לוי / jackie Levy  חופש העיסוק  חיים ילין / Haim Yalin  חיים כץ / Haim Katz  חיליק (יחיאל) בר / Yehiel Bar  חמד עמאר / Hamad Amar  חנין זועבי / Haneen  Zoabi  טלי פלוסקוב / Tali  Ploskov  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יגאל גואטה / Igal  Guetta  יהודה גליק / Yehuda Glick  יואב בן-צור / Yoav Ben-Tzur  יואב גלנט / Yoav Galant  יואב קיש / Yoav Kish  יואל חסון / Yoel Hason  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יואל קוסטנטין רזבוזוב / Yoel Konstantine  Razvozov  יוליה  מלינובסקי / Yuliya Melinovsky  יוסף גריף / Yosef Garif  יוסף תיסיר ג'בארין / Yousef Taysir Jabareen  ינון מגל / Yinon  Magal  יעל גרמן / Yael  German  יעל כהן-פארן / Yael  Cohen Paran  יעקב ליצמן / Yaakov Litzman  יעקב מרגי / yaakov Margi  יעקב פרי / Yaakov  Perry  יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton  יצחק כהן / Yitzhak  Cohen  יצחק (איציק) שמולי / Itzik  Shmuli  ירון מזוז / Yaron Mazuz  יריב לוין / Yariv Levin  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל כץ / Israel  Katz  מאיר כהן / Meir  Cohen  מאיר פרוש / Meir Porush  מייקל אורן / Michael Oren  מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli  מיכל בירן / Michal Biran  מיכל רוזין / Michal Rozin  מיקי לוי / Mickey  Levy  מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari  מירי  רגב / Miri Regev  מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar  מנואל טרכטנברג / Manuel Trajtenberg  מרב מיכאלי / Merav  Michaeli  מרדכי (מוטי) יוגב / Mordhay  Yogev  משה גפני / Moshe Gafni  משה כחלון / Moshe Kahlon  משה (בּוֹגי) יַעלון / Moshe  Ya'alon  משולם נהרי / Meshulam Nahari  נאוה בוקר / Nava Boker  נורית קורן / Nurit Koren  נחמן שי  ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky  נפתלי בנט / Naftali  Bennett  סילבן שלום / Silvan  Shalom  סעיד  אלחרומי / Said Elharumi  סתיו שפיר / Stav Shafir  עאידה  תומא-סלימאן / Aida  Touma-Suleiman  עבד אל-חכים חאג' יחיא / Abd al-Hakim  Hajj Yahya  עבדאללה אבו-מערוף / Abdullah  Abu Ma'aruf  עודד פורר / Oded Forer  עיסאווי פריג' / Issawi Frej  עליזה לביא / Aliza Lavi  עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz  עמר בר-לב / Omer  Bar-Lev  ענת ברקו  עפר שלח / Ofer  Shelah  פנינה תמנו-שטה / Pnina Tameno-Shete  ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely  ציפי לבני (שפיצר) / Tzipi  Livni  קארין אלהרר / Karin  Elharar  קסניה סבטלובה / Ksenia Svetlova  רוברט אילטוב / Robert Ilatov  רויטל סויד / Revital Swid  רועי פולקמן / Roei Folkman  רחל עזריה / Rachel  Azaria  שולי מועלם-רפאלי / Shuli  Mualem-Refaeli  שי  פירון / Shai  Piron  שלי רחל יחימוביץ' / Shelly  Yachimovich  שרון גל / Sharon Gal  שרן השכל / Sharren Haskel  תמר זנדברג / Tamar Zandberg
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
התמחות בישראל לעריכת דין - לפי המודל האנגלי
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות כנסת 20
מירב ארד
עוד הובטח כי כבר ביום א’ הקרוב יוכפל מספר הקלדניות ביק"ר במטרה לזרז את ההליך הביורוקרטי ולקצר את זמני ההמתנה.
מירב ארד
לפי ההצעה שאשורה לקריאה שנייה ושלישית, מועדוני הלקוחות המתמשכים יצרכו להודיע 8 עד 9 חודשים מראש על כל שינוי ולאפשר מימוש הטבות במהלך אותה תקופה    לראשונה, ההצעה תחול גם על הבנקים וחברות כרטיסי האשראי בחקיקה
מירב ארד
מבין העמותות שאושרה להן ההטבה אלו העוסקות בתחומי חינוך, דת, סעד, תרבות, קליטת עלייה, בריאות, זכויות האזרח ועוד    הוועדה דחתה את הדיון בבקשת אחת העמותות, שלגבי העומד בראשה קיימות שמועות שנחקר במשטרה עקב חשדות לפלילים בענייני כספים וניירות ערך
עידן יוסף
יו"ר ועדת הכלכלה: יש קשר ישיר בין הסיכוי לקבל אשראי בבנק לבין פרופיל הלווה - נטפל גם בכך בוועדת החקירה הפרלמנטרית    בישיבה נידונה בטענה לאפליית ערבים, נשים ומזרחים בקבלת אשראי
אלעזר לוין
מסדירה יחסים בין המשכיר לשוכר, אך אינה מתערבת בקביעת שכר הדירה    בדיון היום התברר: לארבעה ח"כים, כולל יו"ר הוועד סלומינסקי, יש אינטרס אישי בנושא
רשימות נוספות
תיקונים למתווה הטבות המס ליישובים  /  עידן יוסף
גם רשויות מקומיות ואגודות לא ינתקו מים  /  עידן יוסף
תותר האזנה לעובדי מערכת הביטחון  /  איציק וולף
לא משתנים  /  איתמר לוין
הבלוף של מיקי רוזנטל  /  איתמר לוין
ממאיסים את הדמוקרטיה  /  איתמר לוין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il