X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות
שיכון ובינוי הסדירה בהסכם את מערכת הזכויות ההדדית בין בעלי המניות באיידיאו גרופ כניסת ההסכם לתוקף מותנית במספר תנאים, לרבות הצלחת הצעת רכש למחזיקי מניות ב-ADOG וקבלת אישורים מרשויות רגולטוריות רלוונטיות בישראל ובאירופה
▪  ▪  ▪
משה לחמני, מנכ"ל שיכון ובינוי [צילום: סיון פרג']

חברת שיכון ובינוי מקבוצת אריסון, דיון אינטרנשיונל וקרן אפולו הגיעו להסכמות לגבי החזקתן באיידיאו גרופ. במסגרת ההסכמות יוסדרו השליטה בחברה וזכויות הצדדים כבעלי מניות, באופן שיאפשר התנהלות מוסכמת בין הצדדים, בהובלת ובשליטת שיכון ובינוי.
נכון למועד חתימת ההסכם בין הצדדים מחזיקה שיכון ובינוי ב-40.13% ממניות איידיאו גרופ, דיון מחזיקה ב-22.2% ואפולו מחזיקה ב-14.71%. איידיאו עצמה מחזיקה ב-38.2% ממניות איידיאו פרופרטיז הנסחרת בבורסה בפרנקפורט.
על-פי ההסכם, ימשיכו שיכון ובינוי, אפולו ודיון להחזיק בתקופת ההסכם לפחות 60% ממניות איידיאו - מחציתן על-ידי שיכון ובינוי, רבע על-ידי אפולו ורבע על-ידי דיון. במידה ותתקבל הצעת הרכש שפרסמה שיכון ובינוי ב-20 באוגוסט למניות איידיאו - היא תמכור לאפולו ולדיון מחצית מכמות המניות שתרכוש ללא רווח. אם לא יתקיימו התנאים ושיעור זכויות ההצבעה של שיכון ובינוי יעלה על 45% - יוגדל החלק שיימכר לאפולו ולדיון באופן שיוודא שלא יישארו בידי שיכון ובינוי יותר מ-45%.
כניסת ההסכם לתוקף מותנית במספר תנאים, לרבות הצלחת הצעת רכש למחזיקי מניות באיידיאו גרופ, וקבלת אישורים מרשויות רגולטוריות רלוונטיות בישראל ובאירופה. בשלב זה, אין כל וודאות שהתנאים אכן יתקיימו. עם השלמת המהלך בהצלחה צפויה שיכון ובינוי לרשום רווח הנאמד בשלב זה בסך של בין 300 ל-380 מיליון שקל. סך הנכסים של שיכון ובינוי צפוי לגדול בכ-11 מיליארד שקל, ההתחייבויות שלה יגדלו ב-6 מיליארד שקל וההון שלה יגדל ב-5 מיליארד שקל.
יו"ר שיכון ובינוי, משה לחמני, יו"ר שיכון ובינוי, ציין כי החברה מאמינה שתוכל להמשיך ולפתח את פעילותה של איידיאו גרופ בהובלת הניסיון שצברה שיכון ובינוי בברלין ותוך מינוף הידע והמשאבים הנוספים העומדים לרשות Dune וקרן אפולו. "אנחנו רואים פוטנציאל משמעותי בשותפות החזקה שנרקמה ומאמינים ביכולת של הצדדים לפעול יחד לקידום מהלכים אסטרטגיים ועסקיים תוך השבחת הפעילות וייצור ערך משמעותי לכלל בעלי המניות", ציין.
מיקי דיין השולט בדיון אמר כי הוא מקווה לתרום מההיכרות של הקרן עם שוק הנדל"ן הגרמני להמשך צמיחה של הפעילות. "נתוני מאקרו חזקים ממשיכים לתמוך בפוטנציאל הצמיחה של שוק הנדל"ן בברלין. איידיאו מתחילה כעת שנה עברית חדשה מצוידת בתשתית ניהולית חזקה, פלטפורמה תומכת צמיחה ובעלי מניות חדשים המעוניינים לתרום להאצת הפעילות, לטובת כל הצדדים המעורבים", אמר.

תאריך:  24/09/2017   |   עודכן:  24/09/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 משה לחמני / Moshe Lahmani
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il