X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
טוען שאבו-מאזן לא באמת רוצה שלום מעריך שעד סוף 2018 ימוגרו המנהרות ההתקפיות של חמאס אומר שהמצב ההומניטרי בעזה הוא באשמת חמאס
▪  ▪  ▪
חייבים לפרז את הרצועה [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]

בישיבת סיעה של מפלגת "ישראל ביתנו" (יום ב', 15.1.18), התייחס יו"ר המפלגה ושר הביטחון אביגדור ליברמן לנושא המנהרות, המצב ברצועת עזה ויהודה ושומרון. לפי ליברמן, בפעילות מול רצועת עזה ישנה אסטרטגיה בעלת שישה סעיפים. לדבריו, הסעיף הראשון הוא הסדרת נושא השבויים והנעדרים, והסעיף השני הוא חיסול כל המנהרות ההתקפיות שעומדות לראשות חמאס "אני מניח שעד סוף 2018 אנחנו נצליח למגר את כל התופעה של המנהור ההתקפי של חמאס".
הסעיף השלישי הוא השלמת המכשול נגד המנהרות, ולפי ליברמן ישנה התקדמות יפה בנושא. הסעיף הרביעי נוגע לקיזוז היכולות האסטרטגיות של חמאס "על כל ירי פצמ"ר, על כל ירי רקטי, אנחנו מקזזים להם יכולות אסטרטגיות". הסעיף החמישי מדבר על חיזוק היישובים בעוטף עזה "חשוב מאוד שאותם יישובים הנמצאים על הגבול מול הרצועה ירגישו גם בטוח מבחינת מיגון העורף וגם מבחינת מקומות התעסוקה, הדיור, הקהילה וחיזוק העורף בעוטף עזה, זה חלק מאותה אסטרטגיה ברורה". הסעיף האחרון מתייחס לשאלה מה ישראל רוצה מעזה "בסוף צריך להיות ברור שחייב להיות פירוז, ושיקום עזה הוא בתמורה לפירוז, זאת הגישה, זאת ההתייחסות שלנו לכל הנושא של רצועת עזה".
ליברמן התייחס גם למצב ההומניטרי ברצועת עזה. לדבריו, למרות המצב הקשה, החמאס צריך להפסיק את השקעתו בטרור "קודם כל שחמאס יפסיק להשקיע כסף במלחמות ובהרג אנשים וישקיע בפיתוח. התקציב של הזרוע הצבאית של חמאס בשנת 2017 הוא 260 מיליון דולר. כל אותם 260 מיליון דולר הושקעו במנהרות ובייצור רקטות. אם היו משקיעים 260 מיליון דולר במערכת המים שלהם או במערכת הבריאות הם היו נמצאים במקום אחר לגמרי".
על המנהרה האחרונה שנחשפה בדרום רפיח, אמר ליברמו שההערכה היא שזוהי לא המנהרה האחרונה שפוגעת בריבונות מצרים. בנושא מימון הטרור של חמאס, אמר ליברמן שכ-100 מיליון דולר מגיעים מאירן, סכום המתחלק בין החמאס והג'יהאד האיסלאמי.
עוד התייחס ליברמן לנאומו האחרון של יו"ר הרשות הפלשתינית אבו מאזן, ואמר שאבו מאזן לא רוצה שלום או הסדר והוא רק מחפש תירוץ לברוח. לשיטתו של ליברמן, הצהרת הנשיא טראמפ כי ירושלים היא בירת ישראל, היא דרך לברוח ממשא-ומתן ישיר "אפשר להאשים את הממשלה הזו שהיא לא רוצה שלום, שהיא ממשלת ימין, צריך לזכור שגם כשאבו מאזן ישב מול אהוד אולמרט באנאפוליס, ואי-אפשר להציע יותר מאשר שאולמרט הציע באנאפוליס, גם בסוף אבו מאזן אמר לא, דקה לפני הטקס על המדשאות של הבית הלבן. אפשר גם להיזכר במפגש ב"קמפ דיוויד" בין אהוד ברק לערפאת, וכמובן גם אחרי ההינתקות, אבו מאזן לא היה מוכן להגיע לשום הסדר.
הוא בעצמו לפחות בע"פ מדבר כנגד טרור, אבל הוא בעצמו המממן הגדול של הטרור. מיליארד שקל בשנה הוא מעביר, אבו מאזן מתגמל את כל המחבלים, בהתאם לחומרת פעולת הטרור שביצעו. זה לא במקרה שמי שרצח מקבל כפול מזה שרק דקר. כולל אגב אזרחים ישראלים, גם מחבלים עם אזרחות ישראלית שהורשעו בפעולות טרור, מקבלים קצבה חודשית מאבו מאזן והרשות הפלשתינית. לכן שלא יהיו פה שום אשליות - מבחינתו הצהרת טראמפ זה רק תירוץ לברוח מהמו"מ הישיר וזה מה שהוא עושה שנים על גבי שנים, וגם כשכבר הגיעו למו"מ והוא לא הצליח להימלט, בסוף הוא אמר לא".

תאריך:  15/01/2018   |   עודכן:  15/01/2018
+מי כיבה את האור במסגדי הר-הבית
22:50 15/01/18  |  עומר כרמון   |   לרשימה המלאה

ברחוב הפלשתיני נפוצו ידיעות כאילו הווקף המוסלמי כיבה בימים האחרונים את התאורה החיצונית במסגדי הר-הבית כחלק מתיאום עם ישראל  ▪  הווקף טוען: ישראל לא מאפשרת לנו לתקן קצר חשמלי

[צילום: נתי שוחט/פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מחפש תירוץ לברוח ממו"מ ישיר
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
השלום מיותר לפלסטינים
מוטי הקרייתי  |  15/01/18 17:56
 
- תיקון מתבקש
מוטי הקרייתי  |  15/01/18 18:07
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
אריאל י' לוין
התייחס בזעזוע להתבטאויותיו של יו"ר הרשות הפלשתינית אבו מאזן    טוען כי אמירות אלו מהוות חסם בין ישראל לפלשתינים    דיבר גם על חשיבות יהדות התפוצות
יוני בן-מנחם
ההצלחה הישראלית בחשיפת והריסת המנהרות החודרות בגבול הרצועה רק מגבירה את נפיצות המצב הביטחוני והאפשרות להסלמה. ארגוני הטרור ברצועה ובראשם חמאס נמצאים במצוקה נוכח הטכנולוגיה הישראלית החדשה והקמת המכשול התת קרקעי והם יעשו הכל כדי שלא לאבד את פרויקט המנהרות
עומר כרמון
"אבו מאזן מוותר על מדינה פלשתינית? אנחנו לא מוותרים על מדינה עם רוב יהודי מוצק. לשם צריך להתקדם, עם או בלי הפלשתינים"    גלעד ארדן: "אבו מאזן ימשיך להחריב, ואנחנו נמשיך לבנות ולחזק את הריבונות"
עומר כרמון
אבו מאזן קורא להמשיך "בהתנגדות עממית בדרכי שלום. זה חזק יותר מכל התנגדות אחרת"    סגן יו"ר הפתח: לשקול מחדש את ההכרה של אש"ף בישראל
עומר כרמון
יו"ר הרשות הפלשתינית, אבו מאזן: "אמרנו לטראמפ: לא, לא. העסקה שאתה מציע אינה עסקת המאה, היא סטירת לחי של כל הזמנים לפלשתינים ואנחנו נחזיר בסטירת לחי"
רשימות נוספות
תכנן פיגוע בהשראת דאעש ונעצר  /  אריאל י' לוין
הושמדה מנהרה שחדרה לשטח ישראל  /  אריאל י' לוין, עידן יוסף
הפלשתינים מחדשים המגעים עם ממשל טראמפ  /  עומר כרמון
צה"ל מסיר את הכפפות  /  יוני בן-מנחם
מה תחליט המועצה המרכזית של אש"ף  /  יוני בן-מנחם
השד הנורא ששמו מוחמד דחלאן  /  יוני בן-מנחם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il