X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מנכ"ל משרד המשפטים אמי פלמור: אכפת לנו מזכויות אדם נציג המשלחת מדרום אפריקה כינה את ישראל "מדינת אפרטהייד"
▪  ▪  ▪
לא אובייקטיביים לישראל [צילום: AP]

המשלחת הישראלית למועצת זכויות האדם של האו"ם הופיעה (יום ג', 23.1.18) במטה האו"ם בז'נבה, לדיווח תקופתי המתקיים אחת ל-4 שנים במסגרת מנגנון ה-UPR (Universal Period Review - הביקורת האוניברסלית התקופתית של האו"ם) כדי להציג את פעילות הממשלה בשנים האחרונות בכל הקשור לחיזוק, קידום והגנה על זכויות אדם בישראל.
ראש המשלחת, מנכ"לית משרד המשפטים, פתחה את נאומה באומרה "אני באה לכאן היום כדי להציג בפניכם, בגישה מקצועית ועניינית, את פעילותה של מדינת ישראל בתחום זכויות האדם בתקופה האחרונה. אנחנו כאן כי באמת אכפת לנו מזכויות אדם, ואני שואלת, האם גם לכם אכפת? אני יודעת שחלק גדול מהנוכחים כאן לא יקשיב למה שאני אומרת ולא יתעניין בניהול דו שיח מעשי ובונה, אלא יושב כאן מתוך מטרה לנגח ולגנות באופן אוטומטי כל דבר שאומר או אציג, רק משום שאעשה זאת מטעם מדינת ישראל. כידוע לכם היטב, הבית הזה לא קנה לו את פרסומו העולמי ביחסו האוביקטיבי לישראל".
פלמור, בת לניצולי שואה, הוסיפה ואמרה: "הורי נולדו בעולם נטול זכויות אדם ובארץ שבה זכויות אדם לא היו קיימות. הם חיפשו מקלט במקום שיכבד את אנושיותם ואת זכויותיהם האינדיבידואליות והלאומיות, והם מצאו אותו במדינת ישראל. דווקא משום שאני מחוברת באופן עמוק לסיפורם של הורי, אני מבינה היטב את אחריותנו לשמור על כבודם וזכויותיהם של כל אזרחי המדינה ותושביה".
בסיכום דבריה, נקבה מנכ"לית משרד המשפטים בשמותיהם של החיילים והאזרחים הישראלים המוחזקים ברצועת עזה ואמרה: "אני לא יכולה לסיים את דברי מבלי להתייחס לישראלים המוחזקים בעזה, תוך הפרת זכויות האדם שלהם ושל משפחותיהם".
אווה מדז'יבוז', מנהלת הרשות לקידום מעמד האישה, אמרה:, "לפני שנתיים, כאם יחידנית אימצתי את בני אריאל. ילד מתוק ומצחיק בעל צרכים מיוחדים שלא נולד בישראל, והמסע אליו היה קשה, סבוך ומלא באתגרים. כשאני צופה את האתגרים העומדים בפנינו, אני חושבת על איזה מין עולם אנחנו יוצרים עבור ילדינו. האם יהיה זה עולם כמו שאני גדלתי בו - ילדה למהגרים בעולם גברי וקשוח, או שמה יהיה זה עולם שיאפשר שוויון הזדמנויות לכל בת ובן. אני אישית, מוכנה לכל אתגר שיגיע, הכל, בכדי שהילד שלי יגדל בעולם מלא בהזדמנויות - לבנים ולבנות כאחד".
במהלך הדיון נשמעו קריאות חמורות מצד חלק מהמדינות כלפי המשלחת הישראלית. בין היתר, כינה נציג המשלחת מדרום אפריקה את ישראל "מדינת אפרטהייד", ולבקשת המשלחת הישראלית ננזף על כך על-ידי נשיא האסיפה. המועצה ונציגי חלק מהמדינות שיבחו את ישראל על ההישגים שהציגה, בפרט בתחום זכויות אנשים עם מוגבלות ושוויון מגדרי, וכן על מאמציה בהכנה לקראת ההופעה. חלק מנציגי המדינות אף ציינו לחיוב את הטיפול הרפואי שמעניקה ישראל לילדים פלשתינים בבתי החולים בישראל.
הדיווח התקופתי בפני מועצת זכויות האדם של האו"ם מתקיים מדי ארבע שנים, ומהווה חלק מתהליך מרכזי בעל חשיבות רבה במישור הבינלאומי בכלל, ובזירת גופי האו"ם והמועצה לזכויות אדם בז'נבה בפרט. זוהי הזדמנות למשרדי הממשלה השונים להציג בפני האו"ם והמדינות החברות בו את ההישגים של מדינת ישראל, תוך שימת דגש על עשייה חיובית בתחום זכויות האדם. במסגרת זו הציגה מנכ"לית משרד המשפטים את ההישגים הרבים, ביניהם הקמת היחידה הממשלתית לתיאום המאבק בגזענות, הקמת הצוות הבין-משרדי להתמודדות עם תופעת הפוליגמיה, הקמת הצוות הבין משרדי לצמצום צריכת הזנות, הקמת בתי משפט קהילתיים ועוד.

תאריך:  23/01/2018   |   עודכן:  23/01/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
די לגינוי האוטומטי של ישראל
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
כדי להפסיק את הגינוי האוטומטי
קורןנאוה טבריה  |  24/01/18 08:20
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות זכויות אדם
איתמר לוין
"כאשר הפגיעה בזכות יסוד היא חוקתית, גם הסעד צריך להיות חוקתי"    מותח ביקורת על פסיקת ביהמ"ש העליון בה נוסחאות האיזון ההלכתיות עלולות לסתור את המבנה שיצרו חוקי היסוד
איתמר לוין
"מערכת דמוקרטית יכולה לפעול רק כאשר כל האזרחים מעוניינים להשתתף בכל הפעולות וכאשר מושם דגש על זכויות הפרט"
איתמר לוין
אומרת שביהמ"ש העליון מביא בחשבון השלכות תקציביות כאשר הוא דן בהגנה על זכויות חברתיות    "ההגנה על הזכויות החברתיות היא חלק מההגנה על כבוד האדם"
איתמר לוין
אקונומיסט מצביע על יכולתם של יצרני תוכנות להגביל את השימוש בהן כעל סכנה אמיתית לזכות הקניין, וקורא לרגולטורים להתערב ולצרכנים לעמוד על זכויותיהם
איתמר לוין
ביהמ"ש: המועצה המקומית רשאית לקבוע שתינתן עדיפות ברכישת מנויים לתושביה - אך עליה להקצות לפחות 10% מהם לתושבי חוץ, כולל מיישובים ערביים
רשימות נוספות
בני זוג חד-מיניים לא יירשמו כנשואים  /  איתמר לוין
דוח: אירן רודפת פעילי זכויות אדם  /  עידן יוסף
כשהנאשם אינו נחקר נגדית  /  איתמר לוין
תה ומצלמה יש בסין  /  אריאל י' לוין
ארצות השנאה של אמריקה  /  אריאל י' לוין
פייסבוק, טוויטר וחופש הביטוי  /  איתמר לוין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il