X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ירידות שערים בבורסה בת"א

מניית הפניקס יורדת בכ-5%

מדדי וול סטריט רשמו אמש ירידות חדות; הדאו ג'ונס ירד בכ-1,200 נקודות בורסות אירופה התאוששו במעט וכעת נסחרות בירידות של כ-2% "השוק רץ למזומן, וקונה דולרים וגם זהב"
▪  ▪  ▪
"כולם ידעו שזה מגיע - ולא היו בטוחים מתי" [צילום: איתמר לוין]

המסחר בבורסה בת"א מתנהל (יום ג', 6.2.18) - לאחר עיכוב שנבע מנוהל "פתיחה אנגלית" - במגמה שלילית, שאמנם התמתנה לעומת הפתיחה, על-רקע הירידות בשוקי העולם. המסחר בבורסות אירופה מתנהל בירידות כצפוי, לאחר ששוקי אסיה ננעלו במגמה שלילית מובהקת. בצל הירידות בשווקים, הדולר מתחזק הבוקר מול השקל. עליות נרשמות גם בשער האירו. מול המטבעות בעולם שומר האירו על יציבות.
אתמול, במסגרת הסנטימנט השלילי בוול סטריט, מדד הדאו ג'ונס צנח וסיים את המסחר בירידה של 4.6%. את חוסר הנוחות של המשקיעים מאזנת המחשבה שמדובר לא בנפילה אלא בתיקון, כזה שמגיב לעליות שאפיינו את 2018. החוזים העתידיים על מדדי וול סטריט רושמים כעת מגמה מעורבת.
ליאור פאוסט, מנהל מסחר מט"ח בלאומי שוקי הון, על הירידות האחרונות: "כולם ידעו שזה מגיע, רק לא היו בטוחים מתי - אבל ינואר נגמר. עברנו את הודעות הבנקים המרכזיים באירופה ובארה"ב, והאופטימיות שם לגבי העלאות הריבית כבר התחילה לחלחל לבורסות".
על שוק האג"ח בימים אלו: "התשואות כבר עולות ותשואת האג"ח האמריקני ל-10 שנים כבר מזמן חצתה את רמת ההתנגדות הקריטית ב-2.6%. ואז הגיעו נתוני התעסוקה של יום שישי בארה״ב - שיפור שחיכו לו זמן רב לא רק במספר המשרות שנוצרו אלא גם בשכר לשעה, אותת שהאינפלציה אוטוטו כבר כאן. תשואת האג"ח ל-10 שנים זינקה ל-2.88% ולא נראה היה שיש מה שיעצור אותה בדרך ל-3% - בוודאי שלא הנגיד האמריקני הנכנס ג'רום פאואל, שנחשב ניצי יותר מהיו"ר היוצאת ג'נט ילן. זה היה האות מבחינת הבורסות שתפסו את מושב הנהג בשווקים, והעבירו בינתיים את שוק הריביות והמטבעות למושב האחורי. לכן אנחנו מקבלים שוק שרץ למזומן, וקונה דולרים וגם זהב, כדי להעריך מתי יעבור זעם".
בהקשר לצעדים אפשריים של הפדרל ריזרב, ציין פאוסט: "כל מה שצריך הנגיד הנכנס לעשות ביומו הראשון לתפקיד (איזו קבלת פנים) זה למתן את ציפיות העלאת הריבית. הבעיה היא, שלא בטוח שהוא ירצה לוותר על המושכות כל כך מהר. השוק ממתין לאיתות ממנו וימשיך לדמם עד שיונף דגל לבן. שאלת הטריליונים היא האם לפאוול רצון לייצב את השוק - ומתי? אולי הוא מעדיף לתת לאוויר החם לצאת מהבלון? למהירות המהלך ולזליגה שלו לשווקים נוספים תהיה השפעה על ההחלטה שלו. הכלכלות בעולם נמצאות במקום יחסית טוב. אין סיבה שזה לא יגמר אפילו היום. המפתח אצל הפד, ותלוי בנכונותו לאפשר אולי קצת אינפלציה על חשבון הפסקת הדימום בבורסות".
הודעת התפטרותו של רביב צולר, מנכ"ל חברת איידיאיי ביטוח, החל מאוגוסט הקרוב, הפילה את מניית החברה בכ-5%. כעבור כמה שעות מהודעת הפרישה, הגיעה הבשורה כי צולר מועמד להיות מנכ"ל כיל. עוד בסקטור הביטוח בולטת מניית הפניקס שרושמת ירידה חדה.
דלק קבוצה סיימה את יום המסחר הקודם בירידות תלולות של 7.45% וממשיכה לרכז עניין היום, בעוד שאר שותפויות הגז ימשיכו להיות מושפעות מגילויי הנפט החדשים מול קפריסין, בהיקף של 70% ממאגר תמר.
דיסקונט השקעות בבעלות אדוארדו אלשטיין ממשיכה לנסות להשיג שליטה ביורוקום, ושלשום דווח כי החברה הגישה הצעה מלאה ומחייבת לרכישת יורוקום, בעלת השליטה בחברת התקשורת בזק . על-פי המתווה של דסק"ש, ההצעה תקפה למשך 4 חודשים. בשלב הראשון מציעה דסק"ש את רכישת שלושת הנכסים (מידטאון, אנלייט והחברות הפרטיות) בתמורה ל-375 מיליון שקל. כמו-כן, עד להשלמת השלב הזה היא מוכנה להעביר עד 10 מיליון שקל לחברות התפעוליות שחלקן סובלות מקשיי נזילות. מתוך הסכום, בשלב הראשון ייפרע לנושים של החברה-האחות, יורוקום נדל"ן (קונסורציום בראשות מזרחי טפחות), חוב של 170 מיליון שקל, והיתרה בסך 80 מיליון שקל תיפרע עד סוף השנה הבאה.
בשלב השני, שיחול עד חצי שנה לאחר אישור ההסדר, תזרים דסק"ש 700 מיליון שקל ליורוקום ותקבל את השליטה בקבוצה. שלב זה כפוף לכך שדסק"ש מתחייבת למכור בתקופה זו את סלקום. בנוסף, דסק"ש תעביר 25 מיליון שקל שאמורים לכסות את הוצאות הניהול של הקבוצה. בסה"כ מוכנה דסק"ש לשלם כ-1.1 מיליארד שקל. חוב נוסף של כ-450 מיליון שקל יימחק. עם זאת, בעוד 5 שנים במנגנון המתבסס על אפסייד בשווי נכסי החברה, יקבלו הבנקים סכום נוסף. מדובר במנגנון אפסייד, שקיימת אי-ודאות לסכום שהבנקים יראו ממנו.

תאריך:  06/02/2018   |   עודכן:  06/02/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
עד כה השקיעו השקעה הונית של 163 מיליון דולר ברכישת מקבצי דיור ובהם 6,000 דירות    חתמו על שני חוזים נוספים לרכישת 850 דירות    פועלים להקמת עוד קרן - גדולה יותר
עידן יוסף
החוק נכנס לתוקף והמאסדרים עדיין לא מצליחים לשתף פעולה ולא חלה כל התקדמות בין רשות שוק ההון לבין הפיקוח על הבנקים    יו"ר ועדת הרפורמות: "אנו מחריבים את היתרון היחסי שלנו כאומת הזנק"
עידן יוסף
במהלך ניסיון מעצרו, יצא המחבל חמוש ממבנה שבו הסתתר ביאמון ונורה על-ידי הכוחות    על גופתו נמצאו רובי אם-16 ותיק עם מטענים    ג'ראר היה פעיל מרכזי בתשתית הטרור האחראית לפיגוע הירי ואף השתתף בו באופן אישי
איתמר לוין
השופט אברהם רובין הורה לגלות מיהם המעריכים שנתנו חוות דעת לעורך דין שהתמודד במכרז על מאגר הכנ"ר, ואשר חוות דעתם גרמה לכך שהציון שקיבל היה נמוך מכדי להיכלל במאגר
עידן יוסף
השיקום באמצעות בתי משפט קהילתיים - ל-44% מבין אלה שההליך הפלילי בעניינם הסתיים, ניתן צו מבחן בנוסף למאסר על תנאי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il