X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
4 שנים להינתקות: החמאס שולט בעזה, המתונים הפלשתינים הקצינו, השלום מתחבא מתחת למיטתו של אבי הכישלון אריאל שרון, ורוב העקורים טרם מצאו את עצמם כישלון ההינתקות מחפש אימא ציפי
▪  ▪  ▪
ההינתקות - כישלון ללא אימא [צילום: דובר צה"ל]
דודו אלהרר
חטא ההינתקות דורש כפרה

"לא נחזור על הטעות"
מחלקה ראשונה
לדברי רה"מ הפינוי החד-צדדי לא הביא לא שלום ולא ביטחון, אלא דווקא מצב הפוך - רצועת עזה הפכה להיות בסיס לטרור חמאס
לרשימה המלאה

יש רק דרך אחת לקבוע אם תוכנית הצליחה: לבדוק את הפער בין ההערכה המוקדמת לבין התוצאה. אין פער פירושו הצלחה. פער קטן פירושו הצלחה לא מלאה ופער גדול פירושו כישלון. יש עוד אפיון להצלחה: בשונה מהכישלון היתום, להצלחה יש הורים. לעיתים, הרבה הורים. בפועל, גם לכישלון יש הורים, אלא שהם כדרכם של מניאקים, מתכחשים להורותם.
יש פוליטיקאים שבטוחים שהציבור דביל. אולמרט לא הפסיק לומר לנו שמלחמת לבנון הייתה הצלחה. "אין ספק שניצחנו", אמר מספר פעמים. הבעיה שלו, שלניצחון הזה שהוא מתהדר בו, היו שותפים עשרות אלפי חיילים, ואלה סיפרו סיפור הפוך. ועדת וינוגרד שבדקה את ההצלחה של אולמרט, תמכה בגרסת החיילים.
רבים זוכרים את הוויכוח הסוער בין אלה שהיו בטוחים שהסכם אוסלו אינו אלא פרוזדור למזרח תיכון חדש, לבין אלה שהזהירו. היום ברור שאורכו של הפרוזדור הזה, כאורך זכרונו של ציבור נבגד. ברור שסוכני אוסלו נכשלו, בדיוק כמו שברור שאיש מהם לא הודה בטעות ולא שילם מחיר אישי. כישלון אוסלו עדיין מחפש את הוריו מולידיו.
4 שנים להינתקות: החמאס שולט בעזה, המתונים הפלשתינים הקצינו, השלום מתחבא מתחת למיטתו של אבי הכישלון אריאל שרון, ורוב העקורים טרם מצאו את עצמם. גם כאן, כישלון ההינתקות מחפש את הוריו. ראש הממשלה נתניהו בישיבת יום ראשון אמר: "לא נחזור על טעות ההינתקות, אנחנו רוצים בהסכמים דו-צדדיים" (חדשות כל הערוצים, 9.8.09 / ראה גם משמאל: "לא נחזור על הטעות").
טעות? ההינתקות? "הוצאת היישובים מרצועת עזה הייתה מעשה היסטורי נכון", קבעה יושב-ראש האופוזיציה ציפי לבני באותן מהדורות חדשות. אילו אני מנהיג העדר, הייתי לוקח את כל הקרנפים הסרים למנהיגותי, וביחד, אחד אחרי השני, היינו מעמידים אותה על טעותה. ההינתקות הייתה מעשה היסטורי נכון???
"מכל בחינה שהיא, ההינתקות היא כישלון", קבע בנחרצות מי שחקר את תוצאות הגירוש פרופסור יעקב בר סימן טוב (לונדון בלי קירשנבאום, 30.7.09). אני לא יודע אם הפרופסור תמך בהינתקות. ירון לונדון תמך. ולמרות תמיכתו, זה מה שכתב יותר מאוחר: "יש להכיר בכך, שהתאמתו אזהרותיהם של מתנגדי ההינתקות מעזה. הפלשתינים לא השתמשו בחירותם היחסית כדי להשתקם" (ידיעות-אחרונות, 26.6.06).
גם ליואל מרקוס, מי שהביא את סקופ ההינתקות ותמך בלבני, היה מה לומר על התוצאה: ההינתקות החד-צדדית של אריאל שרון התגלתה כמשגה משמעותי. היא נתנה רוח גבית לטרור, הגדילה את ההשפעה האירנית בעזה על פני זו של מצרים, גרמה לאנרכיה ברחוב הפלשתיני והרחיקה כל סיכוי להסדר" (הארץ, 29.5.07).
אפילו בן כספית הביע דעה דומה: "החזון של משטר כנופיות, כאוס ואיסלאם קיצוני בשערי אשקלון, קורם עור וגידים לנגד עינינו. זהו כישלונה הקולוסאלי, הגרנדיוזי, המהדהד של ההינתקות" (מעריב, 17.5.07). זה אותו בן כספית שרוקד את מחול החרבות, דקה אחרי שנתניהו לא מדייק במשהו.
הפרופסור בר סימן טוב קבע, "כישלון". ירון לונדון הודה ש"התאמתו אזהרותיהם של מתנגדי ההינתקות". יואל מרקוס קבע: "משגה משמעותי שהרחיק כל סיכוי להסדר", ובן כספית הגדיר את "המעשה ההיסטורי הנכון" שלבני מתהדרת בו כ-"כישלון קולוסאלי". וכל זה עוד לפני שאזרחי ישראל מימנו במיליארדי שקלים את קמפיין האנטישמיות הידוע בשם "עופרת-יצוקה".
ושאלת השאלות היא, איך ייתכן שהקביעה המדינית המופרכת של ציפורה לבני עברה כל-כך חלק? באוקטובר 2006, נתניהו אמר "גנדי היה שר בממשלתי" ומיד תיקן. זה לא מנע מהעדר לכתוב תילי תילים של פרשנות על ראייתו את המציאות. האם קביעתה של ציפורה לאמור "ההינתקות הייתה מעשה נכון" אינה מוכיחה משהו על ראייתה את המציאות? ועד שהתקשורת תשיב, הכישלון יחפש את אימא ציפי...

תאריך:  12/08/2009   |   עודכן:  12/08/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הכישלון מחפש את אימא
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
ובכל זאת היא גרפה 28 מושבים בכ
גדעון אמיר  |  12/08/09 19:34
 
- "גרפה" 28 מושבים?
רונן גולדשטיין  |  12/08/09 20:26
 
- ובכל זאת היא גרפה 28 מושבים
גדעון אמיר  |  12/08/09 23:31
 
- ללמדך כי הרבע סנילי ומטומטם ל"ת
א מ רול  |  13/08/09 08:47
 
- עדר צאן החושב עפ"י כותרת העתון
נחום שחף  |  13/08/09 13:39
2
אלו בעצם מילים זרות זו לזו
עד שציפי תבין  |  12/08/09 23:12
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר צ'לו רוזנברג
על מדינת ישראל וצה"ל להמשיך ולהתכונן כאילו מחר תפרוץ מלחמה. אסור לישראל ומנהיגיה להימשך אל תוך ההתלהמות של הצד שכנגד
מתי דוד
חובבי ציון הפכו לחולבי ציון. ישראל ערבים זה לזה הפכו לישראל אורבים זה לזה. הציונות הבונה הפכה לציניות כּעוּרָה. חלק מהעיתונאים, מעצבי דעת הקהל הפכו למְהָרְסֶי דעת הקהל    תופעת הסדומוקרטיה
ויקי דור
הכרת בחור נחמד, היחסים התחממו במהירות, הגעתם למיטה ולמחרת בבוקר את כבר רצה לטלפון - טעות!!! שכחת ב"טעות" את הטבעת שלך אצלו? טעות כפולה!!!    רגע לפני שאת הורסת עוד מערכת יחסים, כדאי שתפנימי כמה כללים בסיסיים מהיקום המקביל
אליקים העצני
אצל כל עם שפוי ועידת הפתח הייתה מוחקת כל זכר לאוסלו ולכל מה שצמח מאוסלו ולכל מי שהיה מעורב בה    לא אצלנו. אצלנו הגיב שמעון פרס, האשם המרכזי, שבארץ נורמלית לא היה מעז להראות את פניו בציבור, כאילו אלה דיבורים בעלמא
ד"ר יעקב פוגלמן
הסידן מהווה מרכיב עיקרי של העצמות והשיניים ובעל תפקידים נוספים    הסידן הוא המינרל לו זקוק הגוף בכמות הגדולה ביותר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il