X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  כתבות שיווקיות
[צילום: סטודיו אולגיפטס]

כבעל עסק אתה רוצה לשמר את לקוחותיך, ליצור אצלם נאמנות למותג ולשירות שאתה מעניק להם, ולא פחות חשוב, לגרום לכך שלקוחותיך ירגישו שחשבת עליהם. איך עושים זאת? תתפלא, לפעמים מספיקה תשורה קטנה וממותגת שתעמוד על שולחנו של הלקוח שלך ואשר תזכיר לו את החברה שלך לזמן רב.
אי-אפשר להתעלם מן העובדה, כי היום, בעידן של מסרים דיגיטליים ותקשורת דיגיטלית, לצרכנים - כלומר ללקוחות שלך, יש יותר אפשרויות מאשר אי-פעם. במיוחד כאשר אנו בוחנים את המוצרים והשירותים שהם קונים. ולכן כולנו מקווים, כי הבחירה שלהם בך, אינה מסתיימת מייד כאשר הם סגרו עסקה או קנו מוצר ממך. ברור למדי, כי שימור לקוחותיך ויצירת קשר רגשי לחברה שלך, למוצריה או לשירותים המסופקים על ידיה, היא ראשונה במעלה וכי יצירת ההתקשרות המתמשכת הזו, תוביל לקנייה חוזרת, וכמובן תדחוף את העסק לגידול ושגשוג.
אז איך יוצרים אצל הלקוחות של החברה שלך תחושה של יחס אישי, מעבר לתקשורת עניינית וטכנית? כיצד נגרום להם לרצות לחזור ולבקר בעסק שלך, וכמובן לרכוש מוצרים נוספים? איך נאריך את חוזי התקשרות ונגרום להם להמליץ עליך לעמיתיהם?
אין ספק, כי הבסיס לתחושת הביטחון אצל הלקוחות, הוא למכור מוצר או שירות מוצלח ולתת שירות לקוחות אדיב. אך כאשר זה מגיע לשימור הלקוח, הרי שלתחושת היחס האישי ולתשומת הלב הפרטנית, יש מקום נכבד. וזו מצליחה לבסס את עצמה על-ידי נתינת מתנות ללקוחות, בדרך-כלל עם מיתוג כלשהו של העסק, שהרי בסופו של דבר, המטרה היא לגרום לזיהוי מקסימלי שלנו עם המתנה המתקבלת.
על אילו מתנות ללקוחות מומלץ? ועד כמה יכול השי להיות יקר? ובכן, זה יכול להיות מתנות קטנות, מארזי יין ודברים טובים, לדוגמה, אפשר להציע מוצרי מזון מיוחדים כגון: ממרחים, יינות ומוצרים ייחודים שניתן למצוא רק במעדניות בוטיק ובחנויות מובחרות, ואשר אינם נמכרים בסופרים וברשתות השיווק השונות.
מוצרים המיוצרים בטכניקות ביתיות והמוצעים לקהל הרחב בסדרות קטנות, תוך הקפדה על שימוש בחומרי גלם מובחרים, שללקוח קשה למצוא מקומות אחרים ולהשוות את ערך המתנה שקיבל. את התגיות על המוצרים הללו דאגו לעצב ולמתג עם הלוגו ושם החברה שלכם. או לחלופין, מוצרי טכנולוגיה וגאדג'טים, מה שמתאים במיוחד להשקות בתחום ההיי-טק, כגון: מצביע לייזר, מרכזיות יו.אס.בי, עכברים, מחשבונים או מוצרים נלווים לסלולרי כמו: סוללה ניידת מתנות למשרד, מתנות לבית, מתנות לקמפינג. וכמובן, מתנות שימושיות למקצועות השונים: כלי עבודה, כלי מדידה, כלי כתיבה שימושי לסטודנטים, מוצר לרכב לנהגים, פותחן יין או פותחן בירה למקצועות הבר וכו.
המתנות יכולות להיות מותאמות גם לפי גילאים: זכוכית מגדלת לאוכלוסייה מבוגרת, או לחלופין מוצר אופנתי לצעירים.
מתי נותנים מתנה ללקוח?
עיתוי חלקות המתנה גם הוא חשוב. לרוב נהוג לתת בחגים: פסח, ראש השנה, שבועות, חנוכה, פורים, ט"ו בשבט... אך גם בשאר עונות השנה. כמובן חברות העוסקות בהשקת מוצר או שירות, או כאלו הלוקחות חלק בתערוכות ובכנסים, ידאגו לחלק מתנות ללקוחותיהם.
אבל ניתן גם אחרת. אפשר לתת מתנות ללקוחות בתאריכים המיוחדים ללקוחות עצמם (ימי הולדת וכו'), במיוחד כשמדובר בלקוח שאנו מאוד מעוניינים לשמר את קשרינו עימו. גם ציון אירוע מיוחד בחברה: השקה של מוצר, חנוכת בית של אתר חדש וכדומה, הם סיבה טובה לחלוקת מתנות. וישנם גם תאריכים מיוחדים בענפי תעסוקה (מורים וגננות - סיום ופתיחת שנה"ל, סטודנטים, וכו'). אפשרות אחרת היא לחלק מתנות בעת גיוס לקוחות חדשים. ואפשר גם בשגרה, ללא כל אירוע, סתם מתנה של תשומת לב, תזכורת ללקוח שחשבת עליו.
והתקציב - מה איתו?
בסופו של דבר אנו מעוניינים לתת מתנה, אך לא חלילה "לקרוע" את הכיס. ולכן רצוי שהמתנה תהיה בהתאם לתקציב שהקצבתם. עצה נוספת היא שמומלץ לא להנעל על פריט כזה או אחר, אלא לבדוק עם ראש פתוח את כל ההזדמנויות העומדות לפניכם. בהחלט מומלץ להתייעץ עם ספק המתנות, להציג בפניו את הסיבה שבגללה אתם מעוניינים להעניק את המתנה, לפרט את התקציב וגם לציין עבור מי מיועדת המתנה (הקהל שמקבל). שלושת אלו יסייעו לו להציע לכם מתנות שאולי אתם לא חשבתם עליהן, אבל שבהחלט יוכלו להוות את מה שחיפשתם.
לא פחות חשוב - לוחות זמנים
בכדי שהמתנה תראה טוב, חשוב להשקיע בחשיבה על המיתוג. חברות רבות לא מקצות מספיק זמן לשלב המיתוג. כאשר יש מספיק זמן בשלב מיתוג המתנה, ניתן להגיע לאפקט וואוו משמעותי יותר על-ידי התאמת צבעים בין המוצר, הלוגו, ואלמנטים נוספים במיתוג, כרטיסי ברכה מותאמים וכו. לכן, חשבו להקצות זמן מספיק ולטפל במיתוג בחשיבות הראוייה לו.
אולגיפטס מובילה בתחום המתנות ללקוחות כבר 12 שנה. לפרטים נוספים על מתנות ללקוחות ועל מיתוג מוצרים ניתן למצוא באתר.

תאריך:  08/07/2018   |   עודכן:  08/07/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il