X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות שיווקיות
שלא יטייחו לכם האמת: 5 מיתוסים על הנדסאי בניין שהגיע הזמן לנפץ, לקראת פתיחת שנת הלימודים הקרובה
▪  ▪  ▪
[צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

הנדסאי בניין נהנים בשנים האחרונות מביקוש יוצא דופן והודות לכך, הבוגרים במסלול זה נחטפים לעבודה עם סיום לימודיהם. הביקוש הגבוה בענף והמחסור במנהלי עבודה באתרי בנייה, נובע בין היתר מהתדמית הלא זוהרת שדבקה במקצוע במהלך השנים. כדי להעמיד דברים על דיוקם ולעשות סדר באוקיינוס המידע אחת ולתמיד, בחרנו לשתף אתכם בחמישה מיתוסים נפוצים על הנדסאי בניין, שהגיע הזמן לנפץ.
מיתוס מס' 1
הנדסאי בניין עובדים ב"עבודות רטובות". זהו אולי המיתוס הנפוץ מכולם, ובמובן מסוים הוא גם השגוי ביותר. חלק ניכר מהנדסאי הבניין אכן מבלים שעות רבות במהלך יום העבודה שלהם באתרי בנייה, אך אין הם עוסקים בשום אופן בעבודות רטובות כמו ריצוף, טיוח או ברזלנות. הנדסאי בניין העובדים כפקחים ומנהלי עבודה באתרי בנייה, נמצאים אומנם בקשר בלתי פוסק עם הפועלים באתר, אך תפקידם העיקרי הוא לדאוג שהפועלים יבצעו את עבודתם בהתאם לתוכניות ועל הצד הטוב ביותר. במילים פשוטות: הנדסאי בניין לא "מלכלכים את הידיים" ורבים מהם אף משתלבים בסופו של דבר בעבודות משרדיות.
מיתוס מס' 2
הנדסאי בניין מרוויחים שכר נמוך. הזכרנו שהביקוש הגבוה תורם לעובדה שהנדסאי בניין לא סובלים מאבטלה ונחטפים לעבודה ישירות מספסל הלימודים. בדיוק כך גם תורם הביקוש לשכר הגבוה של הנדסאי הבניין, שרבים מהמועמדים ללימודים גבוהים פשוט לא מודעים אליו. קחו בחשבון שהנדסאי בניין שזה עתה סיים את לימודיו והחל לעבוד כמפקח או כמנהל פרויקטים, ירוויח שכר חודשי הגבוה באלפי שקלים מהשכר הממוצע של עובד מתחיל בתחום אחר.
עוד יש לציין בהקשר זה, כי לא רק השכר ההתחלתי גבוה מהמקובל במשק - הנדסאי בניין עם ניסיון של מספר שנים בתחום, יכול בקלות להרוויח שכר חודשי שעשוי להגיע גם ל-25,000 שקלים.
מיתוס מס' 3
להנדסאי בניין אין לאן להתקדם. סיפרו לכם שהנדסאי בניין לא יכולים להתקדם לשום מקום? נסו לספר את זה למשל להנדסאי הבניין תומר לוי בוגר המכללה הטכנולוגית שנקר הנדסאים, העומד בראש חברת "לוידר קבלנים ויזמות" או לכל אותם הנדסאי בניין שמנהלים צוותים הכוללים מהנדסים. למרות שהנדסאים מבלים כשנתיים בלבד על ספסל הלימודים (מהנדסים מבלים לרוב פי שניים ואף יותר), הניסיון המקצועי והיכולות בשטח, הם לרוב מה שקובע לאן יצליח העובד להתקדם. למעשה, העובדה שבוגר מסלול לימודי הנדסאי בניין מתחיל לעבוד כשנתיים לפני חברו שלומד הנדסה, מאפשרת לו לרכוש ניסיון מעשי בשטח, בזמן שהמהנדס לעתיד עדיין שוקד על הספרים.
מיתוס מס' 4
אפשרויות התעסוקה מוגבלות. קצרה היריעה מלפרט את מגוון אפשרויות התעסוקה, הפתוחות בפני הנדסאי בניין, לרבות הנדסאים ללא ניסיון. על קצה המזלג נזכיר שהנדסאי בניין יכולים לעבוד כמפקחים מטעם הוועדה המקומית לתכנון ובנייה, כמנהלי עבודה באתרי בנייה, כקונסטרוקטורים בחברות פרטיות או ציבוריות (כמו מפעלי בטון, בזק או חברת החשמל), כהנדסאי ביצוע בחברות פרטיות או ציבוריות (כמו מכונים לבדיקות הנדסיות או חברות סלולר), כחשבי כמויות והרשימה עוד ארוכה. מעבר לכל זה הנדסאים מוכשרים מגיעים במהירות לתפקידים ניהוליים בכירים וישנם לא מעט העומדים בראשן של חברות לתכנון, ניהול וביצוע.
מיתוס מס' 5
הביקוש להנדסאי בניין צפוי לרדת בשנים הקרובות. אין ויכוח על כך שמשנה לשנה הביקוש להנדסאי בניין רק הולך וגדל. למרבה הצער, העלייה בביקוש הובילה רבים לחשוב שהירידה נמצאת מעבר לפינה. זה המקום לציין שלא זו בלבד שלא צפויה ירידה בביקוש, אלא שלפי ההערכות של המומחים בתחום, הביקוש צפוי לגדול משמעותית בשנים הקרובות ולהמשיך לטפס בעשורים הבאים.
כבר היום, לפי דוח שפורסם לאחרונה על ענף הבנייה, ישנו מחסור חמור של כ-5,000-3,500 מנהלי עבודה, המוביל לעיכובים משמעותיים של פרויקטים ולכך שקבלנים רבים מתקשים לעמוד בלוחות הזמנים. הצמיחה המרשימה של ענף הבנייה, הגידול המהיר של האוכלוסייה בישראל ואינספור תוכניות הבנייה הנמצאות כיום בשלבים שונים של אישורים, מבטיחים להנדסאי בניין שלא יסבלו אפילו יום אחד ממחסור בעבודה.
כל האמת על רגל אחת
מעוניינים לרכוש תוך שנתיים בלבד מקצוע מבוקש, שיפתח בפניכם הרבה אפשרויות תעסוקה ושיבטיח לכם שכר גבוה כבר מהיום הראשון? זה הזמן להתעניין בלימודי הנדסאי בניין ויפה שעה אחת קודם.

תאריך:  26/07/2018   |   עודכן:  26/07/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 חברות סלולר  סלולר
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
כתיבת המומחים
כתיבת המומחים
כתיבת המומחים
כתיבת המומחים
עמנואל ארביב
לכאורה, אין קשר בין פגישת פסגה הנערכת אי-שם במזרח הרחוק ובין נושאים כמו הסכם השלום עם הפלשתינים או פתרון סוגיית ירושלים . אולם גם אם מדובר בקשר עקיף הוא בהחלט קיים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il