המתלוננים, אבות גרושים המתגוררים בבאר שבע ובמודיעין אשר ילדיהם מתגוררים בכתובת שונה משלהם, קבלו על שהעיריות ביישובים אלה אינן שולחת להם מידע שוטף הנוגע לחינוך ילדיהם (להלן - המידע) אלא רק להורה שאצלו גר הילד.
שתי העיריות טענו, כל אחת בנפרד, כי בשל מגבלה טכנית בממשק בין מערכות המחשוב המופעלות במינהל החינוך שבעיריות ובין מערכת המחשוב במוסדות החינוך, נבצר מהן לשלוח את המידע לשתי כתובות שונות. אחת העיריות אף ציינה כי עשויה להיות מניעה משפטית למסירת המידע, למשל בשל אופי האפוטרופסות על הילדים או בשל תוכן הסכם הגירושין בין הורי הילדים.
על-פי חוק, שני ההורים הם האפוטרופוסים הטבעיים של ילדיהם הקטינים, וכל אחד מההורים זכאי וגם חייב לדאוג לצורכי ילדיו, ובכלל זה לחינוכם וללימודיהם. בצד חובה זו זכאי כל הורה לקבל מידע הנוגע לחינוך של ילדו, אלא אם כן בית משפט או הסכם גירושין חתום קבע אחרת. גם כאשר ילד גר עם אחד ההורים ממשיך ההורה השני להיות אפוטרופסו הטבעי, הזכאי לקבל מידע על חינוכו. לפיכך הרשות המקומית ומערכת החינוך צריכות לפעול באופן המתיישב עם זכות זו. בעיה טכנית אינה יכולה להיות סיבה למניעת קשר עם אחד ההורים.
נוכח החשיבות של הזכות של שני ההורים לקבל מידע על ילדיהם ומתוך רצון לקדם את גיבוש הפתרון לבעיה שהייתה בעיקרה טכנית, יזמה הנציבות פגישה בהשתתפות נציגים ממרכז השלטון המקומי ומהחברה לאוטומציה, שהיא הגוף האחראי לתכנת המחשב המופעלת במינהל החינוך בעיריות, וכן נציגים ממשרד החינוך האחראים להפעלת תכנת המחשב המופעלת בבתי הספר. בפגישה אישרו כל
הגורמים המקצועיים העוסקים בדבר כי הסעד שביקשו המתלוננים, הוא בר ביצוע מבחינת הרשות המקומית.
בפגישה הוחלט כי הגופים ייערכו לשינוי המדובר באופן שיהיה אפשר לשלוח במישרין, באמצעות הדואר, את המידע מהרשות המקומית למתלוננים ולהורים אחרים המעוניינים בכך וללא צורך בהסכמת ההורה השני.