X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ל"גלובס" נודע כי מחלקת התאגידים ברשות ני"ע בודקת את האירועים סביב ההתפטרות שנכפתה על ישראל ברמן וסביב מכירת השליטה בשופרסל הרשות זימנה את ברמן לשיחה ואף ביקשה לקבל את הפרוטוקולים של דירקטוריון שופרסל
▪  ▪  ▪
ברמן. התפטרות דרמטית [צילום: סיון פרג]

רשות ניירות ערך פתחה בבדיקת הטלטלה שהתרחשה בשופרסל בחודש שעבר, ובכלל זה גם את המהלך להדחת היו"ר הקודם, ישראל ברמן, על-ידי דסק"ש שבשליטת אדוארדו אלשטיין - וזאת, זמן קצר לאחר שדסק"ש מכרה מניות שופרסל והצהירה בעקבות כך כי היא אינה בעלת השליטה ברשת הקמעונאות הגדולה בשוק - כך נודע ל"גלובס".
מחלקת תאגידים עורכת בדיקות על חברות ציבוריות עליהן היא מפקחת כדבר שבשגרה בעסקות ובמקרים חריגים שקורים להם. על-פי גורמים בשוק, נראה כי הפעם מדובר בבדיקה שחורגת מהשגרה הזו.
לטובת הבדיקה, שנערכת על-רקע התפטרותו הדרמטית של יו"ר החברה, ישראל ברמן, הרשות פנתה למשרד עורכי הדין של שופרסל ואספה לידיה את הפרוטוקולים מישיבת הדירקטוריון בה נאלץ היו"ר לפרוש ואת המסמכים שהוכנו לקראתה, ואף זימנה אליה את ברמן עצמו.
את הבדיקה מנהלת מחלקת תאגידים ברשות, כשהשיחה עם ברמן, אליה זומן באמצעות צו של הרשות, נערכה בנוכחות 5 נציגים שלה וארכה שעתיים. מדובר בבדיקה מעמיקה, במסגרתה מבקשת הרשות להבין האם אלשטיין ירד משליטה לא רק במספר המניות שהוא מחזיק, אלא גם מבחינת הפעולות, הקשרים והפגישות שלו עם הנהלת החברה, או במילים אחרות - האם בפועל אלשטיין מקיים את המבחנים של בעל שליטה לשופרסל, על-אף שמבחינה חשבונאית הוא אינו בעל השליטה בה. בשלב הזה מדובר בבדיקה בלבד, אולם על-פי הממצאים יחליטו ברשות האם להעביר הילוך ולפנות להליכים מחמירים יותר.
ככל הידוע, הבדיקה של רשות ניירות ערך בראשות ענת גואטה בעניין שופרסל החלה עוד קודם למהלכים שקידמו אלשטיין ואנשיו להדחה של היו"ר ברמן. היא כנראה החלה למעשה כבר לאחר שדסק"ש מכרה את המניות שהורידו אותה, לטענתה, משליטה ברשת הקמעונאות.
עם זאת, הבדיקה עלתה שלב זמן קצר לאחר מכן לאור מהלך ההדחה של יו"ר החברה, אז החלו ברשות לזמן עוד גורמים ועוד מסמכים. נציין כי מחלקת התאגידים מבצעת בדיקות מעת לעת ומורה לחברות לדווח ולתת גילוי נוסף. הפעם מסתמן כי מדובר בבדיקה מעמיקה מבדרך-כלל. הבדיקה כוללת גם היבטים אפשריים של בעיות דיווח וגם סוגיות מהותיות יותר של ממשל תאגידי תקין.
הישיבה הסוערת במרכז הבדיקה
שופרסל עלתה לכותרות בחודש יולי בעקבות המהלך שהוביל אדוארדו אלשטיין, להדחת יו"ר החברה, ישראל ברמן. מהלך שהסתיים בהתפטרותו של ברמן מהתפקיד, במהלך ישיבת דירקטוריון סוערת שבמהלכה לא נותרה לו למעשה ברירה אלא להתפטר.
המהלך של אלשטיין להדחת היו"ר נעשה זמן קצר לאחר שחברת דסק"ש שבשליטתו מכרה כ-16.5% ממניות הרשת תמורת כ-850 מיליון שקל וחדלה להיות בעלת השליטה בשופרסל. על הרקע הזה מהלך ההדחה הפתיע תחילה רבים, וכיום הוא נתפס בשוק כניסיון של אלשטיין לשדר לחברה ולעומדים בראשה כי למרות העובדה שנותר עם 33.5% מהמניות בלבד, הוא עדיין תופס את עצמו כבעל מניות דומיננטי בענקית הקמעונאות.
במקביל, ל"גלובס" הגיעו פרטים חדשים על ישיבת הדירקטוריון הדרמטית שבה סיים יו"ר החברה את תפקידו ואשר עומדת במוקד בדיקת הרשות. הישיבה בה סיים ברמן את דרכו בשופרסל לפני כחודש ימים החלה בשעה 12:30, ובחלקה הראשון היו"ר ברמן עצמו לא נכח בחדר. הדירקטורים שביקשו לזמן את הישיבה השמיעו אמירות קשות כלפי תפקודו של ברמן וטענו כי הוא מפגין חולשה, שדווקא במציאות החדשה שבה אין בעל שליטה בחברה, פוגעת בה; וכי נדרשים "איזונים חדשים".

תאריך:  02/09/2018   |   עודכן:  02/09/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
היו"ר הפורש ישראל ברמן זומן לבירור ברשות ניירות ערך
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
התקשרה עם מוסד בנקאי לצורך מכירת 12.5 מיליון מניות הפניקס שהחזיקה במחיר של 20.45 שקל למניה    דלק העמידה פיקדון כספי משועבד למוסד הבנקאי למקרה שבו תחול ירידת ערך המניות
חן מענית אלה לוי-וינריב
האם שופטי בג"ץ יבטלו את ההחלטה להדיח את השופטת רונית פוזננסקי-כץ בשל מעורבותה בפרשת המסרונים?    טוענת בעתירה: "אילו, באופן היפותטי, היה מתברר כי התנהלות פוזננסקי-כץ הייתה חלק משגרת עבודת שופטי המעצרים, כי אז קשה היה להלום שבעתיים את הסנקציה החמורה מכולן. בירור זה לא נערך, ואולם הסנקציה החמורה מכולן ננקטה"
יואב יצחק
החברה הודיעה ביום 30.08.18 אחר-הצהריים על התפטרותו של לבייב מתפקיד יו"ר ההנהלה וזאת שעות ספורות לאחר החשיפה ב-News1 לפיה העתיק מגוריו מאנגליה לרוסיה    התפטרותו עומדת בסתירה להכרזתו, לפיה הוא בחר לשהות ברוסיה כדי לנהל את אפי פיתוח הרשומה למסחר בבורסה באנגליה
יצחק דנון
א.שירי יהלומים טוענת שאריק הרמן נטל ממנה יהלומים ב-2 מיליון שקל אך לא מכר אותם; תובעת מחברת הפניקס לפצות אותה על הנזק
יצחק דנון
דב כוכבא תובע 2.1 מיליון שקל מאורי גלזר וזיו טרנר, שותפיו לחברת נגישות ירוקה, בטענה שהוליכו אותו שולל בהקצאת מניות בחברה משותפת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il