X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בנק לאומי מכר 10% ממניות שירותי בנק אוטומטיים שהוא מחזיק באופן שישאיר בידיו 32% מהון המניות עד ינואר 2021 יידרש למכור עוד 22% מן המניות מנכ"ל ויזה ישראל: הרכישה - חלק מהאסטרטגיה להעמקת המעורבות במערך התשלומים המקומי
▪  ▪  ▪
ברק מלניק, מנכ"ל ויזה ישראל [צילום: יח"צ]

חברת ויזה רוכשת 10% מאחזקות בנק לאומי בחברת שירותי הבנק האוטומטיים (שבא). זאת, תמורת סכום של 37 מיליון שקלים ובכפוף לאישורים רגולטורים. כך הודיע (יום ד', 21.11.18) בנק לאומי בדיווח שמסר לבורסה.
שבא מרכזת את מערכת כרטיסי האשראי בישראל ומספקת חלק גדול מהשירותים בשרשרת ביצוע העסקות בכרטיסי האשראי. הודעה על כך נמסרה היום על-ידי לאומי לבורסה לניירות ערך בתל אביב. בעקבות החקיקה ליישום המלצות ועדת שטרום, ובכדי לעודד את התחרות בשוק, הוגבלו בעלי המניות בשבא, כלומר ארבעת הבנקים הגדולים בישראל, לאחזקות של עד 10% כל אחד, וזאת למימוש עד לשנת 2021.
על-פי ההודעה שמסר בנק לאומי לבורסה, מכירת מניות שבא לויזה נעשתה בבהתאם להוראות חוק להגברת התחרות ולצמצום הריכוזיות בשוק הבנקאות בישראל. על-פי החוק, נדרש הבנק לרדת בשיעור החזקותיו בחברת שבא, שעמד על 42% מהון המניות של החברה, ללא יותר מ-10% מן המניות של שבא. זאת, עד ל-30 בינואר 2021.
ההסכם בין בנק לאומי לויזה נחתם אתמול (20.11.18) ולפיו הבנק ימכור לויזה 10% ממניות שבא תמורת 37 מיליון שקלים. מכירת המניות תניב לבנק לאומי רווח (לפני מס) של כ-24.5 מיליון שקלים. עוד כולל ההסכם תנאי ולפיו תוכל ויזה להציג הצעה ראשונה לקניית מניות נוספות של שבא, במקרה שהבנק יבקש למכור מניות נוספות.
מחברת ויזה נמסר כי קניית מניות שבא נעשה כחלק מן המחויבות של החבה לעבוד עם שחקנים מקומיים וכחלק מהאסטרטגיה לקידום תשלומים דיגיטליים בישראל.
"אישרנו את רכישת 10% ממניות חברת שבא בהנפקה פרטית, כחלק מאסטרטגיה כוללת להעמקת מעורבותינו במערך התשלומים המקומי. השקעה זו משקפת את מחויבותינו ארוכת הטווח לשוק הישראלי. אנו מאמינים כי ויזה תוכל לתרום רבות לחברת שבא, ואנו מצפים לשיתוף פעולה פורה עם החברה", אמר מנכ"ל Visa בישראל ברק מלניק.

תאריך:  21/11/2018   |   עודכן:  21/11/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ויזה קנתה 10% ממניות שבא ב-37 מלש"ח
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
טראמפ טען ששופט שפסק נגד הממשל הוא "שופט של אובמה"    רוברטס מגיב: אין שופטים של אובמה או של טראמפ; אנחנו צריכים להיות אסירי תודה על העצמאות השיפוטית
עידן יוסף
‏משרד המשפטים האמריקני דחה בקשה רשמית של ישראל לאפשר לג’ונתן פולארד לעלות ארצה בהסכם בין המדינות    הנימוק: חומרת המעשים של פולארד    גם הבקשה להתחשב במצב בריאותו הרופף נדחתה
עידן יוסף
מחסור בנתונים, הפרת זכויות שיטתית ואי-אכיפה של חוקי העבודה    רוני חזקיהו: "בתוך שבועות - מודל חדש לביקורת על שמירת זכויות עובדי הקבלן במשרדי הממשלה וביחידות הסמך. מבינים שנדרש כאן שינוי. אנחנו באותו צד, לא בורחים מאחריות, ועבודת הוועדה לביקורת המדינה מאיצה בנו"    יחימוביץ': "הנתון של 25,000 עובדי קבלן בשירות המדינה - אבסורד; הנתון האמיתי קרוב יותר ל-400,000, פי 20"
איציק וולף
חברת הנדל"ן מישורים הודיעה לבורסה כי בין שני בעלי השליטה בחברה התגלעו מחלוקות קשות בדבר השליטה בה ובחברת סקייליין    "נערכה חלופת מכתבים בין עורכי הדין של בעלי השליטה"
עידן יוסף
יו"ר ועדת הפנים, ח"כ קיש: יוזמת האו"ם בנושא הגירה היא דגל אדום למדינת ישראל - והעובדה שאף פקיד לא זיהה זאת היא המטרידה ביותר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il