X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הממד החמישי הודיעה אמש כי תיסגר וכי עשרות עובדיה יפוטרו החברה ניהלה מגעים שכשלו למכירה לחברת NSO ל"גלובס" נודע כי ברקע הפרשה סנקציות אמריקניות על אחד מבעלי המניות בחברה, אוליגרך שנחקר בפרשת תשלום דמי השתיקה לשחקנית פורנו עבור טראמפ
▪  ▪  ▪
בניגנץ [צילום: יונתן זינדל/פלאש90]

אמש פורסם כי חברת הממד החמישי שבראשה עומד בני גנץ (יו"ר החברה), הפסיקה את פעילותה ופיטרה את 32 העובדים שנותרו בה. כעת מנסים בממד החמישי למכור את הטכנולוגיה של החברה לחברה אחרת, שתשלב אותה בפעילותה. בשלב זה מתנהלים מגעים עם גוף ממשלתי אזרחי גדול בישראל וכמו-כן עם חברת טכנולוגיה ישראלית פרטית. סך ההשקעות בחברה עד כה הגיע ל-40 מיליון דולר וההערכה היא כי התשלום עבור הטכנולוגיה לא יכסה את כל ההשקעה והמשקיעים יאלצו למחוק סכומים משמעותיים מהשקעותיהם.
הממד החמישי פיתחה טכנולוגיות איסוף וניתוח מודיעין עבור גופי אכיפה אזרחיים. החברה ניהלה מגעים עם חברת הסייבר ההתקפי NSO, שהייתה אמורה לרכוש את הממד החמישי ואולם המגעים הופסקו והדבר הביא לקריסתה של החברה.
לגלובס נודע כי הרקע לפיצוץ המו"מ עם NSO היה החלטת המימשל האמריקני להטיל מגבלות על עסקות עם האוליגרך הרוסי ויקטור וקסלברג, שהוא אחד המשקיעים המרכזיים בממד החמישי. כתוצאה מכך לא הועברו כספי ההשקעה של וקסלברג לממד החמישי. כמו-כן רשויות האכיפה האמריקניות, שבחנו את רכישת השירותים של הממד החמישי, החליטו לסגת מהעניין, ובסופו של דבר בעלת השליטה ב-NSO, קרן פרנסיסקו פרטנרס, החליטה על נסיגה מהעסקה הנרקמת.
ויקטור וקסלברג, המקורב לנשיא רוסיה פוטין, תושאל בחודש מאי השנה על-ידי אנשי התובע המיוחד רוברט מולר, החוקר את המעורבות הרוסית בבחירות, בנוגע לתשלומים שהועברו לעו"ד מייקל כהן לצורך תשלום דמי שתיקה לשחקנית הפורנו סטורמי דניאלס. לפי פרסומים בארה"ב, הכספים הועברו באמצעות קרן ההשקעות האמריקנית Columbus Nova שבשליטת וקסלברג, אותה קרן שהשקיעה גם בממד החמישי.
קשיי השקעה שאינם תלויים בחברה
בשיחה עם "גלובס" אישר המנכ"ל דורון כהן את הפסקת פעילות החברה. לדבריו היא תמשיך לפעול עד לסוף השנה ואולם 32 העובדים יסיימו את עבודתם בסוף החודש ולדבריו נקלטו כולם בחברות אחרות. בשיא פעילותה העסיקה החברה כ-100 עובדים ואולם בחודשים האחרונים הלכה ופיטרה את מרבית העובדים. בני גנץ ממשיך לשמש בתפקיד יו"ר החברה. בכיר נוסף בחברה הוא סגן ראש המוסד לשעבר רם בן ברק, המשמש בתפקיד יועץ למועצת המנהלים.
מטעם חברת ׳הממד החמישי׳ נמסר: "לאחר גמר פיתוח מוצלח של פלטפורמת חקירה מבוססת אינטליגנציה מלאכותית. נוכח קשיי השקעה שאינם תלויים בחברה, ולאחר חודשים של עיסוק בתהליכי מיזוג ומכירה החברה צפוייה להפסיק את פעילותה. כלל עובדי החברה מודעים ושותפים לנושא תוך שהם מקבלים בצורה אחראית חוקית והוגנת את מלא זכויותיהם. החברה מקיימת מגעי המשך למכירת המוצר הטכנולוגי שמטבע הדברים לא ניתנים לפירוט".
הממד החמישי הוקמה ב-2014 על-ידי המנכ"ל דורון כהן וגיא כספי, שעזב לאחר מכן את ניהול החברה והקים את חברת דיפ אינסטינקט. בין המשקיעים בחברה: קרן Blumberg Capital, קרן CerraCap Ventures, קרן Columbus Nova של ירון איתן, חברת UST Global ומשקיעים פרטיים. החברה יצאה ממצב "מתחת לרדאר" לפני מספר חודשים והחלה בפעולות שיווק ומכירות. המערכת של החברה הגיעה לשלב הגמר במכרז גדול במדינה באסיה, שעד כה טרם הוכרע.
בתוך כך, כישלון העסקה עם NSO עלול להחמיר את מצבה של NSO עצמה. המגעים עם הממד החמישי נועדו להעביר ל-NSO את הפעילות האזרחית המודיעינית של הממד החמישי כמשקל נגד המוניטין השלילי שצברה בעקבות פרשות של שתילת תוכנת הריגול שלה "פגאסוס" במכשירים ניידים של פעילי זכויות אדם ועיתונאים. לפני כשבועיים הגיש פעיל זכויות אדם סעודי תביעה כנגד NSO בבית המשפט בתל אביב, בה הוא טוען כי הטכנולוגיה של NSO שימשה את הרשויות הסעודיות במעקב אחר העיתונאי הנרצח ג'מאל ח'אשוקג'י.
בעלי המניות העיקריים ש-NSO, קרן הפרייבט אקוויטי האמריקנית פרנסיסקו פרטנרס, ניסו בעבר למכור אותה לפי שווי של מיליארד דולר ואולם לא הצליחו. כעת התנגדה הקרן לרכישת חברת הממד החמישי מחשש שמעורבותו של וקסלברג תקשה עליהם למכור את NSO.

תאריך:  16/12/2018   |   עודכן:  16/12/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
האוליגרך שהסתבך, דמי השתיקה לשחקנית הפורנו והקשר לטראמפ
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
מי הגוף האזרחי הגדול ?
ארי כספי  |  16/12/18 08:58
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
ביהמ"ש העליון קבע שאין לחשוף את המידע שמרכזות ארבל ואפעל-גבאי על שופטי שלום המועמדים לקידום ומעבירות אותו לחיות
איציק וולף
יורם טמיר, מנכ"ל חברת מרכז הגז, שהורשע יחד עם החברה שהוא מנהל בעבירות בטיחות, הוא חבר בוועדת התקינה של ציוד מערכות גז    התאחדות התעשיינים: טיוטת תקנות שהופצה על-ידי משרד האנרגיה אינה כוללת קביעת סטנדרט שיבטיח את ביטחון צרכני הגז
טל שחף
מנכ"ל החברה דורון כהן נמצא כעת במגעים למכירת הטכנולוגיה של החברה: מערכת בינה מלאכותית לצורכי מודיעין, שמיועדת לגופי אכיפת חוק אזרחיים כמו משטרה ורשויות מיסוי
איתמר לוין
התובע המיוחד טוען שהיועץ לשעבר לביטחון לאומי שיקר שוב ושוב לגבי פגישותיו עם שגריר רוסיה    ההגנה: סוכני ה-FBI תמרנו את פלין לשקר בניגוד לכוונתו
איציק וולף
שיפור במצבו של החייל נוה רותם, המשרת בגדוד נצח יהודה שבחטיבת כפיר, אשר נפצע כשפלשתיני חדר לעמדת השמירה שלו בבית אל    נותח בבית החולים ונמצא בהכרה מלאה כשמצבו בינוני    מצבו של נתנאל פלבר שנפצע בפיגוע הירי ביום חמישי עדיין קשה מאוד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il