X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הקבוצות האיסלאמיות הרדיקליות ברצועה שוקלות לאחד כוחות ולהישבע אמונים לאוסאמה בן-לאדן כדי לעמוד מול כוחות החמאס הפועלים נגדם פעילותן אינה מסכנת את שלטון החמאס ברצועה אך היא מדאיגה מאוד את שלטונות מצרים
▪  ▪  ▪
המסגד ברפיח בו התחוללו הקרבות בין פאתח לחמאס [צילום: AP]
בראיון שהעניק באחרונה לעיתון "א-שרק אל-אווסט" טען מחמוד טאלב כי אנשיו ניסו להתנקש בחייהם של הנשיא האמריקני ג'ימי קרטר ושל שליח הקוורטט טוני בלייר בעת שביקרו ברצועה אך החמאס הצליח לסכל את הפיגועים. הוא הביע תקווה שארגונו יהפוך לחלק מארגון אל-קאעדה ואמר כי "הקמת האמירות האיסלאמית היא הבטחה מאללה".

נסיגת כוחות צה"ל מרצועת עזה לפני ארבע שנים יצרה שורה של תהליכים שהביאה להשתלטות תנועת החמאס על הרצועה וצמיחתם של גורמים איסלאמיים קיצוניים אפילו יותר ממנה.
ממשל החמאס ברצועה ההולך ומתבסס בהדרגה בשטח, כישות איסלאמית עצמאית והיחידה במינה במזרח התיכון, מגלה כעת כי תחת כנפיו צמחו קבוצות איסלאמיות רדיקליות הקוראות תיגר על שלטונו ושאינן מרוצות מפעולותיו החברתיות בקרב הציבור העזתי ומכך שאיננו פועל נגד ישראל באמצעות הנשק שנמצא במחסניו.
האירועים האחרונים שהיו ברפיח במסגד אבן תיימיה , שבהם פעל ממשל החמאס נגד פעילי ארגון "ג'נד אנצאר אללה " וביצע בהם טבח ממחישים יותר מכל את חששות החמאס מארגונים אלה ואת נחישותו ללמדם לקח למען "יראו וייראו".
הטבח של ארגון החמאס ברפיח באנשי הארגון הזה עבר ללא שום בעיות מיוחדות בדיוק כפי שעבר הטבח שעשו אנשי החמאס בפעילי הפת"ח ברצועה במהלך מבצע "עופרת יצוקה", החמאס שוב הוכיח כי הוא שולט ברצועה ללא מיצרים. אולם בכך לא הסתיימה הפרשה.
הקבוצות הרדיקליות יורות מידי פעם, מתחת לאפו של ממשל החמאס ברצועה, רקטות לכיוון ישראל וגם מניחות מטעני חבלה במקומות שונים ברצועה כנקמה על הטבח שביצע החמאס ברפיח.
ברצועה פועלות כמה קבוצות איסלאמיות רדיקליות המבוססות על האיסלאם הסלפי הקדום המזדהות מבחינה רעיונית עם ארגון אל-קאעדה ותנועת הג'האד העולמי ובעקבות הטבח ברפיח הן שוקלות כעת להתאחד ולהצהיר באופן רשמי אמונים לאוסאמה בן-לאדן. מהלך כזה יאחד אותן מול החמאס ויאפשר להן לרכז כוחות ומשאבים ולקבל סיוע כספי מסודר מארגון אל-קאעדה.
מי שינסה למפות את הארגונים הרדיקליים הפועלים בעזה יגלה שמות רבים של ארגונים קיקיוניים הפעילים בעיקר "על הנייר". אולם ניתן לקבוע בוודאות כי בשטח פעילים הארגונים הבאים אשר על-פי מקורות יודעי דבר החלו לפעול ברצועה נגד החמאס בעקבות השתתפותו בבחירות לפרלמנט הפלשתיני ב2006:
א. "ג'נד אנצאר אללה"-"צבא תומכי אללה": ארגון הפועל בעיקר בדרום הרצועה בין ח'אן יונס לרפיח, הארגון שואף להקים "אמירות איסלאמית" ברצועה ושני מנהיגיו, עבד-אל-לטיף מוסא המכונה "אבו אלנור אלמקדסי" וח'אלד בנאת המכונה "אבו עבדאללה א-סורי" חוסלו על-ידי אנשי החמאס במהלך הטבח ברפיח לפני כחודש.
ב. "צבא האיסלאם"-הארגון הוקם ב-2004 על-ידי פעילים שפרשו מארגון "יחידות ועדות ההתנגדות העממית", בראשו עומד מומתאז דורמוש ואנשיו חטפו בעבר את כתב הבי.בי.סי אלן ג'ונסטון והיו מעורבים גם בחטיפתו של החייל גלעד שליט. יש לארגון זה קשרים רופפים עם ארגון אל-קאעדה.
ג. "צבא האומה"-בראשו עומד איסמעיל חמיד, הארגון הוקם ב2008 על-ידי פעילים שפרשו מארגון "ועדות ההתנגדות העממית".
ד. "ג'לג'לת"-שם כולל לגוף שהוקם מפעילים שפרשו מהזרוע הצבאית של החמאס "עז א-דין אל-קסאם". גוף זה נטל את האחריות על שורה של פיצוצים שהיו באחרונה במתקני הביטחון של החמאס ברצועה כנקמה על הטבח שעשה החמאס ברפיח בפעילי ארגון "ג'נד אנצאר אללה" בחודש שעבר. אחד מראשי הארגון הוא מחמוד טאלב המכונה "אבו מעתצם אלמקדסי" שהיה בעברו פעיל של הזרוע הצבאית של החמאס.
ארגון החמאס מנהל מצוד רחב היקף בניסיון ללכוד את מחמוד טאלב שהפך למבוקש מספר אחת ברצועה. משטרת החמאס עצרה כמה מחבריו ומבני משפחתו אך לא הצליחה להניח את ידה עליו.
בראיון שהעניק באחרונה לעיתון "א-שרק אל-אווסט" טען מחמוד טאלב כי אנשיו ניסו להתנקש בחייהם של הנשיא האמריקני ג'ימי קרטר ושל שליח הקוורטט טוני בלייר בעת שביקרו ברצועה אך החמאס הצליח לסכל את הפיגועים. הוא הביע תקווה שארגונו יהפוך לחלק מארגון אל-קאעדה ואמר כי "הקמת האמירות האיסלאמית היא הבטחה מאללה".
הארגונים האלה קוראים תיגר על החמאס בכמה תחומים. הם טוענים כי ממשל החמאס מחיל את הנורמות האיסלאמיות המסורתיות(לדוגמה חובת חבישת רעלה) על הציבור ברצועה באופן איטי ומתון מידי. ארגונים אלה מתנגדים לרגיעה (תהדיאא') עם ישראל ורוצים לראות "ג'האד פעיל ואינטסיבי מול היישות הציונית". כוחות הביטחון של החמאס עצרו כמה פעילים של ארגונים אלה לאחר שירו רקטות לעבר ישראל והחרימו את נשקם. גם הניסיון של תנועת החמאס לחזר אחר המערב ובמיוחד אחרי ממשל אובאמה הוא לצנינים בעיני הארגונים הרדיקלים אשר דוגלים בהמשך המלחמה של אל-קאעדה במערב ללא שום פשרות.
האם ארגונים אלה מסכנים את שלטון החמאס ברצועה? התשובה היא חד-משמעית: לא לא. מדובר בסך הכול בכמה מאות פעילים חמושים לעומת כוחו הצבאי המסודר של החמאס המונה כעשרים אלף לוחמים במסגרות צבאיות מאורגנות המצוידים בנשק רב. יחסי הכוחות הם באופן משמעותי לטובת צבא החמאס.
אולם החמאס רוצה למנוע תהליך של התעצמות צבאית בקרב גופים אלה כדי שלא יהוו איום צבאי ואידיאולוגי על שלטונו.
גם ישראל ומצרים מודאגות מצמיחתם של ארגונים אלה. בישראל מעריכים כי בסופו של דבר ארגון החמאס "יעשה את העבודה" ויחסל את הארגונים האלה. המצרים רואים בהם איום על הביטחון הלאומי המצרי ובאחרונה הגבירו את פעילות החיפושים אחר מנהרות באזור רפיח שדרכן עוברים פעילים אלה אל תוך הרצועה וממנה אל מצרים.
ארגוני זכויות אדם פלשתינים וזרים מנסים בשבועות האחרונים להרים קול זעקה בעולם על שלטון הדיכוי של החמאס אשר ביצע את הטבח בפעילי ארגון "ג'נד אנצאר אללה" ברפיח. ארגון החמאס מצידו מנסה להטיל דופי באמינותם של הארגונים האיסלאמים הסלפים בטענה כי הם מופעלים על-ידי "גורמים זרים" או על-ידי הרשות הפלשתינית מרמאללה. בעיתונות הערבית פורסמו כמה מאמרי ביקורת על כך ש"מוסלמים טובחים במוסלמים אחרים" במקום לאחד את מאמציהם נגד "האויב הציוני" והקוראים לתנועת חמאס לפתוח בהדברות עם הארגונים הסלפים. ספק רב אם היא תענה לבקשה, בג'ונגל של רצועת עזה שורר החוק הידוע "כל דאלים גבר" , בינתיים ארגון החמאס הוא הכוח החזק שם ואין לו שום כוונה לשנות את החוק הזה.

תאריך:  12/09/2009   |   עודכן:  12/09/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
כל דאלים גבר
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
הניתוח של יוני מבריק!
גביש  |  12/09/09 23:40
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נמרוד לירם
קביעת הגבול בין אוכלוסיה ערבית ויהודית במרחב שלנו באמצעות גדר הפרדה היא מהלך חד-צדדי, שיסתיים בהקמת ישות עוינת וחמושה בשטח שנותר בשליטה ערבית, במקום בניהול מו"מ אמיתי
אודי לבל
הדה-לגיטימציה שנעשית ליהודים המבקשים לעצמם הגנה בחברון נועדה לאפשר את הדה-לגיטימציה של המפעל הציוני כ"תוקפן"
בועז ארד
במשך השנים קידמה ישראל פתיחות כלכלית, שאיפשרה לה לפרוץ לשווקים בינלאומיים עם תעשיה מתקדמת, אולם הפתיחות המחשבתית שביסוד הכלכלה החופשית לא חדרה אל העסקנים המייצגים את התעשיה
טובה ספרא
השבוע סודות ייחשפו במוסדות ממשלה, ובכל מקום אפשרי יש סכנה של כעס ואובדן שליטה    תחזית לשבוע 09.09.2009-17.09.2009
אברהם בן-עזרא
אפשר לאתר את שוחרי הרעה של ראש הממשלה בכל אתר: הם נמצאים בין המגיבים לבלוגים באינטרנט (לרוב בעילום שם), ומזוהים על-ידי בחינת הכתוב בין השורות של הפובליציסטים השמאלנים חביבי התקשורת, כמו גם בבחינת הנאמר ברוב הנאה של שטנה, והניכר מבין שיניהם ובזווית חיוכם של אי אלו שדרני טלוויזיה (רוב מכריע בהם)
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il