X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
היועץ המשפטי לממשלה תוקף במרומז את ראש הממשלה שטען כי פרסום החלטות בתיקי החקירה נגדו לפני הבחירות יפגע בדמוקרטיה נתניהו בתגובה: אי-אפשר לפתוח בשימוע לפני הבחירות
▪  ▪  ▪
מנדלבליט ונתניהו. [צילום: אמיל סלמאן / פול/ פלאש 90]

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, מגיב לטענות ראש הממשלה, בנימין נתניהו, על כך שפרסום החלטות בנושא תיקי החקירה נגדו יהיה פגיעה בדמוקרטיה. לדבריו, מדובר בטענות חסרות בסיס.
"האתגר הגדול ביותר הניצב בפנינו בימים אלו הוא השמירה על העצמאות של מוסדות המשפט ואכיפת החוק ועל אמון הציבור בהם, כמוסד ממלכתי, מקצועי ונקי - אמון שהוא תנאי יסודי לתפקוד התקין של מוסדות אלו. למרבה הצער, בעת האחרונה נשמעות טענות חסרות כל ביסוס על התנהלות לא-עניינית כביכול מצד רשויות אכיפת החוק, ובצידן נשמעות אמירות חסרות אחריות על כך ש"מיליוני אנשים לא יקבלו" החלטה כזו או אחרת", אמר (יום ה', 3.1.19) בכנס עמותה למשפט ציבורי בחיפה.
לדבריו, האמירות הללו מבקשות לקעקע את אמון הציבור בכך שההחלטות שלנו הן מקצועיות וענייניות ומבקשות לפגוע ביסודות העמוקים ביותר של שלטון החוק". "האמירות הללו לא רק שאין בינן לבין האמת ולא כלום, אלא שהן גם חסרות אחריות - אחריות למדינה שלנו, לחברה שלנו, לעם שלנו", אמר.
לדבריו, מערכת אכיפת החוק תמשיך לפעול אך ורק על-פי מצפן אחד שמכוון את דרכנו – טובת המדינה, שבאה לידי ביטוי בהקשר של תפקידנו בחובת השמירה הקפדנית על שלטון החוק.
"יש דרך אחת. והיא נר לרגלינו. דרך הישר של חקר וגילוי האמת. בדרך הזו אני הולך בימים אלו עם שותפי לדרך, פרקליט המדינה, שי ניצן, ואנשיו בפרקליטות המדינה, ובראשם פרקליטת מחוז תל אביב (מיסוי וכלכלה), עו"ד ליאת בן ארי ואנשיה. אנו מודעים לכובד האחריות המוטלת עלינו – אחריותנו לחתור לחקר האמת ולקבל החלטות צודקות ונכונות בתיקי החקירה שכרגע מעסיקים את כולנו. רק הראיות ידברו. אנו נמשיך לעשות זאת באופן סדור ענייני ומקצועי, ובמהירות האפשרית, מבלי להתפשר על איכות התהליך וההחלטה. אלו השיקולים היחידים אשר מנחים אותנו בהכרעות העומדות על הפרק", אמר.

נתניהו: מנסים להוציא את מסי מהמשחק

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הגיב על הדברים שנאמרו בכנס בחיפה ואמר כי במשך שנים מפעילים מפגיני השמאל והתקשורת לחץ בריוני ולא אנושי על היועץ המשפטי לממשלה כדי שיגיש נגדו כתב אישום בכל מחיר – גם כשאין כלום. "הלחץ הזה מגיע לשיאו בימים אלה", טען בסרטון שפרסם ברשתות החברתיות.
"מנסים לכפות על היועץ להתערב התערבות גסה בבחירות על-ידי הזמנתי לשימוע – כשידוע מראש שלא ניתן לסיים את השימוע עד הבחירות. לא ייתכן לפתוח בשימוע לפני הבחירות, אם לא ניתן לסיימו עד הבחירות.לא יעלה על הדעת שהציבור ישמע רק טענות של צד אחד ולא ישמע את התשובות של הצד השני. הרי השמעת התשובות הביאה פעם אחר פעם לסגירת תיקים בעבר. זאת בדיוק הסיבה שאף פעם לא פתחו בשימוע לפני הבחירות אם לא יכלו לסיים אותו עד הבחירות. וזאת בדיוק הסיבה שהשמאל מנסה לעשות עכשיו את ההפך, כי המטרה שלו ברורה: לנסות להדיח ראש ממשלה באמצעות משפט שדה וגניבת הבחירות מכם, אזרחי ישראל", טען.
נתניהו אף המשיל את עצמו לכדורגלן ליאו מסי. "איך אמר אחד מחברי הליכוד? "הם יודעים שהקבוצה שלנו תמיד מנצחת, אז הם מנסים ללחוץ על השופט להוציא את מסי מהמשחק", אמר.

תאריך:  03/01/2019   |   עודכן:  03/01/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מנדלבליט על תיקי נתניהו: רק הראיות ידברו
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
טענות שלא תופסות מים
מנדלבליט הזדקנת  |  3/01/19 22:38
2
מנבליט נכנע לדיפ סטייט
שלהבת  |  4/01/19 07:38
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרשת נתניהו-בזק
מתן ברניר
כך אמר היום פרקליט המדינה בוועידת ישראל לעסקים של "גלובס", והוסיף כי "יש מי שהיה מעדיף מדינה ללא בג"ץ או ללא יועמ"ש"    על חוק גירוש משפחות שאושר היום בקריאה טרומית בכנסת אמר: "מקווה שהכנסת לא תחוקק חוק שהוא בלתי חוקתי לדעתו של היועמ"ש ופרקליט המדינה"
עידן יוסף
גרסת שאול אלוביץ' בתיק 4000 נחשפה והובילה לסערה במערכת הפוליטית בעקבות הדרישה של נתניהו לתקוף את רעייתו של בנט, שהגיב: "מעשה נבזי ופחדני"    יאיר נתניהו ענה: "עשית את זה מיליון פעם לאימא שלי"
עו"ד עופר רשו
התשתית הראייתית שמצאו גורמי החקירה בפרשת נתניהו-בזק, איננה סוף פסוק. היועץ המשפטי לממשלה יצטרך להכריע בשורה ארוכה של שאלות עובדתיות, משפטיות ועקרוניות
איתמר לוין
חז"ל ציוו לתת לכל עני את מה שחסר לו, גם אם מדובר במותרות. הוא הדין בשוחד: לא רק שהחוק קובע שכל מתת שהיא עלולה להוות שוחד, אלא שגם ההיגיון מחייב זאת. יש מי שרוצה כסף ויש מי שרוצה תקשורת מלטפת
איתמר לוין
שאלת המשך כהונתו של בנימין נתניהו בראשות הממשלה כורכת משפט והיגיון. ריבוי החקירות נגד אישי ציבור מחייב פתרון רוחב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il