X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
אלוף גולן. מזהה תהליכים [צילום: אביר סולטן/פלאש 90]
"הפגת תסכול". הפצצה בצוק איתן [צילום: AP]
סגן הרמטכ"ל היוצא חיבר דוח שצורף כנספח לדוח נציב קבילות החיילים היוצא במסמך טוען אלוף גולן כי הבעיה של הפיקוד הבכיר של צה"ל היא בעיה תודעתית וכי הוא באמת אינו בונה על צבא היבשה "ללא כניסה יבשתית לשטח האויב ועצירת ירי הטילים - המכה בעורף תהיה קשה מנשוא והמצב יהיה טראומה לציבור, שמלחמת יום הכיפורים הייתה 'טיול' בהשוואה אליו"
▪  ▪  ▪

סגן הרמטכ"ל היוצא, אלוף יאיר גולן, טוען כי במבצע צוק איתן ירה חיל-האוויר 1,200 פצצות חכמות על מטרות ריקות "כדי להפיג תסכול", וכי הפיקוד הבכיר בצה"ל אינו "בונה על צבא היבשה", כלשונו, באופן שעלול לגרום לנזק בלתי הפיך ליכולתה של ישראל למנוע איום טילים על העורף. גולן, שהתמודד על תפקיד הרמטכ"ל, צפוי לפרוש מצה"ל בחודש מרס הקרוב.
באתר ynet פורסם כי הדברים נכתבו במסמך שהוגש לגורמים הבכירים ביותר במערכת הביטחון - בהם הרמטכ"ל דאז גדי איזנקוט, הרמטכ"ל הנכנס אביב כוכבי, לסגן הרמטכ"ל אלוף אייל זמיר, לראש הממשלה ושר הביטחון בנימין נתניהו ולגורמים נוספים. המסמך צורף כדוח משלים לדוח שהגיש נציב קבילות החיילים היוצא, אלוף (במיל.) יצחק בריק. אלוף גולן אמר את הדברים גם בכנס סגור שנערך בספטמבר 2018.
"הבעיה של הפיקוד הבכיר של צה"ל היא בעיה תודעתית. הוא באמת אינו בונה על צבא היבשה", כתב גולן. "הפיקוד הבכיר לא באמת בונה על צבא היבשה. ברגע שזה קורה, מבלי שהוא אומר את זה בקול רם, גם ההשקעות הכספיות הגדולות בחיל היבשה לא יעזרו. משום שהשדר יורד לפיקוד הצעיר, מבלי שזה נאמר בקול רם, הוא שאפשר לסיים את המלחמה עם חיל-האוויר טוב ועם מודיעין טוב. יש לזה השפעה מיידית על רוח הפיקוד הצעיר, בהבינו שהיבשה בעיני הפיקוד הבכיר היא לא באמת הגורם שיכריע את שדה הקרב".
לטענתו, זאת הסיבה לחשש הגדול של הפיקוד הבכיר להכניס יבשה לשטח אויב. "היות שאת אלפי הטילים במלחמה הבאה חיל-האוויר אינו יכול לעצור, הרי ללא כניסה יבשתית לשטח האויב ועצירת ירי הטילים - המכה בעורף תהיה קשה מנשוא והמצב יהיה טראומה לציבור, שמלחמת יום הכיפורים הייתה 'טיול' בהשוואה אליו", טען.
גולן ציין גם שהפיקוד הבכיר בצה"ל אינו מציב בפני מפקדי השטח סטנדרטים מינימליים לביצוע. "מפקדים אינם צריכים להסביר דבר על איכות הביצוע הנמוכה, כי איש לא קבע מה הוא הקו התחתון. אנחנו מאבדים את היכולת לתקן, כי הדור הצעיר לא יודע מה הוא סטנדרט גבוה", כתב.
במסמך החריף שכתב מציין גולן עובדה מבצעית שלפיה במהלך מבצע צוק איתן בזבז חיל-האוויר 1,200 פצצות חכמות על מטרות ריקות, למרות שהיה ידוע לכאורה שאין בהן אף יעד מבצעי. "חיל-האוויר ירה 1,200 חימושים מדויקים על מטרות ריקות... כדי להפיג את התסכול", כתב.
מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "בחודשים האחרונים הוצגו בפני כלל הוועדות והגורמים האמונים על הנושא במדינת ישראל, היבטי כשירות צה"ל למלחמה, במגוון רחב של היבטים ובאופן מעמיק. הנתונים מביאים לידי ביטוי עשייה רוחבית, מקצועית ורבת שכבות ומראים כי צה"ל מצוי בכשירות גבוהה למלחמה, וזרוע היבשה עומדת ברמת הכשירות הגבוהה ביותר לפחות בעשור האחרון, בכלל הפרמטרים עליהם היא אמונה. הדברים המיוחסים לאלוף גולן אינם מדויקים וחלקם הוצאו מהקשרם. השיחה שהתקיימה הייתה מקצועית ומסווגת ואין זה המקום לעסוק בכך באמצעי התקשורת. צה"ל ימשיך בשיפור מוכנותו ויפעל לקידום כלל נושאי המוכנות הנדרשים בהתאם לצרכיו".

תאריך:  02/02/2019   |   עודכן:  02/02/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"1,200 חימושים מדויקים על מטרות ריקות"
תגובות  [ 10 ] מוצגות  [ 10 ]  כתוב תגובה 
1
הבעיה של הפיקוד הבכיר
ארי כספי  |  2/02/19 19:48
 
- טנקים סוריים סיימו את 2006
מזכיר משוריין  |  2/02/19 20:28
2
מסתבר שבריק צדק ל"ת
אז כעת  |  2/02/19 19:53
3
לבקש סליחה מבריק ל"ת
אביתר בן-צדף  |  2/02/19 20:04
 
- אבל דובר צה"ל אומר שצה"ל נפלא
רותי איזיקוביץ  |  2/02/19 21:56
4
אם זה נכון - זו שערוריה מטורפת
בני דוד  |  2/02/19 20:38
5
שרשרת הפיקוד
אורי מילשטיין  |  2/02/19 21:20
6
1200 חימושים מדויקים לריק?
יוסי ארגואן  |  3/02/19 06:59
7
שרי הביטחון של השמאל
יעקב יעקב  |  3/02/19 09:34
8
יעלון וגאנצ זוג כישלונרים מסוכ
יוסי ארגואן  |  4/02/19 06:07
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מבצע צוק איתן
עידן יוסף
תוקף בחריפות את יו"ר חוסן לישראל וטוען כי במהלך מבצע צוק איתן ניסה הרמטכ"ל לשעבר לבלום במשך שבועות את השמדת המנהרות ובכך סיכן את תושבי הדרום, עד שעמדתו נדחתה בקבינט
עידן יוסף
הארגון אומר כי בהיעדר רצון ויכולת בדיקה עצמאית ובלתי תלויה, על בית הדין הבינלאומי האחריות לבדיקת אירועי צוק איתן המוגדרים כפשעי מלחמה
עידן יוסף
מחזירים לרה"מ במחאה את אותות המלחמה שלהם בדרישה להשבת החללים גולדין ושאול    "ערכי הבסיס של החברה שלנו מופרים"
איתמר לוין
שרים העידו ששיקולים משפטיים מנעו פעולות סיכול    הקבינט הביא בחשבון את החוק הבינלאומי בפעולות בעזה    חלק מהמלצות ועדת טירקל טרם יושמו - חמש שנים לאחר שהוגשו
אריאל י' לוין
רוסיה מעמיקה בצורה משמעותית את חדירתה הצבאית והכלכלית בצפון אפריקה    כרגיל אצלנו: הלקחים מ"צוק איתן" לא הופקו ולא יושמו    מה יקרה בעקבות משאל העם הכורדי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il