X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בתום נאומו של ברק אובמה בעצרת האו"ם לכדה את עיני כותרת צוהלת באתר וואלה [האח של ה"ארץ"] ולפיה: "אובמה-ההתנחלויות בלתי לגיטימיות " הייתי המום, ממה שאני יודע על המדיניות האמריקנית הצהרה כזו היא מהפך גמור והתייצבות מוחלטת לטובת הצד הפלשתיני - האם זה מה שאירע?
▪  ▪  ▪
מבקש מן המעצמה הקולוניאלית האמריקנית לכפות על היהודים הסדר שלא רצו בו [צילום: פלאש 90]

עדיין לא! - נשיא ארצות הברית אמר שהמשך מפעל ההתנחלויות הוא בלתי לגיטימי וזה כמובן דבר אחר לגמרי. זו אמירה הצופה פני העתיד ואינה מתייחסת לעבר. עם אמירה כזו נתניהו והמתנחלים יכולים לישון לא רע. אין להתפלא שנתניהו יצא מרוצה מהביקור האחרון.
יוצר הכותרת לא פעל בתום לב.שגיאות רבות מסוג זה נפוצות באתר שמגלה נטייה פוליטית ברורה. מטרת הכותרת הייתה ללבות את הפחד הקמאי של תושבי ישראל מעימות חזיתי עם ארצות הברית, בעלת בריתנו היחידה. מטרה נוספת הנה להפיח תקווה שהנה הנה מתקרב ההסדר הכפוי, משאת נפשם של אלו שנואשו לשכנע את הציבור בישראל להסכים להסדר בו הם מעוניינים בדרכים דמוקרטיות מקובלות, כלומר שכנוע הציבור והשגת רוב בבחירות. ככה פועלים במשטר דמוקרטי המבוסס על ציבור חופשי - או שמא החסרתי אחד משיעורי האזרחות שלי?
די מהר הבינו כוחות השלום כי אכן בוושינגטון נחל נתניהו הישג לא רע בכלל והצליח להביא למו"מ ללא תנאי מוקדם של הקפאת הבניה בהתנחלויות וכך ההסדר הכפוי המיוחל ייאלץ להמתין עוד זמן מה. אורי אבנרי, מפוכח כהרגלו, כתב במפח נפש:
"המפגש המשולש אומנם התקיים. אבל במקום הישג מאיר-עיניים של הממשל האמריקני החדש היינו עדים למפגן של חולשה. אחרי שאובמה נאלץ לוותר על הקפאת ההתנחלויות, המפגש התרוקן מתוכן"
ובהמשך:
"תנועת-השלום הישראלית ספגה מכה מכאיבה נוספת. היא תלתה את תקוותיה בעמידתו האיתנה של הנשיא האמריקני. נצחונו של אובמה והקפאת ההתנחלויות היו אמורים להוכיח לציבור הישראלי שמדיניות- הסירוב של נתניהו מובילה לאסון."
אם נדייק בכוונת הכותב, האכזבה היא שאובמה לא המיט אסון על ישראל בשל מדיניות ההתנחלות שלה [שחייבת להביא לאסון על-פי כל התחזיות ] ובכך שלא מילא תקווה זו הוא הפך למושא אכזבתו של "השמאל" הישראלי. מעניין גם לקרוא מה כותב גדעון לוי ברשימתו "הבגידה הגדולה " [הארץ 24/9 ]
"ברק אובמה כמו יצא ידי חובתו: הוא "נזף" בבנימין נתניהו ובמחמוד עבאס. ככה לא מתנהג נשיא-כוכב, ככה לא מתנהלת מעצמת- על. אמריקה שוב מועלת בתפקידה, ונשיאה בוגד בשליחותו ובהבטחתו."
לא רק את חטא אי אכיפת הקפאת ההתנחלויות והפעלת לחץ מסיבי על ישראל תולה גדעון לוי באובמה לא גם את אי שיתופו של החמאס במו"מ!
"הנשיא שמנסה עם צפון קוריאה ועם אירן, שמעז עם ונצואלה ועם קובה, אפילו לא העלה בדעתו להיכנס למו"מ עם החמאס. למה לדבר עם אירן מותר ועם החמאס אסור? גם בעיני אובמה, כמה מצער, החמאס כשר רק למו"מ על גורלו של חייל אחד, לא על גורלם של שני עמים.
הצעד השני, חיוני לא פחות, הוא הפעלת לחץ על ישראל. במצב התלות המוחלטת של ישראל ולנוכח עיוורונה בעניין מחיר הכיבוש,"
עכשיו לפחות הבנתי מהי מידת המחויבות של אבנרי לוי וחבריהם להכרעות ציבור הבוחרים בישראל. שאלה מעניינת היא האם מי שכופר באוטונומיה של הציבור הישראלי להחליט בשאלות קיומיות כמו שלום ומלחמה, ויתור על חלקים מארץ ישראל והקמת מדינה פלשתינית, ודורש כי בשאלות אלו יכריע הבוחר האמריקני, זכאי להשתתף בהליך הדמוקרטי בישראל?
נראה לי שהתשובה לשאלה האמורה צריכה להיות שלילית. אורי אבנרי וגדעון לוי והתומכים בדעותיהם אינם רואים עצמם ממילא כצדדים לויכוח אלא הם שואפים להביא לתכתיב של מעצמה זרה-הגיע העת שאנו נשקול לנדות אותם מהשיח הפוליטי - בשם עיקרון הדמוקרטיה המתגוננת.

תאריך:  26/09/2009   |   עודכן:  26/09/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ההסדר הכפוי והשיח הדמוקרטי
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
תלוי איך מגדירים "לגיטימיות"
איש ימין מצוי  |  26/09/09 13:03
 
- אתה כפי הנראה לא מבין את מה
שתה כותב  |  26/09/09 14:51
 
- הסכם סייקס פיקו מכיל את יו"ש
בתחום המנדט   |  26/09/09 19:18
 
- כמה טמטום בכל כך מעט שורות
שרון ר.  |  26/09/09 20:03
2
אחחח - דלישס, מאמר נהדר
מטאטא  |  26/09/09 13:04
3
על "יהודים"מסוג זה יש ללמוד ממ
קורןנאוה טבריה  |  26/09/09 13:35
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עמוס גורן
פרופ' חיים בלנק גרס, ששפה חיה וקיימת רק כדי ש"יקלקלו" אותה, כלומר ישתמשו בה וכך יגרמו לה להשתנות כל העת. לדעתו, שפה אין צורך לתקן מאחר שמדובר בהתפתחות ולא בשיבושים    תענוגות העברית (כ"ג)
יוסף אורן
לרשימת הפרידות בחייהם של גיבורי "ספר הפרידות הגדול" נוספת הפרידה האחת שלא הצליחה - הפרידה התודעתית והנפשית של הדורות השונים מפרק השואה בתולדות העם היהודי    יתר על כן: כיום כבר ניתן לקבוע, שהפרידה הזו גם לא תצלח בחיי הדורות הבאים, כי השואה נצרבה בנו לדורות
אריה אבנרי
מרדכי קידר
השגיאה האסטרטגית של ארה"ב באפגניסטן היא הניסיון לבסס את לגיטימיות המדינה באמצעות בחירות, כמו במערב    שגיאה זו עלתה בחייהם של 1,411 חיילים מערביים ובהשקעה כספית אדירה
קובי קמין
עם פרסום דוח ועדת מה-שמה למניעת תגובה צה"לית לנוכח רצח אזרחים יהודים בארץ ישראל, כדאי אולי להזכיר משהו מתולדות היחסים בין צבא וחברה בישראל - עד 1978, והחל מ-1978
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il