X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בשולי הכותרות - מכחלון ועד לחניון: לא ליוזמת השר. בעל המאה הוא בעל הדעה תרגיל באחיזת עיניים של אגד הקול השפוי ברקת איש השנה? וגם: מיהו חרדי?
▪  ▪  ▪
ברקת. איש השנה? [צילום: פלאש 90]

לא לתמיכה ממשלתית
אין ספק שבעידן העיתונות האינטרנטית, ושלל ערוצי הטלוויזיה, מצטמצמת קריאת העיתונות הכתובה, וכתוצאה מכך קטֵנים רווחיה. סיבה זו ככל הנראה הניעה את שר התקשורת, משה כחלון, ליזום חקיקה לתמיכת הממשלה בעיתונות הכתובה. אולם, עם כל הכבוד לשר, בחברה קפיטליסטית, המעודדת את התחרות החופשית, לא תיתכן תמיכה ממשלתית בעיתונות. מלבד הגדלת נֶתַח הפרסום (שהקוראים כבר רוֹוים ממנו), על העיתונים לשפר את איכותם ותפוצתם, ולא להיות נתמכים על-ידי הקופה הציבורית.
יתר על כן, לא סוד הוא כי בעל המאה הוא בעל הדיעה, ולקשר בין הון לשלטון במקרה זה עלולות להיות השלכות שליליות על תוכני העיתונים ועל ביקורתם כלפי התנהלות הממשלה. לכן לא רק התחרות החופשית עלולה להיפגע במקרה של תמיכה ממשלתית, אלא זו תהיה גם מכה לחופש העיתונות שייפגע על-רקע ניגוד האינטרסים בין הביקורת העיתונאית לממשלה, בכל הקשור למעשיה ולמחדליה.
די לנו בערוץ הממלכתי של קול ישראל ברדיו ובטלוויזיה. העיתונות הכתובה היא מסחרית כולה, בלתי מוגבלת (בניגוד לערוצי אוויר) ולא תיתכן אפוא תמיכה ממשלתית בעיתונים רבים. בדומה לערוצים האלקטרוניים המסחריים עליה להסתפק בהכנסה עצמית. במיוחד מתלווה צליל צורם ליוזמה של כחלון, כאשר מאחורי העיתונים מתייצבים אילי הון התומכים בהוצאת העיתון.
אולי השר הנכבד, הלוטש עיניים לפריימריז הבאים, רוצה להרחיב את חוג תומכיו מקרב הברנז'ה העיתונאית, אולם למדינת ישראל יש פרויקטים חשובים יותר – בתחומי הרווחה, הבריאות והחינוך - לתמוך בהם מאשר ה'פרויקט' של כחלון. מילת המפתח היא, כמו תמיד, סדרי עדיפויות.
טוב שההגה בידיים של אגד?
בדומה לתירוץ השחוּק של 'אחרי החגים', נאחזת חברת אגד בעבודות התשתית של הרכבת הקלה בירושלים כעלה תאנה כדי לכסות על מחדליה.
עם כל הכבוד לחברה, צר לי להסיר את מעטה היחצנות מעל פניה של החברה ולחשוף את העוּבדות האמיתיות. המציאות מוכיחה כי גם לפני ביצוע העבודות, תדירות הנסיעה גם בקווים הצפופים לא הייתה סבירה, והיו שיבושים רבים בלוח הזמנים. הצפיפות באוטובוסים הייתה רבה, וגם היה מחסור באוטובוסים.
הסקרים התקופתיים, הנערכים מדי פעם, הצביעו תמיד על חוסר שביעות רצון הציבור מהשירות, אולם למרות תעריפי הנסיעה הגבוהים החברה לא עשתה דבר כדי לשפר את השירות. למרבה האבסורד, נסיעה בתוך העיר, הנמשכת לפעמים למעלה משעה, אורכת יותר מאשר נסיעה בינעירונית, וגם בכך אין כל חדש תחת שְׁמֵי הקואופרטיב.
ראוי שהחברה תתבונן במראָה ולא תטייח את העוּבדות. עליה לבדוק את עצמה ולשפר את השירות, כדי שהנוסעים ירגישו באמת (ולא רק בפרסומת), כי טוב שההגה בידיים של אגד.
תרגיל ביחסי ציבור
העובדה שניר ברקת, ראש עיריית ירושלים, זכה לתואר 'איש השנה' מוכיחה עד כמה האיש הצליח לעבוד על הציבור ועל התקשורת בעיניים.
סוד ההצלחה התקשורתית הוא תרגיל ביחסי ציבור, ששמו חניון קרתא. ברקת נאחז בפתיחת חניון שולי בשבת, משימה אופרטיבית קלה ביותר, כבקרנות המזבח, כדי לכסות על מחדלים עירוניים בסיסיים ביותר. בזכות החניון – העצם שברקת זורק לחילונים ומוכר להם את האשליה, שהוא מספק את הסחורה- הוא קונה לו שקט מהציבור על מתן שירותים לקויים בתחומי הניקיון, החנייה ועוד.
מישהו זוכר את הביקורת הציבורית החריפה – ובראשה כיכב ניר ברקת עצמו – שנמתחה כלפי ראש העירייה הקודם, אורי לופוליאנסקי, בגלל רמת הניקיון הירודה בעיר? זו הֶאפִילה על זכויותיו המיוחדות בשיפור התיירות בעיר, ובעיקר שיפור השירות (והסיסמא שטבע "פשוט לתת שירות"), השלום בעיר ודו הקיום המופלא ששרר בין חרדים לחילונים. אולם למרות ביקורתו הנוקבת של ברקת מעל ספסלי האופוזיציה, דבר לא נעשה לשיפור הניקיון בעיר מאז כהונתו כראש העיר.
הוא הדין למצב החנייה בעיר. איזה ערך מעשי יש לפתיחת חניון זניח בשבת, בשעה שיש מחסור חמור בחניונים עירוניים במהלך השבוע, והחניונים הפרטיים חוגגים על המצב ועל כיס הציבור?
המלך עירום
סוף-סוף נשמע הקול השפוי מקרב החילונים, המכריז: "המלך הוא עירום!".
אותם חילונים מכירים בכך, כי הפגנות הפמיניסטיות – מסיבות פוליטיות וממניעים פרובוקטיביים – בקווי המהדרין בירושלים הפועלים בריכוזים חרדיים, יפגעו כבומרנג לא, לא בחרדים, הזכאים לדבריהם בצדק לשירות ההולם את מצפונם. אחרת זו היא כפייה חילונית.
בסופו של דבר, החרדים לא יסעו בקווי המהדרין. חברת אגד היא שתפסיד, שהרי לא סוד הוא שהחרדים מהווים נתח מרכזי של ציבור הנוסעים שלה – והחברה בהפעלת הקווים הייחודיים פועלת על-פי חוקי ביקוש בלבד, ולא ממניעים דתיים – והחרדים ייאלצו לפתוח רשת הסעה פרטית משלהם, שֶׁבָּה תהיה הפרדה בין המינים, אשר תהלום את אורח חייהם ואת כללי הצניעות הנהוגים בעדה.
שחור בעיניים
טועה אותו חוזר בשאלה אנונימי, תושב מאה שערים לשעבר – שתלה את דגל המדינה על גשר המיתרים בירושלים - הסבור כי בתמונות ביקיני יהדוף את החרדים מן ההפגנות בחניון קרתא. מתברר כי האיש המתהדר אפוא כי זיהה בכך את הנשק הסודי במלחמה נגד החרדים, אינו מכיר את הא"ב של המנטליות החרדית. החרדים לא רק ישחיתו את התמונות, אלא על כל תצלום ביקיני, האיש יקבל גרפיטי שחור בעיניים על כל שלט ותחת כל עץ רענן. דבר אחד ברור: הצעיר שכח ככל הנראה את הלהט החרדי במאבק למען נושאים יהודיים – והחזית האחידה שהחרדים מפגינים - שמחאות החילונים, ואפילו תמונות ביקיני, מחווירות מולם.
מעניין מה עשה הבחור כל אותן שנים שהוא חשב שהוא חרדי, אם נעלמה ממנו בתודעה עובדה בסיסית זו.

תאריך:  27/09/2009   |   עודכן:  27/09/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הכל פוליטיקה
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
אגד לא אשמה במחדל
גימלאי קואופ' דן  |  27/09/09 11:50
 
- לא הכל תשתיות
ציפי לידר  |  1/10/09 15:32
2
ציפי מספיק לסנגר על חרדים
פאר  |  27/09/09 15:06
 
- העיקר הסובלנות
ציפי לידר  |  1/10/09 16:26
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד יוסי דר
נניח שהשופט ריבלין, על-פי מיטב שיקול דעתו ומצפונו, תומך בעמדתו של השופט מלצר - כלום יעלה על הדעת שהוא יצטרף אליו, וישאיר את השופט ג'ובראן בעמדת מיעוט? - לא בתיק הבא...
עדי שטרנברג
הטיפול בזיכרון ההיסטורי של מלחמת יום הכיפורים מעיד יותר מכל, על החטא המתמשך של החברה הישראלית, החטא להימנע מגילויי האמת    כמה כאב היה נחסך, אם רק מקבלי ההחלטות, אז והיום, היו אוזרים את העוז ומשחררים לפרסום את שמוסתר בכספת
יוסף דוריאל
קברניטים שברחו מחובתם להגן על כבוד המדינה ממיטים עלינו סכנה קיומית, של התגייסות בינלאומית לחיסול "מדינת הפשע" היהודית
איתי כהן
שני עמים, שתי דעות צודקות ושנאה אחת גדולה. אלימות, טרור ואכזריות אחד כלפי השני לא יובילו לשום מקום    סיכום שנים מקוללות בשאיפה לשנים מבורכות
דן פרנק
"המלך" עשה חסד לעצמו ועם רודפיו - קשה לומר, אבל מותו הטראגי עשוי אולי לשנות משהו בתפיסה שלנו ליצר המציצנות של התקשורת וכל שאר הנשמות הטובות    חרטה ווידוי לפני "מלך הבידור"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il