X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
כוכב העבר הצרפתי ומי שהיה נשיא אופ"א הוא החשוד הבכיר ביותר בחקירת הטענות לקבלת שוחד תמורת אירוח המונדיאל ב-2022
▪  ▪  ▪
פלטיני. נעצר [צילום: קלוד פריז/AP]

משטרת צרפת עצרה היום (יום ג', 18.6.19) את מישל פלטיני כחלק מחקירת החשדות לשחיתות סביב הענקת אירוח מונדיאל 2022 לקטאר. פלטיני היה הכוכב והקפטן של נבחרת צרפת בשנות ה-80, ושימש בתחילת העשור הנוכחי כנשיא התאחדות הכדורגל האירופית (אופ"א).
פלטיני הוא בכיר החשודים עד כה בפרשה המסעירה מזה שנים את ענף הכדורגל העולמי. קטאר הוכרזה ב-2010 כמארחת מונדיאל 2022, למרות שאין לה כל מסורת בענף ולמרות שמזג האוויר המדברי בה מחייב לקיים את הטורניר - לראשונה בהיסטוריה - בחודשי החורף. עובדות אלו, לצד עושרה העצום של הנסיכות, הובילו לטענות ולאחר מכן לחקירה לפיהן ההחלטה נבעה מתשלומי שוחד.
הבחירה בקטאר הצטרפה לשורה של שערוריות אחרות שזעזעו את התאחדות הדורגל העולמית (פיפ"א), והובילו בשנת 2015 להדחתו של נשיא הארגון, ספ בלאטר. באותה שנה נאלץ פלטיני להתפטר מנשיאות אופ"א, לאחר שהתברר שקיבל תשלומים שלא כדין בסך 1.5 מיליון דולר בשמו של בלאטר, והוא הורחק לארבע שנים מכל תפקיד בכדורגל העולמי.
פיפ"א דבקה בהחלטתה להותיר את מודניאל 2022 בקטאר למרות חקירת השחיתות ולמרות הכשלים הרבים בהכנות לקראתו. מותחי הביקורת על הארגון טוענים בעיקר, כי הוא מתעלם מכך שהאצטדיונים למונדיאל נבנים בתנאים קשים בידי עובדים זרים משוללי זכויות, ומכך שכמה וכמה מן הפועלים נהרגו בתאונות עבודה בהמלך הבנייה.
מאז שקיבלה קטאר את אירוח המונדיאל, משתמשים שליטיה בעושרה (תמלוגי נפט) כדי להשיג דריסת רגל משמעותית בצמרת הכדורגל העולמי. הנסיכות רכשה בין היתר את השליטה במועדון הפאר הצרפתי פריז סן ז'רמן, וחברת התעופה של קטאר היא נותנת החסות לקבוצות מובילות ובראשן ברצלונה.

תאריך:  18/06/2019   |   עודכן:  18/06/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מישל פלטיני נעצר בקשר למונדיאל בקטאר
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
תתעדכנו:ברצלונה וקטאר כבר לא.
א.ל. רמת-גן  |  18/06/19 13:41
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות סדום ועמורה
יואב יצחק
בכתב הגנה שהוגש במסגרת בוררות (לתביעה שהגישה נגדו טלי ליברמן) מגלה ליברמן כי הוא קיבל במזומנים סכומי כסף גדולים מאנשי עסקים ותושבי חוץ    הכספים שימשו לרכישת נכסים, להוצאות שוטפות וגם להלוואות למקורבים ולבני משפחה    הבוררות מתנהלת בפני עו"ד צבי בר-נתן    כתב ההגנה מעלה חשד להלבנת הון ולעבירות מס חמורות
איילת פישביין
באוקטובר 2014, בזמן כהונתו כשר אוצר, העניק יאיר לפיד לעמותת איילים פטור ממכרז ומעמד של ספק יחיד לצורך בניית כפר סטודנטים בשדרות בעלות של 50 מיליון שקל ובמימון ממשלתי בסך 30 מיליון ש"ח    זאת למרות שהעמותה אינה עוסקת בבנייה אלא בפעילות חברתית    חודשיים לאחר מכן ארגנה איילים עבור לפיד, לפי בקשתו, כינוס בחירות בלוד על חשבונה ומימנה גם אוטובוסים    יו"ר העמותה: "הכינוס אורגן לבקשת לפיד"    לפיד: "לא הוצע דבר ולא קיבלנו דבר בתמורה"
איתמר לוין
בכירי הנחקרים בפרשה הקשורה לפעילות החברה בקניה היו שרי אריסון, אפרת פלד, משה לחמני, רוית ברניב, עופר קוטלר וירון קסימי    החוקרים: השוחד היה עשרות מיליוני שקלים והניב עבודות במאות מיליונים
איתמר לוין, יצחק דנון
מבקשת לפסול לצמיתות מתפקידים בכירים בשירות המדינה את מנכ"ל רמ"י לשעבר, לאחר שהורשע בניגוד עניינים    ביה"ד המשמעתי הסתפק בפסילה לשלוש שנים
עידן יוסף
בתגובה נרחבת לתחקיר המקור, הודיעה לשכת סגן שר הבריאות: ״מדובר במסע ציד מתמשך ומתוזמן נגד איש ציבור מוערך ומוכר, תוך עלילת דם מרושעת כביכול קיימת סלחנות אצל ליצמן ולשכתו כלפי עבריינים שפוגעים מינית במגזר החרדי״
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il