X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ערוץ 2 העביר בשידור ישיר אירוע שיווקי בוטה של חברת בזק כאילו היה תוכנית בידור שגרתית מהרשות השנייה נמסר כי הנושא בבדיקה האם יוטל על "קשת" קנס שיוציא לה את החשק לשדר פרסומות באורך של חצי שעה?
▪  ▪  ▪
תוכן גס ועלוב

"אני חייב לצאת לפרסומות, אתה יודע, צריכים להתפרנס", אמר באיזשהו שלב אחד ממנחי התוכנית "סטנד-אפ תל אביב-ניו-יורק", "ספיישל קומי טרנס-אטלנטי" ששידרה "קשת" ביום שלישי האחרון (6.10.09) בערוץ 2. זו היתה, ללא ספק, הבדיחה המוצלחת של הערב, עם פאנץ' משולש על חשבון נותנת החסות, הזכיינית ובעיקר הצופים.
בטון כמעט מתנצל, תוך הדגשת היותו מודע לאי-הנעימות שעלולה להיגרם לצופים בבית, העביר המנחה שלומי קוריאט את השידור למקבץ סרטוני פרסומת גלויים. לא ניכרה בו, וגם לא ביתר המנחים (רמי ורד, דודו ארז ויובל סמו), טיפת אי-נעימות מהעובדה שמבול המסרים השיווקיים שעמד לנחות על הצופים שובץ בתוכנית שכל מהותה הייתה פרסומת סמויה.
ה"תוכן" במשדר שהפיקו ויוי הלפרן, אורלי טופל ו"כל-מיני-הפקות" היה גס ועלוב אף יותר מכפי שניתן היה לצפות ממיזם שיווקי. כשמדברים על יצירת תודעה כוזבת באמצעות בידור טלוויזיוני זול שמטשטש את המוח, מתכוונים לתוכניות כגון "סטנד-אפ תל אביב-ניו-יורק". בדיחות בהמיות וחיקויים המוניים שהובילו לאנטי-קליימקס נוראי שהותיר את הצופה בתחושת ריקנות ותיעוב עצמי. כל הרעות החולות שטלוויזיה מסחרית יכולה להציע.
מופע הבידור שנמרח באותו ערב לאורך מחצית השעה שימש שכבה דקה של הסוואה לתוכן האמיתי של המשדר. טשטוש מוח הצופה שעמד בלב "סטנד-אפ תל אביב-ניו-יורק" נועד להכשיר אותו להיכרות עם מיזם מסחרי חדש שמשיקה בימים אלה חברת בזק: "הפנינג שמקיימת בזק בנמל תל אביב", שמהווה "המהלך השני של בזק במסגרת השקת רשת ה-NGN". כך הוגדר בהודעה לעיתונות, שמפרסמה חברת בזק, האירוע השיווקי, וכמו בכל אירוע שיווקי ראוי לשמו, גם מזה שהעבירה לציבור הזכיינית "קשת" לא נפקד מקומו של המוצר. למען האמת, הפרסומת באירוע הייתה כה בוטה עד שקשה לכנותה סמויה.
צמוד לבמה הוצבה לכל אורך המשדר מודעה שנשאה את הכיתוב "NGN" וסביבה שורת אורות מנצנצים; מודעה מהבהבת נוספת עם כיתוב דומה שובצה בחלק אחר של התפאורה; מאחורי מתחם צדי הוצב שלט נוסף ובו לא רק שם המוצר, אלא גם שם החברה; ומן העבר האחר של הבמה הוצב שלט רביעי ועליו שלוש אותיות ענקיות: "NGN". מעל למסך וידיאו גדול ששידר את הנעשה באותו זמן בטיימס סקוור נתלה שלט שהכריז "BROADWAY", כשה-B מעוצבת כמו הסמליל של חברת בזק.
המוצר הופיע גם בטקסט שהושם בפי המנחים. "בחצי השעה הקרובה אנחנו מקיימים כאן ספיישל קומי טראנס-אטלנטי, וכל זה עם באמת טכנולוגיה מדהימה", בישר אחד מהם בתחילת הערב. "נכון, טכנולוגיה חדישה. שיחות וידיאו באינטרנט, זה באמת דבר חדש", החרה החזיק אחריו עמיתו. יכול להיות שהתלוצץ, זה לא משנה. בשפת הפרסום הסמוי, האירוניה מתבטלת מאליה. בחצי השעה שלאחר מכן הועבר השידור הלוך ושוב בין ישראל לארה"ב, הכל באמצעות המוצר החדש של חברת בזק - רשת האינטרנט המהירה NGN. בסיום המשדר אף הוזכר שמו המפורש של המוצר ("תודה לכל מי שאיפשר לנו לקיים את השידור המיוחד הזה כאן במתחם NGN בנמל תל אביב").
בתקופה שבה זכייניות הטלוויזיה המסחרית סובלות מהפסדים, הן בוחנות עוד יותר מכרגיל, פעם אחר פעם, את גבולות המותר והאסור באשר להטעיית הצופה. תוכניות מבישות כמו "סטנד-אפ תל אביב-ניו-יורק" מכניסות לקופות הזכייניות, יש לשער, הכנסות שהן זקוקות להן באופן נואש. רק קנס כספי משמעותי, שיבהיר כי משדרים פרסומיים כה בוטים אינם משתלמים, יגרום לכך שהמסך לא יוצף במשדרי פרסומת בני שלושים דקות ויותר. אחרי הכל, את הבידור הגרוע שלנו מגיע לנו לקבל כשהוא נקי מאינטרסים מסחריים.
מדוברות הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו נמסר כי הם מודעים למשדר, כי הנושא בבחינה והוא יידון לאחר החג.
עוד בנושא:

פורסם במקור: אתר העין השביעית
תאריך:  11/10/2009   |   עודכן:  11/10/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
צריכים להתפרנס, לא חייבים להתבזות
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עמית יפרח
מינהל מקרקעי ישראל דוחק את בעלי הנחלות החקלאיות לפינה    דווקא ברגעי משבר מדינת ישראל חייבת לתמוך בחקלאות הכפרית
עמוס שריג
מעצבן אותי, ששלום עכשיו יהפכו עולמות כדי להרוס מאחז בלתי חוקי ביו"ש, אבל טומנים ראשם בחול בראותם אלפי בדואים וערבים ישראלים בונים בלי חשבון ובלי רישיון... ויש עוד הרבה דברים שמעצבנים אותי, אבל אני עצבני מדי עכשיו בשביל לכתוב ולפרט
אסתר שניאורסון גרי
ראאד, אתה סבור שרק אתה יקיר הממסד? ממש לא! אצלנו זה דבר רגיל לצאת בהאשמות עצמיות של החטא ועונשו    כמו-כן, אתה יכול להיות סמוך ובטוח שאתה אהוב יותר מנועם פדרמן מחברון    מחמאות לשייגעצ
יעקב ידיד
הספורט והעיסוק בו אפילו יותר טוב מה"רע במיעוטו"    הוא משאיר בעוסקים בו משהו בריא ושפוי ועדיף עשרת מונים על אפשרויות הבילוי האחרות
ד"ר צ'לו רוזנברג
למבצע צבאי, האמור להפסיק סיוטים בני 8 שנים, לא יוצאים לפני שמבהירים, קבל עם ועולם, שהמחיר שהצד השני עלול לשלם יהיה נוראי    לא צמאי דם אנו אלא צמאי שקט
רשימות נוספות
רש"י אוף דה-רקורד  /  אורן פרסיקו
על יתרונות התחרות העיתונאית  /  אורן פרסיקו
על ראש שמחתנו  /  אורן פרסיקו
תשעה קבין של פרובוקציה  /  אורן פרסיקו
שר הביטחון הוא איש חשוב  /  אורן פרסיקו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il