חברת הסלולר סלקום הפסידה ברבעון השני של השנה 35 מיליון שקלים. ההפסד הזה מצטרף להפסדים קודמים - של 16 מיליון שקלים ברבעון הראשון של השנה ושל 35 מיליון שקלים ברבעון הרביעי של שנת 2018.
החברה דיווחה לבורסה (יום ה', 15.8.19) על ירידה של 0.8% בהכנסותיה הרבעוניות - 920 מיליון שקל לעומת 927 מיליון שקלים ברבעון השני של שנת 2018 ולעומת 298 מיליון שקלים ברבעון הראשון של 2019.
סלקום רשמה ירידה של 3.2% בהכנסות מגזר הסלולר - מ-434 מיליון שקל ברבעון השני של 2018 ל-420 מיליון שקלים ברבעון השני של 2019. עם זאת, מדובר בעליה של 3.9% לעומת הרבעון הראשון של השנה שבו עמדו הכנסות מגזר הסלולר על 404 מיליון שקלים.
הכנסות מגזר הטלפוניה הקווית עלו ב-4% לעומת הרבעון השני אשתקד ועמדו על 312 מיליון שקלים - עלייה של 12 מיליון שקלים. מדובר בירידה של 1.2% (4 מיליון שקלים) לעומת הרבעון הראשון של 2019.
פעילות סלקום טי וי הביאה להצטרפות 12 אלף מנויים חדשים ברבעון - שבו גם חלה חופשת הקיץ. כלל מנויי סלקום טי וי הגיע בסוף הרבעון ל-239 אלף מנויים.
מנכ"ל קבוצת סלקום,
ניר שטרן, התייחס לירידת דירוג החוב של סלקום ואמר כי על-אף שדירוג החוב של החברה ירד לרמה של A שהינו עדיין דירוג גבוה, החברה מייצרת תזרים מזומנים חיובי ומחזיקה יתרת מזומן של כ-1.3 מיליארד שקל נכון לסוף הרבעון, נזילות מאוד גבוהה ונגישות לשוק ההון ולשוק החוב בישראל.
"הדוח הכספי לרבעון השני משקף מספר נתונים מעודדים, בהם: יציבות בהכנסות זה מספר רבעונים ברציפות; גידול ב-EBITDA (רווח לפני מיסים והפחתות) לעומת רבעון קודם ומקביל; תזרים מזומנים פנוי חזק שעמד בחציון הראשון על 101 מיליון שקל. עם זאת, עלויות המימון שגדלו כתוצאה מהמדד הגבוה ברבעון הכבידו על החברה גם ברבעון זה והביאו אותנו לסכם את הרבעון בהפסד", הסביר.