X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בג"ץ מגבה את החלטתו של מלצר:

דרכנו היא "גוף פעיל בבחירות"

סולברג: קריאתה של התנועה להתנות כל הסכם קואליציוני בהימנעות מחקיקת חוק החסינות עבור נתניהו, מהווה תעמולת בחירות נגד הליכוד ומחייבת שתירשם אצל מבקר המדינה
▪  ▪  ▪
מזוהה עם המרכז-שמאל [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]

תנועת דרכנו, המזוהה עם המרכז-שמאל, פעילה בבחירות וחייבת להירשם ככזו אצל מבקר המדינה. כך קובע (יום ג', 3.9.19) שופט בית המשפט העליון, נעם סולברג, בדחותו את עתירת התנועה נגד החלטה זו של יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט חנן מלצר. משמעות ההרשמה אצל המבקר היא מגבלה על קבלת תרומות וקיומה של חובת דיווח על הפעילות.
דרכנו הוקמה לאחר הבחירות ב-2015 כאיחוד של תנועת V15 ותנועת "קול אחד". היא דוגלת בהקמת מדינה פלשתינית, ארגנה עצרות לזכר רצח רבין ועמדה מאחורי חלק מן ההפגנות נגד היועץ המשפטי לממשלה. מלצר החליט כבר ערב הבחירות הקודמות שמדובר ב"גוף פעיל בבחירות" ושעליה להירשם אצל המבקר, אך דרכנו הודיעה אז שתפסיק לפעול עד הבחירות.
לפני שבועיים שב מלצר על אותה קביעה לקראת הבחירות הקרובות, לאחר שמצא, כי פעילותה נכללת בהגדרה "תעמולה באמצעות מודעות פרסום, שמטרתה להשפיע על בוחרים להצביע בעד רשימת מועמדים מסוימת או להימנע מלהצביע בעד רשימת מועמדים מסוימת" שבחוק הבחירות. נימוקו המרכזי של מלצר היה, כי בעיני הבוחר הסביר - פעילותה של דרכנו נראית כמכוונת נגד רשימות מסוימות.
בדחותו את עתירתה של דרכנו, מתייחס סולברג לקושי הנובע מכך שהחוק מדבר על "רשימת מועמדים מסוימת", בעוד דרכנו פועלת כלפי מספר רשימות. הוא אינו מכריע האם - כפי שסבור מלצר - ניתן להחיל את החוק גם על יותר מאשר רשימה אחת, אלא מקבל את נקודת המוצא בדבר נקודת מבטו של הבוחר הסביר. סולברג מדגיש:
"בחינה זו, אשר נעשית בהתאם למכלול נסיבות העניין, היא אמת המידה שעל פיה יש להבחין בין פעילות שמהותה תמיכה או התנגדות עקרונית לרעיונות כלליים, החוצים רשימות ומפלגות, לבין תמיכה או התנגדות, מפורשת או משתמעת, ל'רשימת מועמדים
מסוימת' (אחת או יותר).
"יישומו של מבחן זה אינו בהכרח פשוט. מחד-גיסא, הוא מאפשר
ללכוד ברשתו של החוק את כל אותם מצבים שבהם יבקש מאן דהוא להתחכם, ולקדם תעמולת בחירות המכוונת בעד או נגד 'רשימת מועמדים מסוימת' (אחת או יותר), באצטלה של רעיון, עקרון או מסר ברמת הפשטה גבוהה. מאידך-גיסא, בשים לב לכך שניתן 'לתרגם' לכאורה כל רעיון או תפיסת עולם ל'רשימת מועמדים מסוימת', יש להיזהר מפני החלה רחבה מדי של החוק".
במקרה של דרכנו, ממשיך סולברג, התמונה ברורה. התנועה אומרת שהיא דורשת מכל מפלגה להתנות את הצטרפותה לקואליציה במניעת חוק חסינות עבור בנימין נתניהו. כפי שקבע מלצר, "אף מבלי
'לקרוא לילד בשמו', ולציין באילו יוזמות מדובר, מובן לכל מי שמעורה מעט בשיח הפוליטי בישראל - כי לא במסר א-פוליטי ועל מפלגתי מדובר". ברור שמדובר במסר נגד הליכוד, ודי בכך כדי לקבוע שדרכנו היא "גוף פעיל בבחירות".
השופטים יעל וילנר ואלכס שטיין הסכימו עם סולברג. את דרכנו ייצגו עוה"ד גלעד שר, גיא בוסי ואיתן טוקר; את ועדת הבחירות ייצגו עוה"ד דין ליבנה ושחר צייטלין; את הליכוד ייצגו עוה"ד אבי הלוי ומיכאל דבורין; ואת מבקר המדינה - עו"ד יצחק בקר.

תאריך:  03/09/2019   |   עודכן:  03/09/2019
+חשש לעבירת בחירות: עצרות סליחות ישמשו לתעמולה
23:38 03/09/19  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

יו"ר ש"ס אריה דרעי נשמע בהקלטות כשהוא מורה לבכירים במפלגתו לנצל עצרות סליחות, אותן מארגנות וממנים מועצות דתיות ועמותות, ולהפוך אותן לעצרות פוליטיות לתמיכה במפלגה  ▪  דרעי בתגובה לחשיפה: השנה איאלץ להיעדר מאירועי הסליחות

הוראות בעייתיות [צילום: נועם ריבקין פנטון/פלאש 90]
+דרעי: גנץ, יעלון ואשכנזי יצטרפו אלינו לממשלה
23:26 03/09/19  |  

"אני משוכנע שגנץ, בוגי יעלון ואשכנזי יתפרקו מלפיד ויצטרפו אלינו לממשלה שבראשות נתניהו. משוכנע שלא יהיו בחירות פעם שלישית ונעשצ הכל שיהיה לגוש 61 בלי ליברמן", אמר יו"ר ש"ס אריה דרעי בנאום שנשא לפני הודעת גנץ על אי ישיבה עם החרדים.

+כל חברי זהות הודיעו על פרישה
22:26 03/09/19  |  

חברי רשימת זהות הגישו הערב את התפטרותם מהרשימה לכנסת ה-22. הבקשה הוגשה לשופט חנן מלצר יושב ראש ועדת הבחירות המרכזית. בזהות ציינו כי זהו שלב נוסף בעמידה של זהות בהסכמים שנחתמו עם הליכוד. היו"ר משה פייגלין הודיע שמייד לאחר הבחירות, יהיו התוצאות אשר יהיו, תצא המפלגה למפקד גדול על מנת להמשיך את חזונה גם בבחירות הבאות.

+יהדות התורה גינתה את גנץ, אך לא שללה ישיבה משותפת
22:09 03/09/19  |  

ראשי יהדות התורה, משה גפני ויעקב ליצמן, פרסמו הודעת גינוי לגנץ. מן ההודעה נעדרה התחייבות שלא לשבת איתו באותה ממשלה. בהודעתם נאמר: "יצא המרצע מן השק. לאחר שניסה במשך תקופה ארוכה להסתיר את דעותיו ואף עשה הכל כדי לבדל את עצמו מיאיר לפיד שותפו, היום מתברר שאין כל הבדל ביניהם. בני גנץ התברר כאדם ללא ערכים ושדרה. אין לו בעיה לפלג את החברה בישראל בשביל כמה מנדטים בספק. הוא איננו ראוי לתפקיד אחראי, אדם חסר יכולת ציבורית כלשהי, השותפות שלו עם יאיר לפיד מעידה עליו את אמרת חז"ל 'אוי לרשע ואוי לשכנו'. יהדות התורה דבקה בעמדתה להמליץ על נתניהו לראשות הממשלה".

+ש"ס ויהדות התורה חתמו על הסכם עודפים
21:52 03/09/19  |  

יהדות התורה וש"ס חתמו הערב כצפוי על הסכם עודפים.

+גנץ: ממשלה חילונית בלי חרדים
21:26 03/09/19  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

מיישר קו עם לפיד: "מתחייב להקים ממשלת אחדות ליברלית, שתתבסס על הרוב, ללא קיצונים וללא סחטנות"  ▪  ליצמן: "נשקול מחדש ישיבה איתו בממשלה בראשות נתניהו"

גנץ. מאחוריך, ליברמן [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+המשטרה תתן למשקיפים אלף מצלמות גוף
18:52 03/09/19  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

השקיפות והפיקוח בקלפיות יתבצעו גם בעזרת המצלמות וגם דרך שיתוף פעולה של המשטרה וועדת הבחירות  ▪  שוטרים עם מצלמות גוף יאיישו קלפיות בעייתיות  ▪  מ"מ המפכ"ל: נפעל לפי אמות מידה אחידות

ארדן והמראיין דני זקן [צילום: יוסי זמיר/ההסתדרות הלאומית]
+דרעי: יש ליכודניקים שפחות נאמנים לנתניהו מאיתנו
17:43 03/09/19  |  

יו"ר ש"ס השר אריה דרעי: ״ראש הממשלה נתניהו יודע מה שאני יודע לא פחות טוב ממנו, שש"ס ונציגיה בכנסת נותנים לו גיבוי מוחלט ונאמנים לו יותר מחלק מחברי הליכוד". את הדברים אמר בהצהרה שמסר לתקשורת בנתיבות.

+יהדות התורה פתחה מטה דתי-לאומי עם פעילים לא מוכרים
17:34 03/09/19  |  

יהדות בתורה חתמה על הסכם שת"פ עם יעקב שטרנברג, רב לא מוכר בציונות הדתית הטוען כי מאחוריו עומדים רבנים ואישי ציבוא שאינם מוכנים להזדהות. המפלגה מתחייבת בין היתר להתנגד לנסיגות משטחים, להתנגד לשירות מעורב בצה"ל, לתמוך בזכויות חיילים דתיים ולהתנגד לגרות ולכשרות שלא במסגרת הרבנות. מימינה נמסר: "רשימת ימינה היא המפלגה היחידה שמניפה את דגלי הציונות הדתית ומחויבת לציבור היקר הזה לאורך כל השנים".

+העבודה: עיריית פ"ת מונעת מאיתנו לקיים כינוס בחירות
15:53 03/09/19  |  

מפלגת העבודה-גשר עתרה לוועדת הבחירות המרכזית בבקשה למתן צו מניעה בהול כנגד נסיונות עיריית פ״ת למנוע מהמפלגה לקיים כנס פעילים בעיר, באמתלה כי מדובר באירוע תעמולה פסול על אף שראש העירייה עצמו עשה שימוש באותו האולם לצורך קיום אירוע בחירות במעמד שרים וח״כים מהליכוד. בעתירה ששיגרה מפלגת העבודה באמצעות יועמ״ש המפלגה, עו״ד עמרי שגב נכתב: "לאירוע שמתוכנן ליום חמישי (5.9) הוזמנו 350 איש". העבודה טוענת כי ראש העירייה, שהוא איש ליכוד, מונע את האירוע מטעמים פוליטיים.

+טוויטר מציגה: אימוג'י ייעודי לבחירות 2019
14:22 03/09/19  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

האימוג'י המיוחד, מציג את סמל המדינה המייצג את ארץ ישראל ואת אזרחיה

[צילום: AP]
+מגלח השפם מול הקמפיינר המעולה
10:44 03/09/19  |  יורם דורי   |   לרשימה המלאה

נתניהו, המכיר היטב את הפוטנציאל האלקטוראלי של מיזם ברק מרץ יודע כי זה מצוי רק אצל מצביע העבודה, ועל כן צמרת מרץ תעצים את הפייק-הסכם במטרה לשרוד

גילוח שפם הוא פתרון [צילום: יוטיוב]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2019 (ב)
יורם דורי
נתניהו, המכיר היטב את הפוטנציאל האלקטוראלי של מיזם ברק מרץ יודע כי זה מצוי רק אצל מצביע העבודה, ועל כן צמרת מרץ תעצים את הפייק-הסכם במטרה לשרוד
עמוס שנער
אין הלימה בין שם משרתו של מנדלבליט לסמכויותיו    עיקר עיסוקו אינו בא לידי ביטוי בייעוץ אלא בשיבוש    היועץ המשפטי לממשלה הפך לאימת הממשלה וחבל שכך
דן מרגלית
חברים אל תניחו לבנט, שאלו אותו בכל פינה תקשורתית - שוחד זה "קיצוני" במילון שלך או לא? ואם כן - כיצד אתה מבטיח לו כבר עתה את התמיכה בחסינותו המכוערת?
מירב ארד
מכחיש כי קיבל הצעת מסביבתו של רה"מ נתניהו - "פייק סיפור"    מבהיר: פרישת פייגלין הביאה לנו מנדט נוסף
עמוס שנער
בסקר האחרון התקרבה עצמה יהודית בצורה משמעותית לאחוז החסימה, אלי ישי יכול להשלים להם את הפאזל אם יבין שהצלת 4 מנדטים של עצמה יהודית תועיל לימין יותר מהצלת מנדט בודד ליהדות התורה    ברגע שאחוז החסימה יהיה יותר ויותר מוחשי, יתעוררו לחיים עוד המון תומכים של עצמה יהודית המשתוקקים להצביע להם אך מפחדים לזרוק את קולותיהם לפח האשפה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il