X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הסכמה בין התביעה להגנה בפרשת ישראל ביתנו:

עונשו של ליטבינוף יוחמר

דב ליטבינוף, שהיה ראש המועצה האיזורית תמר, ירצה שישה חודשי עבודות שירות - כפליים מהעונש שגזר בית משפט השלום הפרקליטות ויתרה על כוונתה לבקש מאסר בפועל
▪  ▪  ▪
ליטבינוף. קלון [צילום: פלאש 90]

דב ליטבינוף, שהיה ראש המועצה האיזורית תמר, ירצה שישה חודשי עבודות שירות בפרשת ישראל ביתנו - כפליים מן העונש שנגזר עליו בבית משפט השלום בתל אביב. הצדדים הודיעו (יום א', 15.9.19) לבית המשפט המחוזי בעיר על הסכמתם להחמרה זו. ליטבינוף כבר פרש מתפקידו, אליו נבחר בפעם הרביעית ברציפות באוקטובר שעבר, לאחר שנקבע, כי הפרת האמונים שלו נושאת עימה קלון.
המועצה האיזורית העסיקה משנת 2007 את השתדלן ישראל יהושע ושילמה לו עד 20,000 שקל לחודש, וכן בונוס בסך מיליון שקל. בדצמבר 2013 החליטה ועדת התמיכות במשרד החקלאות להעביר לרשות הניקוז של המועצה 7 מיליון שקל, ויהושע ביקש לקבל "עמלה" בסך 25% ברומזו שהכספים מיועדים להגיע לעובדי ציבור. לאחר חודש נפגשו ליטבינוף, יהושע ומנכ"ל הרשות דאז, גרי עמל, ויהושע אמר במפורש שהוא מבקש כספים למתן שוחד. ליטבינוף לא בלם את ההצעה, אם כי בסופו של דבר היא לא התממשה.
על-פי כתב האישום בו הודה ליטבינוף, "הנאשם לא מנע העלאת הצעה לתשלום כספים מרשות הניקוז למי שבידו להשפיע על עובדי ציבור שבכוחם לגרום לשחרור תקציבים שכבר הוקצו לרשות הניקוז ובנוסף אישר הנאשם תשלום כספים מהמועצה לגורם שבידו לפעול ולהשפיע על העברת תקציבים למועצה, תוך שהוא משער שכספים אלה יגיעו גם לעובדי ציבור נוספים".
באישום נוסף נאמר, כי ליטבינוף אישר בשנת 2012 העברת למעלה מ-400,000 שקל שאמורים היו להגיע בסופו של דבר לאלכס ויז'ניצר, שהיה אז מנכ"ל מקורות. זאת, תמורת סיועו של ויז'ניצר בקבלת כספים קואליציוניים מישראל ביתנו לטובת הקמת מכון מחקר בים המלח.
במסגרת ההסכמה כעת, ויתרה הפרקליטות על כוונתה לבקש מן המחוזי לגזור על ליטבינוף מאסר בפועל. לדבריה, היא רואה חשיבות רבה בהסכמתו של ליטבינוף להחמרת עונשו ובכך שהוא קיבל את הקביעה שבמעשיו דבק קלון. הסניגורית, עו"ד דפנה וינברג, אמרה, כי ליטבינוף הסכים להחמרה כדי לאפשר לבחור ראש מועצה חדש. את המדינה מייצגים עוה"ד מאור אבן-חן ועמרי קופלר.

תאריך:  15/09/2019   |   עודכן:  15/09/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עונשו של ליטבינוף יוחמר
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
היי פלזן מה קורה שם בעין גדי?
רפי פ  |  15/09/19 15:46
2
לא הוגן לשאול רק את פלזן.
מדמוני אסף  |  16/09/19 05:56
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרשת ישראל ביתנו
יואב יצחק
ליברמן נמנע מלהתבטא באופן העלול להרגיז את מנדלבליט וניצן; ומבצע מהלכים המצטלבים עם עמדותיהם נגד נתניהו    הפרקליטות והיועמ"ש נמנעים מחקירתו בפרשת ישראל ביתנו, למרות הגילוי בעדות בביהמ"ש: ליברמן "הוא הבוס" ש"לשביעות רצונו" נמשכו מיליונים שלא כדין    ועוד: מקורבו ואיש סודו אלכס ויז'ניצר יצא לאזרבייג'ן בעיצומה של החקירה נגדו בפרשת נתיבי ישראל ושב לישראל ויצא בתיאום עם הפרקליטות    לבקשת הפרקליטות הוטל חיסיון על התיק בביהמ"ש    מתבצעים מהלכים סמויים
איתמר לוין
בית המשפט קבע שבמעשיו של דב ליטבינוף בפרשת השחיתות דבק קלון, והטיל עליו שלושה חודשי עבודות שירות    הודה בהפרת אמונים במסגרת הסדר טיעון
איתמר לוין
טלי קידר, שהייתה יועצת שר החקלאות יאיר שמיר, תודה בקבלת שוחד בעשרות אלפי שקלים תמורת קידום התכנים של המשרד בערוצי הטלוויזיה    הצדדים יבקשו לגזור עליה עשרה חודשי מאסר בפועל
איילת פישביין
מכון המחקר לאסטרטגיה ציונית בראשות יועז הנדל, קיבל ב-2014 תרומה בסך 83 אלף ש"ח מעמותת איילים - "כוכבת" פרשת ישראל ביתנו, שהעומד בראשה הורשע בשוחד    ח"כ יועז הנדל אמר בתשובתו ל-News1 כי עבודתו במכון הייתה בהתנדבות ולכן אינו זוכר את התרומה    בדיקת News1 מול רשם העמותות מוכיחה כי הנדל הופיע בין 5 מקבלי השכר הגבוהה בעמותה    בשנת 2012 קיבל 32 אלף שקל ובשנת 2013 קיבל 48 אלף שקל    מתן דהן ועמותת איילים: "בעיני, זה בדיוק אותו סיפור כמו שהיה בישראל ביתנו"
יואב יצחק, איילת פישביין
ועדת הפטור התנגדה לאשר לעמותת איילים מעמד ספק יחיד ופטור ממכרז    החטיבה להתישבות סירבה לאשר מחשש ש"זולגים" כספים לחברות קבלניות פרטיות של מקורבים לעמותה    לפיד ניצל לרעה את מעמדו, הפעיל לחצים ואישר בחתימתו האישית הענקת ההטבות לעמותה, ממנה קיבל אחרי חודשיים כנס פוליטי במימון העמותה    דרור סורוקה, בהתייחסו להתערבותו החריגה של לפיד: "הכניסו אותנו להריון שלא ברצוננו"    הפרקליטות מאשרת קיומו של חשד, אך לא "חשד ברף המצדיק חקירה פלילית"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il