X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מכנה את המשטר באירן "אחד הסיכונים הגדולים ביותר לעולם" וקורא למנהיגיה להתמקד ברווחת ארצם במקום בעידוד הטרור תוקף בחריפות את מדיניות הסחר של סין
▪  ▪  ▪
טראמפ. נגד הגלובליזציה [צילום: מרי אלטפר, AP]

"המשטר המדכא של אירן הוא אחד הסיכונים הגדולים ביותר לעולם" - קובע (יום ג', 24.9.19) נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, בנאומו בעצרת הכללית של האו"ם. אירן הייתה אחד הנושאים המרכזיים בנאומו של טראמפ, אשר הציג קו קשוח ותקיף נגדה. טראמפ לא הזכיר בנאום כלל את הסכסוך הישראלי-פלשתיני, את רוסיה ואת התחממות כדור-הארץ.
לדברי טראמפ, אירן היא המדינה תומכת הטרור מספר אחת בעולם, המתדלקת את המלחמות בסוריה ובתימן והשואפת להשיג נשק גרעיני - ו"אסור שנאפשר לזה לקרות". טראמפ הגדיר את שליטי אירן כמי ש"בוזזים את העולם". הוא האשים את אירן באחריות להתקפה על מתקני הנפט בסעודיה לפני שבועיים, ואמר שהיא עשתה זאת בניסיון להיחלץ מתוצאות העיצומים עליה [באמצעות העלאת מחירי הנפט].
טראמפ הבהיר: "כל עוד אירן ממשיכה בדרכה - העיצומים לא יוסרו ואף יוחרפו". לדבריו, מנהיגי אירן מאשימים את כל העולם בבעיותיה של ארצם, כולל באמירות אנטישמיות - כגון זו של עלי חמנאי, לפיה ישראל היא "גידול סרטני יש להסיר". הוא הכריז: "ארה"ב לעולם לא תשלים עם אמירות אנטישמיות כאלו". הוא בירך על ההבנה הגוברת במזרח התיכון, לפיה יש מקום לשיתוף פעולה כלכלי בין המדינות המתנגדות לאירן, "ולכן אנו פועלים לנרמל את היחסים בין ישראל לשכנותיה. רק יחסים של תועלת הדדית יכולים לשגשג".
עוד אמר טראמפ, כי "לתושבי אירן מגיע משטר שלא יבזוז אותם כדי לממן טרור בחו"ל. מנהיגי אירן חייבים להפסיק לאיים על מדינות אחרות ולהתמקד בטובת ארצם. ארה"ב מוכנה לידידות עם כל מדינה רודפת שלום; מעולם לא האמנו ביריבים נצחיים", הוסיף.
קודם לכן דיבר טראמפ בהרחבה על מלחמת הסחר עם סין, ואמר שרפורמה במערכת הסחר הבינלאומית - "אותה ניצלו מדינות על-ידי מעשים פסולים" - עומדת במרכז מדיניותה של ארה"ב בזירה הכלכלית העולמית. לטענתו, ארה"ב איבדה 4.2 מיליון מקומות עבודה בתעשיה ונקלעה לגרעון מסחרי של 50 טריליון דולר בתוך 25 שנה, בשל הליקויים במערכת הסחר העולמית. מכאן עבר, כאמור, לדבר על סין:
"סין לא אימצה רפורמה, אלא מפעילה מדיניות כלכלית של חסמים, סובסידיות, מניפולציות מטבע וגניבת קניין רוחני. אנחנו רוצים צדק. ארה"ב איבדה 60,000 מפעלים מאז שסין הצטרפה לארגון הסחר העולמי. הארגון הזה חייב לעבור שינוי קיצוני. לא ייתכן שהכלכלה השנייה בגודלה בעולם [סין] תוגדר כ'מדינה מתפתחת' ותוכל לנצל לטובתה את המערכת.
"הגלובליזציה הפכה לדת, שגרמה למנהיגים קודמים להתעלם מהאינטרסים של ארצותיהם, אך מבחינת ארה"ב - התקופה הזו נסתיימה. העם האמריקני מחויב לחלוטין לעצב מחדש את יחסינו עם סין. אני מקווה שנגיע להסכם שיהיה טוב לשני הצדדים, אך לא אקבל עסקה שתהיה רעה לארה"ב". עוד אמר טראמפ, כי ארה"ב מצפה שסין תכבד את התחייבותה לשמר את המערכת הדמוקרטית והעצמאות המשפטית של הונג-קונג. "כיצד היא תעשה זאת - יאמר הרבה על תפקידה בעולם בעתיד. אנחנו סומכים על הנשיא שי [ג'ינפינג] כמנהיג דגול".
על קוריאה הצפונית אמר טראמפ, כי "כל אחד יכול לצאת למלחמה, אך רק אמיצים משיגים שלום", וזו הסיבה למהלכיו הדיפלומטיים מולה. "היא חייבת להתפרק מהנשק הגרעיני כדי לממש את הפוטנציאל שלה", הדגיש. עוד אמר, כי מטרתה של ארה"ב היא להפסיק מלחמות שאינן מסתיימות ולכן היא מעונינת להגיע להסכם באפגניסטן, והאשים את הטליבאן בכשלון המו"מ במדינה זו. לדבריו, ארה"ב ובעלות בריתה ימשיכו את המלחמה נגד הטרור באפגניסטן, לצד השאיפה לשלום וליציבות באיזור.
טראמפ חזר על התפיסה שהציג אשתקד, ולפיה כל מדינה צריכה להתמקד באינטרסים שלה. "העתיד אינו שייך לגלובליזציה אלא לפטריוטיות", טען. "כל מדינה צריכה להגן על עצמה ולכבד את הריבונות של מדינות אחרות". לדבריו, ארה"ב מקווה שלעולם לא תצטרך להשתמש בכוחה, למרות שהיא המדינה החזקה ביותר בעולם ומשקיעה סכומי עתק בחיזוק בטחונה.
על ההגירה הבלתי-חוקית אמר טראמפ, כי היא מסכנת את הכלכלה וקורעת את החברה במדינות בהן היא פוגעת. לדבריו, המהגרים עצמם נופלים קורבן למבריחים תאבי בצע, ושליש מהנשים המנסות להגיע לארה"ב נאנסות בדרך. "ההגירה הזאת היא אכזרית ומסכנת את חיי המהגרים", הוסיף טראמפ בפנייה ישירה לפעילים למען ההגירה. "סיכון הגבולות מסכן חיי אדם ואת כבוד האדם. לכל מדינה, וכמובן גם לארה"ב, יש זכות מלאה להגן על גבולותיה. אנחנו צריכים לפעול יחד כדי לחסל את הסחר בבני אדם". ואילו למסתננים-בכוח אמר: "אל תשלמו למבריחים ואל תסכנו את עצמכם ואת ילדיכם, כי לא תורשו להישאר בארה"ב אלא תוחזרו הביתה".
את שליט ונצואלה, ניקולס מדורו, הגדיר טראמפ כ"בובה קובנית, רודן המוגן בידי קובנים ומסתתר מפני בני עמו". לדבריו, הסוציאליזם מהווה סכנה רצינית לארה"ב, לצידו של הקומוניזם מדובר בשיטות שכל מטרתן להעניק כוח למעמד השולט, והן אחראיות למותם של 100 מיליון בני אדם. הוא הבהיר שארה"ב מתנגד לחוקים נגד להט"בים, תומכת בזכויות נשים ובחופש הדת, ואינה מוכנה שהאו"ם יתערב במדיניותה בנושא ההפלות; "כל ילד הוא מתנה מקודשת מאלוקים".
טראמפ תקף את הרשתות החברתיות, בהמשך לטענותיו הקודמות ולפיהן הן מצנזרות את הימין בכלל ואת תומכיו בפרט. "לרשתות החברתיות המועטות יש כוח עצום לגבי מה שאנחנו יכולים לראות ומה שאנחנו יכולים לומר. הבהרנו להן שנכבד את חופש הדיבור ולא נאפשר להן להשתיק את קולו של הציבור".

תאריך:  24/09/2019   |   עודכן:  24/09/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אם אירן תמשיך בדרכה העיצומים עליה יוחרפו
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות הגרעין האירני
איתמר לוין
ניוזוויק מצביע על הקשרים המתהדקים בין המדינות הנתונות לעיצומים ומכסים אמריקניים - הן במישור הדיפלומטי והן בנסיונות להתגבר עליהם
יוני בן-מנחם
מדינות המערב ובראשן ארה"ב חייבות להגיב על ההתקפה האירנית על מתקני הנפט בסעודיה, כל איחור בתגובה או תגובה רפה יעודדו את אירן להמשיך בתוקפנותה. ישראל חייבת להפיק את הלקחים המבצעיים והמודיעיניים מהצלחת ההתקפה האירנית בסעודיה ולהיערך לכך שאירן תנסה ליישם את אותן שיטות נגדה
מירב ארד
טראמפ: "החדשות אמרו שאני מוכן להיפגש עם אירן ללא תנאים. זו אמירה לא נכונה"    אירן ממשיכה להכחיש כי תקפה בסעודיה: "האשמות לא מקובלות וחסרות בסיס"
איציק וולף
איציק וולף
רשת בלומברג דיווחה כי ויכוח שהתקיים בבית הלבן ביום ראשון בעקבות רצון הנשיא האמריקני להקל בעיצומים על אירן במטרה להביא לפגישה בינו לבין נשיא אירן, והתנגדות היועץ לביטחון לאומי היא שעמדה ברקע לפיטורי בולטון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il