X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מנהיגי המדינות המתועשות ייפגשו בחודש יוני הבא באתר דוראל של טראמפ במיאמי הפסגה תזרים מיליוני דולרים לכיסו של טראמפ, בנוסף לכיסוי תקשורתי נרחב
▪  ▪  ▪
דוראל. טראמפ הציע במפורש [צילום: אלכס צאנז, AP]

ארה"ב תארח בחודש יוני הבא את פסגת G7 באתר במיאמי השייך אישית לנשיא דונלד טראמפ - מהלך אשר יזרים מיליוני דולרים לכיסו ויעניק חשיפה תקשורתית עצומה לאותו אתר. הפסגה תתקיים ב-Trump National Doral שליד מיאמי, הודיע אמש (יום ה', 17.10.19) ראש הסגל בפועל בבית הלבן, מיק מולבאני.
בניגוד לנשיאים קודמים, טראמפ לא העביר את רכושו הפרטי לנאמנות כאשר נכנס לתפקידו והוא ממשיך להיות הבעלים של נדל"ן בשווי מאות מיליוני דולרים בארה"ב ומחוצה לה. טראמפ רק העביר את הניהול בפועל לידי בניו, דונלד טראמפ הבן ואריק טראמפ, ולידי המנהלים השכירים הכפופים לו. למרות ביקורת חוזרת ונשנית על התנהלות זו, העלולה להוביל לניגודי עניינים, טראמפ דבק בעמדתו.
G7 היא קבוצת המדינות המרכזיות בכלכלה העולמית (למעט סין): ארה"ב, גרמניה, צרפת, בריטניה, קנדה, איטליה ויפן. משקיהן של מדינות אלו מהווים 65% מהתוצר העולמי. הקבוצה מקיימת פסגות שנתיות, בהן נדונות הסוגיות המדיניות, הבטחוניות והכלכליות המרכזיות העומדות על סדר היום העולמי. הן גם משמשות כהזדמנות למפגשים עם אישים שמחוץ לארגון, כמו הזמנתו של שר החוץ האירני לפגישות בשולי הפסגה שהתקיימה לפני חודשיים בצרפת.
מולבאני אמר, כי טראמפ הביא בחשבון שיספוג ביקורת פוליטית על החלטתו, אך דבק בה לאחר שהממשל בחן בתי מלון ברחבי ארה"ב והגיע למסקנה שאתר דוראל "הוא בפער עצום המקום הטוב ביותר לקיום הפגישה". לדברי מולבאני, פקיד שבשמו לא נקב אמר ש"זה כאילו בנו במיוחד לאירוע כזה" את דוראל. פסגות קודמות שאירחה ארה"ב התקיימו בין היתר בפורטו ריקו, יוסטון, דנבר, שיקגו וקמפ דייוויד, כך שהטענה לפיה לא נמצא שום אתר אחר מעוררת תמיהה.
לדברי מולבאני, דוראל יגבה תשלום תמורת האירוע - אך הוא לא אמר באיזה סכום. "הנשיא אמר בבירור שהוא לא נמצא כאן כדי להרוויח. אין לו אינטרס להרוויח מתפקידו", הוסיף. בעבר אף טען טראמפ, כי הנשיאות גורמת לו להפסדים כספיים משום שאינו יכול לנהל בעצמו את עסקיו.
יצוין, כי במהלך הקריירה העסקית שלו הכניס טראמפ שורה של חברות לפשיטת רגל, התחמק מתשלומים לספקים ונתבע אלפי פעמים. מאז נבחר טראמפ לנשיא, נערכו אירועים רבים במלון הנושא את שמו בוושינגטון, במרחק כמה דקות מהבית הלבן, והוא הפך למקום אירוח מועדף על נציגים זרים.
הדמוקרטים מיהרו, כצפוי, לתקוף בחריפות את טראמפ. "זוהי אחת הדוגמאות הבולטות ביותר לשחיתות שלו", אמר יו"ר ועדת המודיעין בבית הנבחרים, אדם שיף, המנהל חלק מחקירת ההדחה. יו"ר בית הנבחרים, ננסי פלוסי, טענה, כי טראמפ מפר את החוקה בכך שהוא מקבל טובות הנאה מממשלות זרות - בדמות התשלום תמורת אירוח הפסגה. משפטנים אומרים, כי מדובר בהפרה נוספת של החוקה, בכך שטראמפ מקבל מהממשל תמורה כספית מעבר למשכורתו (אותה הוא תורם לארגונים שונים).
טראמפ מרבה לשהות באתרים השונים שבבעלותו, והיה בהם במשך 308 מבין 1,002 הימים הראשונים של נשיאותו. נסיעות אלו עולות למשלם המיסים מיליונים רבים של דולרים, בעיקר בשל האבטחה הכרוכה בהן. טראמפ מצידו מקבל חשיפה תקשורתית בחינם לאתרים אלו, שב-13 מהם שהה מאז נכנס לתפקידו. טראמפ גם קיים פגישות רשמיות במעונותיו הפרטיים, שוב על חשבונו של משלם המיסים.
מולבאני אמר, כי טראמפ היה מעורב אישית בהחלטה על בחירת המיקום. "ישבנו ערב אחד, הייתה לנו רשימה, והוא אמר: מה עם דוראל? וזה לא היה הרעיון הכי מטורף". טראמפ העלה במפורש אפשרות זו כבר בפסגה בצרפת לפני חודשיים, כך שבניגוד לדבריו של מולבאני - אין המדובר בהצעה שעלתה במפתיע. מדובר בעונה בה מחירי המלונות בפלורידה גבוהים, אם כי אין זה שיא העונה - המגיע בחודשים יולי-אוגוסט.

תאריך:  18/10/2019   |   עודכן:  18/10/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פסגת G7 תתקיים באתר השייך במישרין לטראמפ
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
עלית עליו.זה עוד כלום.כמה פקקי
בקבוקים ימחזר   |  18/10/19 12:11
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ממשל טראמפ
איתמר לוין
בית הנבחרים גינה ברוב עצום את החלטתו של טראמפ לנטוש את הכורדים    טראמפ: אם רוסיה רוצה להתערב - זה עניינה    סנאטורים רפובליקנים בכירים נגד טראמפ
איתמר לוין
ניו-יורק טיימס חשף סרטון שהוצג בכנס תומכים שהתקיים בשבוע שעבר באתר הנופש של טראמפ במיאמי, בו הוא "מחסל" את יריביו הפוליטיים ומבקריו בתקשורת
איתמר לוין
מי שהיה דוברו של ג'וליאני תוהה בניו-יורק טיימס מה אירע לראש העירייה שהוא ורבים אחרים העריצו, וכיצד קרה שהוא משקר ומטייח ללא הרף עבור טראמפ
איתמר לוין
קווין מק'אלינן שימש בתפקיד שישה חודשים; לא הצליח לזכות באמונו של טראמפ    מחליפו יהיה האדם החמישי שיעמוד בראש המשרד בפחות משלוש שנות נשיאותו של טראמפ
איתמר לוין
רזה רזאב, סוחר זהב טורקי-אירני, הואשם במזימת ענק לעקוף את העיצומים האמריקניים של אירן    ג'וליאני, אז מקורבו של טראמפ ולימים פרקליטו, ייצג אותו    ארדואן לחץ לשחרר את רזאב, שלטענתו פעל באישורו של נשיא טורקיה    טראמפ ביקש משר החוץ דאז לנסות להשיג עסקה עם טורקיה שתאפשר לשחרר את רזאב    טילרסון פנה לראש הסגל דאז, ובעצתו התעלם מבקשתו של טראמפ
רשימות נוספות
פלוסי: חקירת הדחה נגד טראמפ  /  איתמר לוין
טראמפ רצה להקל בעיצומים על אירן  /  איציק וולף
טראמפ פיטר את ג'ון בולטון  /  איתמר לוין
שמשון דער נעבעכדיקער  /  איתמר לוין
מדוע ארה"ב כל כך מקוטבת  /  איתמר לוין
ממשל טראמפ, פשוטו כמשמעו  /  איתמר לוין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il