X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
קודלר-עיאש. דחתה לחלוטין את התביעה
הטענות הועלו במסרונים שנשלחו לפסיכיאטר
אישה טענה שאביה ואחיה התעללו בה מינית לפני עשרות שנים - אך ביהמ"ש קובע שמדובר בשקר למטרות כספיות התביעה נוצרה בעקבות טיפול שקיבלה האישה מהפסיכיאטר ד"ר יעקב חרמון השופטת רותם קודלר-עיאש: "מצטיירת תמונה של השפעה ברורה של הטיפול על דרך המחשבה של התובעת"
▪  ▪  ▪

אישה שהעלילה על אביה ואחיה, כאילו ביצעו בה עבירות מין לפני למעלה מ-40 שנה, תשלם לכל אחד מהם הוצאות בסך 35,000 שקל. כך קבעה שופטת בית המשפט למשפחה בתל אביב, רותם קודלר-עיאש. פסק הדין מעלה תמיהות סביב הטיפול שקיבלה האישה מהפסיכיאטר ד"ר יעקב חרמון, ואת האפשרות שדבריו הם שעודדו אותה להגיש את התביעה הכוזבת.
התובעת היא ילידת 1968, ולדבריה המעשים החלו סביב מלחמת יום הכיפורים. לטענתה, בשנת 2014 הגיעה לטיפול אצל חרמון, ובמסגרתו נזכרה בכוחות עצמה שהייתה קורבן להתעללות מינית מצד אביה ואחיה, אשר נמשכה כעשר שנים. אולם קודלר-עיאש קבעה (19.9.19), כי לא מדובר ב"היזכרות" באירועים שהתרחשו, אלא בניסיון של התובעת להשליך על עצמה את תוצאותיו של הליך פלילי בו התעלל אב בבתו. "הגשת התביעה לא הייתה שיאו של תהליך היזכרות, אלא 'ההיזכרות' הייתה כלי שנוצר לצורך הגשת תביעה", היא אומרת.
הפסיכיאטרית ד"ר טלי וישנה, שמונתה כמומחית מטעם בית המשפט, דחתה את גרסתה של התובעת ואף קבעה, כי היא מועדת לפתח "זכרונות" שקריים בשל בעיותיה הנפשיות. לתובעת אומנם יש חוויית ילדות של עזובה, הזנחה והתעללות - אך המעשים לגביהם תבעה לא התרחשו במציאות. קודלר-עיאש אימצה את חוות דעתה של וישנה, באומרה שהיא תומכת במסקנות העובדתיות והמשפטיות אליהן הגיעה.
לדברי קודלר-עיאש, "בחקירתה של התובעת עולה תמונה מטרידה בכל הנוגע לטיפול אצל ד"ר חרמון, שכן, לטענתה ד"ר חרמון הסביר לה את ההתנהגות המינית שלה ואז היא הבינה את המצב שהביא אותה להתנהגות המינית הזו". התובעת פנתה לעורך דין ורק אז לחרמון: "הפנייה לד"ר חרמון הייתה בעקבות הייעוץ המשפטי שקיבלה, ומשכך יש להסתכל בעיניים ביקורתיות על אותו תהליך היזכרות 'ספונטני' במהלך הטיפול... במועד הפנייה לעורכי הדין כבר אמרה להם את מה שהיא עתידה 'להיזכר' בו בשלב מאוחר יותר אצל ד"ר חרמון".
גם חוות דעתה של וישנה מעוררת תמיהות לגבי הטיפול אצל חרמון: "המומחית מסבירה כי התחושה הפנימית של התובעת היא של קיפוח וכאשר היא מסתכלת על עצמה, היא צריכה להסביר לעצמה התנהגויות שאינן מקובלות גם עליה וברגע שהאופציה של פגיעה מינית עולה על פני השטח, זה פתרון מאוד נוח לנפש ללכת אליו. ד"ר וישנה מדגישה, כי את הפתרון התובעת לא יצרה במודע, אלא זהו פתרון שנגרם לה".
לדעת וישנה, "מדובר בתובעת שמועדת להשפעה בעניינים רגשיים, ויכול שהייתה מועדת להיזכרות בהתאם להצעות סוגסטיביות שעלו במהלך הטיפול, כפי שבעבר הייתה מועדת להגשת תלונות שווא כנגד בעלה". חרמון עצמו העיד, כי התובעת לא חשפה את זכרונותיה בטיפול אצלו אלא במסרונים ששלחה לו. אולם בצורה תמוהה - מסרונים אלו לא הוצגו לבית המשפט.
קודלר-עיאש מוסיפה בהדגשה: "הוא [חרמון] הציע למטופלת דרך מחשבה מסוימת, אם באמצעות מילים ברורות ואם באמצעות פרשנות. המטופלת הושפעה מהצעתו, קיבלה אותה, וכאשר עסקינן במטופלת שעל-פי נתוני האבחון מועדת יותר מהאדם הסביר להשפעה, הרי שמצטיירת תמונה של השפעה ברורה של הטיפול על דרך המחשבה של התובעת". לדברי התובעת עצמה, חרמון "מציע לה ומסביר לה מה היא עברה, מה היא חשה, מה עשו לה, כיצד הכל צפוי לצוף ובאורח 'מקרי ופלאי', כך בדיוק מתרחשים הדברים".
קודלר-עיאש מסכמת, כי התביעה נולדה "במהלך תקופה בה התעצמה אצלה [התובעת] תחושת קיפוח וכעס כלפי הוריה ורצון לבוא עימם חשבון כספי ורגשי. למעשה התברר, כי 'ההיזכרות' אירעה רק לאחר שד"ר חרמון עודד אותה לעשות כן, באמצעות מסרונים, וכי אף אירוע לא צץ בזיכרונה במסגרת הטיפול בחדר הטיפולים, ואף לא בחלומות, אלא במסגרת 'הבזקים' בעת עֵרוּת, והביטוי 'חלומות' בו נקטה בכתב התביעה היו פרי הנחיית ד"ר חרמון, כי 'כך נזכרים בזיכרונות מודחקים'.
"למעשה נראה, כי ה'היזכרות' נולדה על-רקע ניסיון לקבל כספים מהנתבעים ועל-מנת להסביר לעצמה ולבעלה מדוע בגדה בו ומדוע התנהגותה המינית סוערת, והתובעת בחרה לעשות שימוש בכלי עליו למדה בתקשורת. לצערי הרעיון והדרך ששימשו את התובעת גרמו לעינוי נפש לא רק לנתבעים אלא גם לתובעת, שכפי שתואר בחוות דעת המומחית, בשל מורכבות אישיותה, נמצאת היום במצב שהיא אכן מאמינה שהאירועים התרחשו וסובלת ממחשבות אלו סבל רב".
על סכום ההוצאות - הגבוה בהרבה מן המקובל בבית המשפט למשפחה - אומרת קודלר-עיאש: "נוכח אופי ההאשמות, היקף ההליכים ואופן ניהול ההליך לא יוכל ביהמ"ש להיות סלחן כלפי התובעת בעת פסיקת ההוצאות, שכן על-אף שאישיותה 'מועדת' בעניין זה, יכולה הייתה במספר נקודות זמן לבחור להתנהל אחרת ולסגת מהתביעה, ואולם בחרה להמשיך 'בכל הכוח' לנהל את התביעה וכן דחתה הצעות פשרה שהוצעו על-ידי ביהמ"ש במהלך ניהול ההליך". את התובעת ייצגה עו"ד טל קולסקי, את האב ייצג עו"ד אביגדור פלדמן, ואת האח - עו"ד יורם אבירם.

תאריך:  24/10/2019   |   עודכן:  24/10/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
טיפולו של הפסיכיאטר הוביל להגשת תביעת כזב על התעללות מינית ממושכת
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
זה בכלל לא משנה כי החיים שלהם
עו"ד  |  24/10/19 10:46
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב ארד
הוסיף: "אין טעם לעשרות פגישות, הם צריכים לקבל החלטה מנהיגותית"    התחייב שלא לעזוב את גוש הימין ואת מתווה הנשיא
איציק וולף
בהתאם לדוח "Doing Business", מדינת ישראל מדורגת במקום ה-35 מתוך 190 מדינות    במשרד האוצר ובמשרד המשפטים מציינים רפורמות לצמצום הביורוקרטיה ולשיפור הסביבה העסקית כגורמים לשדרוג ישראל במדד
איתמר לוין
מסביר שהתרחבות התופעה בה קטינים מפיצים סרטונים אינטימיים של קטינות, מחייבת במקרים המתאימים להרשיע אותם כדי להרתיע אחרים - למרות המדיניות המקלה בדרך כלל עם קטינים
יפעת גדות
כתובת פסיפס שהתגלתה באתר מזכירה "מרטיר מהולל" שלכבודו נבנתה הכנסייה   ברצפות הפסיפס שולבה כתובת מטעם הקיסר טיבריוס השני    בחפירות נחשף אגן טבילה יחיד מסוגו בצורת צלב
עידן יוסף
ביום ראשון הקרוב תצא שיירה של 40 אוטובוסים להפגין מול קריית הממשלה    המפעילים מאיימים כי אם לא ישולמו הסובסידיות המגיעות להם ישבשו את השירות מה-3 בנובמבר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il