X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
טראמפ היום. "חיפשתי אותו שלוש שנים"
אל-בגדדי. "יש לנו זיהוי מוחלט" [צילום: AP]
טראמפ מסר רשמית: ארה"ב חיסלה את מנהיג דאעש

"אל-בגדדי מת כמו כלב, צועק ובוכה"

כוחות אמריקניים שהו שעתיים במתחם בו הסתתר מנהיג דאעש, חיסלו רבים ממקורביו ונטלו מידע מודיעיני רב ערך אל-בגדדי נמלט לתוך מנהרה ללא מוצא יחד עם שתיים מנשותיו, שם פוצץ חגורת נפץ "יש לנו מחויבות לחסל לחלוטין את דאעש וארגוני טרור אחרים"
▪  ▪  ▪

מנהיג דאעש, אבו בכר אל-בגדדי, חוסל אמש (מוצ"ש, 26.10.19) בידי ארה"ב - הודיע רשמית (יום א', 27.10.19) הנשיא דונלד טראמפ.
"ארה"ב הביאה אמש לצדק את הטרוריסט מספר אחת בעולם. ארה"ב חיפשה את אל-בגדדי שנים רבות. תפיסתו או חיסולו היו היעד מספר אחת של ממשלי בתחום הביטחון הלאומי", אמר. אל-בגדדי חוסל בצפון סוריה, בידי כוחות מיוחדים שהגיעו ליעד לאחר טיסה של כ-70 דקות ובעקבות מעקב של מספר שבועות, הוסיף טראמפ. לדבריו, מהיום הראשון שלו בתפקיד הוא דרש לחסל את אל-בגדדי ו"חיפשתי אחריו שלוש שנים".
טראמפ מסר, כי הכוחות שהו כשעתיים במתחם בו הסתתרו אל-בגדדי, בני משפחתו ומקורביו. לדבריו, אל-בגדדי "ברח, צועק וצורח, לתוך מנהרה ללא מוצא וגרר איתו שתיים מנשותיו הצעירות ואדם צעיר נוסף. הוא הגיע לסוף המערה, כאשר הכלבים שלנו רודפים אחריו, והפעיל חגורת נפץ שחיסלה אותו ואת שלושת הצעירים. המערה קרסה והגופה התרסקה, אבל יש לנו זיהוי מוחלט שלו" באמצעות בדיקת דנ"א שנערכה בו במקום.
לדברי טראמפ, עוד רבים ממקורביו של אל-בגדדי חוסלו (המספר המדויק יימסר בהמשך, הסביר), לוחמים רבים שנלקחו בשבי ו-11 ילדים הוצאו מן המתחם ללא פגע. לכוחות האמריקניים לא היו נפגעים, למרות שנתקלו באש מסיבית מצד אנשי דאעש. עוד אמר טראמפ, כי שתי נשותיו של אל-בגדדי נשאו אף הן חגורות נפץ, דבר שחייב זהירות רבה מצד הכוחות שטיפלו בגופות.
"האיש הזה, שהטיל אימה על העולם, בילה את רגעיו האחרונים בפחד ובפניקה מוחלטת, מבועת מהכוחות האמריקניים. הוא יצא מדעתו מרוב פחד", אמר טראמפ. הוא שב ואמר מספר פעמים, כי "אל-בגדדי מת כמו כלב, כמו פחדן, צועק וצורח ובוכה". לדבריו, הכוחות נטלו עימם מן המתחם מידע מודיעיני רב על מקורותיו של דאעש ועל התוכניות העתידיות של הארגון, "דברים שמאוד רצינו". הוא הדגיש, כי רק כוחות אמריקניים נטלו חלק במבצע, וכי הכוחות הקרקעיים הגיעו בשמונה מסוקים. "הם פוצצו את דרכם פנימה במהירות, זה היה מדהים, ואז כל הגיהנום התפוצץ. מדהים שאיש לא נפגע".
טראמפ הצהיר: "יש לנו מחויבות לחסל לחלוטין את דאעש וארגוני טרור אחרים. יש לנו יכולת להגיע רחוק מאוד; בחודש שעבר חיסלנו את חמזה בן-לאדן. טרוריסטים לעולם לא יכולים לישון בשקט, כי הם יידעו שנחסל אותם. המפלצות הללו לא יימלטו מגורלם ומעונש האל. תחת פיקודי חיסלנו השנה לחלוטין את החליפות שלו. נמשיך לרדוף את הטרוריסטים של דאעש עד סופם, וכך גם ארגוני טרור אחרים".
טראמפ מסר, כי רוסיה וטורקיה ידעו על המבצע סמוך לתחילתו, כדי לאפשר את מעבר הכוחות האמריקניים ("גם הם שונאים את דאעש", הסביר), והודה גם לסוריה ולעירק. "גם הכורדים הסורים נתנו סיוע מסוים", אמר על בעלי הברית אותם נטש לפני שבועיים. לעומת זאת, לא נמסרה הודעה לראשי הקונגרס ("כנופיית השמונה": ראשי שתי המפלגות בשני הבתים וראשי שתי המפלגות בוועדות המודיעין שלהם), לדברי טראמפ - מחשש להדלפה. לדבריו, הוא דחה את ההודעה הרשמית במספר שעות עד שהכוחות ייצאו בצורה בטוחה מן האיזור.
טראמפ גם הודה ל"מומחים המעולים של המודיעין" (אותם גורמים שאת ממצאיהם בנושא ההתערבות הרוסית בבחירות הוא דחה בעקשנות); לדבריו, התקבל מודיעין עדכני על מקום הימצאו של אל-בגדדי. "כאשר אנחנו משתמשים במודיעין בחוכמה, זה נהדר. כאשר לא מבזבזים את הזמן על שטויות וכאשר יש [למודיעין] הנהגה גרועה", הוסיף ברמז לפרשה הרוסית.
לדברי טראמפ, החיילים שהשתתפו במבצע הם "הטובים ביותר בעולם, בפער גדול". עוד מסר, כי הכוחות נחתו ב"נמל של מדינה ידידותית" שאת שמה לא מסר. טראמפ הכיר בכך, כי לאל-בגדדי יקומו יורשים וציין שארה"ב גם יודעת מיהם יתר בכירי דאעש, "אבל הוא היה הגרוע ביותר". טראמפ גם תיאר כיצד צפה במתרחש בחדר המצב של הבית הלבן וקיבל דיווחים מדי דקה על המתרחש.
טראמפ הוסיף, כי אינו רוצה להגן על טורקיה וסוריה "למשך יתר שנות חיינו", ולעומת זאת יגן על מקורות הנפט - "אבל זה הרבה מאוד כסף". טראמפ העלה את הרעיון ולפיו חברות הנפט האמריקניות הגדולות ישתתפו במימון הגנה זו. עוד טען טראמפ, כי חברות נפט אמריקניות מופלות לרעה בעירק, וגם זו סיבה שלא להוציא "טריליוני דולרים" על הגנת מקורות הנפט. הוא שב ואמר, כי אין לו כוונה להשאיר כוחות אמריקניים באיזורים שהיו בעבר בשליטת דאעש.
טראמפ אמר, כי כשנה לפני 9/11 כתב "ספר מצליח מאוד, בו כתבתי שיש שם מישהו בשם אוסמה בן-לאדן והוא אדם רע מאוד וצריך לחסל אותו. הייתי בעסקי הבנייה, אבל שמתי לב לאיש הזה שאמר שהוא רוצה להרוס את ארצנו. לא קיבלתי קרדיט על זה, אבל אני רגיל. כתבתי 12 ספרים וכולם הצליחו מאוד", המשיך. "איש לא הקשיב לי, ועד היום אנשים אומרים לי: מדהים שאתה חזית שצריך לחסל את אוסמה בן-לאדן לפני שהוא הוריד את מגדלי התאומים. אם היו מקשיבים לי, הרבה דברים היו שונים".

תאריך:  27/10/2019   |   עודכן:  27/10/2019
+מדינות אירופיות מעלות רמת הכוננות מפני פיגוע נקם
21:41 27/10/19  |  עידן יוסף

צרפת העלתה את רמת הכוננות מחשש לפיגועי נקם מצד ארגון דאעש בתגובה לחיסול מנהיגו. כוננות הועלתה גם בלונדון, ברוטרדהאם ובברצלונה.

+שמונה מסוקים, לוחמי "דלתא", כלבים ומפציצים
21:18 27/10/19  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

המידע המפתיע לפיו אל-בגדדי מסתתר בשטח שבשליטת אל-קאעידה התקבל לאחר שנעצרו אשתו ואחד משליחיו  ▪  מקורות צבא ומודיעין: החיסול הצליח למרות פעולותיו של טראמפ ולא בזכותן; הנסיגה מסוריה חייבה לצאת למבצע מסוכן במיוחד

מפציצים "שיטחו" את המתחם [צילום: ע'איט א-סייד, AP]
חיפוי מהאוויר לאנשי "דלתא" [צילום: ע'איט א-סייד, AP]
+רוסיה מכחישה: לא סייענו למטוסים האמריקניים
18:53 27/10/19  |  איציק וולף

דובר משרד ההגנה הרוסי, גנרל איגור קונשנקוב, הכחיש את טענתו של נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, לפיה סייעה רוסיה לצבא האמריקני לחסל את מנהיג דאעש, אבו בכר אל בגדדי. "אנחנו לא מודעים לסיוע למטוסים האמריקניים באזור אידליב", אמר.

+טראמפ משתוקק לקבל קרדיט
18:20 27/10/19  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

אהרון בלייק מפנה בוושינגטון פוסט את תשומת הלב לשלוש נקודות מרכזיות: הפרטים שמסר טראמפ, השבחים לרוסיה לצד המעטת חלקם של הכורדים, והבלטת חלקו-שלו

טראמפ בהודעתו הערב [צילום: אנדרו הרניק, AP]
+נתניהו: חיסול אל בגדדי חשוב, אך המערכה עוד לפנינו
16:35 27/10/19  |  איציק וולף

ראש הממשלה ושר הביטחון, בנימין נתניהו, ברך את נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, על ההישג המרשים שהביא לחיסולו של ראש דאע״ש, אבו באכר אל-בגדאדי.
"זה משקף את הנחישות המשותפת שלנו, של ארה"ב ושל כל המדינות החופשיות, להילחם בארגוני הטרור ובמדינות הטרור. ההישג הזה הוא ציון דרך חשוב, אבל המערכה עדיין לפנינו״, אמר.

+ליברמן: חיסול אל בגדדי עדות שטרוריסטים לא חסינים בשום מקום
16:34 27/10/19  |  איציק וולף

יו"ר ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, אמר כי המבצע המזהיר של צבא ארה"ב המבוסס על מודיעין איכותי, הוא עדות לכך שהממשל ומערכת הביטחון האמריקנית הם הכוח המוביל בלוחמה בטרור האסלאמי.
"אל-בגדאדי הוא סמל של האסלאם הקיצוני, שספג מכה מוראלית ומבצעית קשה ביותר. חיסולו מוכיח שטרוריסטים לא חסינים בשום מקום בעולם, כולל בעזה ובלבנון", אמר.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"אל-בגדדי מת כמו כלב, צועק ובוכה"
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
בארה”ב יש הרבה
באום  |  27/10/19 16:22
2
נפלא ענק, שאפו גדול לטראמפ ! ל"ת
רון ה.  |  27/10/19 16:41
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות דאעש
איתמר לוין
על-פי הדיווחים, אבו בכר אל-בגדדי התאבד בעת פעולה של הכוחות המיוחדים האמריקניים במחוז אידליב שבצפון סוריה, כדי שלא ליפול בשבי
איתמר לוין
תחת הכותרת הזאת ניתן לכתוב ספר שלם, אבל אנחנו נסתפק בכמה דוגמאות בולטות מן השבועות האחרונים - ובמבט לעבר שתי תופעות העלולות להחמיר עוד יותר את הטירוף
איתמר לוין
ארה"ב והטליבאן מתקרבים להסכם לסיום המלחמה, אבל רבים חוששים שהקיצוניים שבאנשי ארגון הטרור יעברו בעקבות זאת לדאעש – מדווח וושינגטון פוסט. הארגון כבר מנסה לנצל את ההסכם המתגבש, לצד פעולות טרור בלתי פוסקות
איתמר לוין
אנשי צבא ומודיעין בארה"ב ובעירק תיארו באוזני ניו-יורק טיימס כיצד הארגון מסתגל לתנאים החדשים בעקבות מפלתו, יוצא להתקפות גרילה, רוצח אנשי ביטחון, מגייס לוחמים חדשים ויוצר מקורות כספיים ניכרים
איתמר לוין
אנשי השלוחה האפגנית של דאעש השתלטו על יערות העד באזור קונאר ועל הברחות העץ מהם, ובכך ביססו לעצמם מקור הכנסה חשוב - מדווח פוריין ריפורט
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il