X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
כל המתייחס לאמירותיו של ד"ר דן שיפטן ("אין דבר יותר דפוק תחת השמש מאשר הפלשתינים") ואיננו בוחן את המהות, אינו אלא כסיל; כי הרי לא סגנון יקבע אמיתות אמירותיו של המרצה המכובד אלא האמת ההיסטורית, מאז ועד היום
▪  ▪  ▪
אמת דיבר. ד"ר דן שיפטן [יותם פרום]
הרוב היהודי מול ערביי ישראל
דן שיפטן
הערבים מעדיפים את המצב הקיים של התמדת המאבק ברוב היהודי, גיבוש חברתם וחינוך ילדיהם סביב דה-לגיטימציה של ישראל בתבנית הקיימת וגיוסם של גורמים בינלאומיים כדי לחתור תחת הלגיטימיות הזו, בלא לפגוע בהמשך צמצום הפערים ופתיחת האפשרויות בתחום האזרחי
לרשימה המלאה

העולם הערבי ואתגרי המאה ה-21
דן שיפטן
העולם הערבי אינו מצליח להתמודד עם המאה ה-21 כיוון שלא הצליח לסגל סדר חברתי מתאים. אפילו כאשר הם יודעים כיצד יש להתמודד עם המציאות החדשה, הם אינם מוכנים לשלם את המחיר החברתי הנדרש לצורך התיקון
לרשימה המלאה

כנהוג במחוזותינו, החל עליהום ומסע שיסוי כנגד ד"ר דן שיפטן, מרצה לביטחון לאומי והיסטוריה של המזרח התיכון באוניברסיטת חיפה וראש המרכז לחקר הביטחון הלאומי, כתוצאה מהתבטאויות קשות נגד הערבים, כך לטענת המקטרגים, שנשמעו במהלך הרצאותיו.
מי שמתייחס לסגנון אמירותיו של ד"ר שיפטן ואיננו בוחן את המהות, אינו אלא כסיל; כי הרי לא סגנון יקבע אמיתות אמירותיו של המרצה המכובד אלא האמת ההיסטורית, מאז ועד היום. לכן, ראוי לעזוב את סגנונו הג'ינג'י של ד"ר שיפטן ולהתחיל להתמודד עם טיעוניו.
[ראה מאמריו של ד"ר דן שיפטן באתר News1 משמאל - "הרוב היהודי מול ערביי ישראל", "העולם הערבי ואתגרי המאה ה-21"]
מצוטט ד"ר שיפטן במוסף מעריב של סוף שבוע, כמי שאמר: "אין דבר יותר דפוק תחת השמש מאשר הפלשתינים... הפלשתינים הם חלק מאוס מהמזרח התיכון, בואו נעזוב את החולרס האלה". לשון חריפה אך אמת צרופה.
מאז כינונה של התנועה הלאומית הפלשתינית ועד היום, הנהגתה לא החמיצה אף לא הזדמנות אחת להכשיל את העם שבשמו היא מתיימרת לדבר. מנהיגי הפלשתינים לדורותיהם הציגו קו תקיף ואלים נגד ישראל וקיומה. היו הזדמנויות אין-ספור להגיע להסדרים מניחים את הדעת, אך הפלשתינים דחו אותן על הסף. במקום זאת בחרו בטרור, במלחמות ובשלהוב היצרים האפלים של הפלשתינים בישראל ובשטחים.
גם אם יאשימו את ד"ר שיפטן כעוכר הפלשתינים, לא תשוננה העובדות: מאורעות, היינו פרעות, לפני קום המדינה, מלחמות, אינתיפאדה ראשונה ושנייה, טרור, הרג, דמע ובכי בתוככי ישראל לפני הסכמי אוסלו ולאחריהם, וכדומה, עד עצם היום הזה. ידה של ישראל הייתה מושטת לשלום פעמים רבות. הקטסטרופה הגדולה ביותר שהפלשתינים יכלו להביא עליהם הייתה תגובתם להסכמי אוסלו ועמדתו של המיליטנטית של ערפאת שלא היה מסוגל לעבור את רוביקון ה'מאבק'. בישראל נרצח ראש ממשלה רק משום המוכנות להגיע לפשרות קשות ביותר, ואילו ערפאת המשיך במסע ההר, אפילו הוא ישב כבר בפלשתין. ישראל החזירה לריבונות הפלשתינים שטחים שנכבשו ב-67' אשר הפכו להיות בסיסי טרור במקום מפעלים משגשגים. האם המקטרגים כנגד ד"ר שיפטן מסוגלים להוכיח אחרת? יש גבול להתחזות ולהתחסדות.
שונאי הפלשתינים הגדולים ביותר אינם היהודים, אלא דווקא אחיהם הערבים. ראוי גם לקרוא היטב את תולדות ההיסטוריה הפלשתינית בלבנון, בירדן, בתוניסיה וכדומה. לא היה מקום אחד שבו ההנהגה הפלשתינית לא גרמה לשפיכות דמים. את "ספטמבר השחור" לא היהודים ביצעו, אלא האחים הירדנים שהבינו שלא ניתן להגיע לשום מודוס ווינדי עם ההנהגה הפלשתינית. מי שרוצה לדעת מה עוללו מנהיגי הפלשתינים, יפנה לחומר הארכיוני המתעד את הימצאות "פתחלנד" בדרום לבנון והזוועות להן היו אחראים. צריך לשאול את הלבנונים עד כמה הפלשתינים אהובים עליהם.
יצאנו מעזה, וטוב שעשינו זאת. רבים סברו שבכך יסתיים פרק הטרור בשם הכיבוש. יצאנו מעזה וקיבלנו קסאמים אין-ספור. חרקנו שיניים ונמנענו מלצאת למלחמה עד שמים הגיעו עד נפש.
רבים שמו את יהבם על אבו מאזן לאחר שה"רייס" הלך לעולמו. אפילו אבו מאזן לא הצליח לעמוד בפני ה"חולרס" של חמאס, שכל יעדם וכל תקוותם לזרות אימה ויגון בקרב היהודים משום היותם יהודים. ומה התוצאה? אפילו אלה מבין היהודים, אשר סברו שניתן להגיע לסוג של הסדר עם הפלשתינים - אפילו אלה הזניחו את תקוותם שנכזבה. ד"ר שיפטן אחראי לכך?
ההנהגה הפוליטית של אזרחי ישראל הערבים היא מיליטנטית כפי שלא הייתה מעולם. במקום לנסות להוות גשר בינינו לבין הפלשתינים בשטחים, ההנהגה של ערביי ישראל קיצונית יותר מזו של פתח והיא קרובה למדי לתפיסות חמאס ודומיו. חבר הכנסת אחמד טיבי, שאיננו מחמיץ אף הזדמנות להשתלח בישראל, היה יועצו הרשמי והקרוב של ערפאת, משמע: אזרח ישראלי המשמש יועץ למי שנחשב לאויב של ישראל. וישראל קיבלה זאת, והח"כ טיבי הפך ברבות הימים לסגן יושב-ראש הכנסת, הפרלמנט הציוני המשוקץ, רחמנא לצלן. בגלל כל אלה ראוי להביט היטב במראה ולראות את האמת. גם אם ישברו אותה, האמת לא תיעלם.
  • ועוד משפט אחד לגבי חופש אקדמי. אין זכויות מוחלטות ולכל זכות סייגים ברורים. זכותו של ד"ר שיפטן להביע את דעותיו המלומדות כפי שהוא מבין אותן, ומאידך-גיסא, זכותם של הסטודנטים לא ליטול חלק בשיעוריו. מכאן ועד העליהום עליו הדרך ארוכה. לאלה שניסו ללבות את היצרים, האמינו שמעתה הקורסים של ד"ר שיפטן יהיו המבוקשים ביותר בזכות יחסי הציבור שעשיתם לו.

צפו בהרצאה של ד"ר שיפטן
האם יש פרטנר להסכם שתי מדינות לשני עמים?

ד"ר צ'לו רוזנברג הוא היסטוריון ומתמחה בביטחון לאומי.
תאריך:  25/10/2009   |   עודכן:  25/10/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
משפט אמת לשיפטן
תגובות  [ 8 ] מוצגות  [ 8 ]  כתוב תגובה 
1
הכותב לוקה בהבנת "העם" הפלשתינ
א מ רול  |  25/10/09 13:42
2
שיפטן הוא מצבור של גסות וטפשות
משה, עורך-דין  |  25/10/09 16:58
3
די היה לו ציטט את דוחות האום
על הערבים  |  25/10/09 17:15
4
כל הכבוד ד'ר לשיפטן על
ציונית גאה  |  25/10/09 19:17
5
משכנע מאד. חבל"ז. ל"ת
שמאל  |  25/10/09 23:47
6
אין עם פלסטינאי...לכן זורקים מ
ירון זכאי  |  26/10/09 02:07
7
ד'ר דן שיפטן
בן-ציון  |  16/07/10 13:04
8
הסכם אוסלו הוא הונאה ערבית
jacob521  |  31/05/11 23:36
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רו"ח חננאל ובר
גירושים לעם ישראל - מאז ועד היום - וקשרם לימינו אנו    הגיע הזמן לומר לעצמנו ולעולם כולו - "לעולם לא עוד!"
ראובן לייב
מסעדות "לילית" ו"קוצ'ינה תמר" בתל אביב, כמו גם קונדיטוריית "פיס אוף קייק" ביפו ו"שיפודי ציפורה" ברמת השרון הרחיבו את עסקיהן ופתחו בצד עסקיהן גם בתי-קפה, מעדניות ויריד-אוכל
איתמר לוין
היועץ המשפטי לממשלה הפך למעשה לשליט-על של המדינה. במדינה דמוקרטית אין להשלים עם מצב כזה
יואב לוי
נראה שהאירועים האחרונים, ע"ע דוח גולדסטון, ועוד רבים לפניו, כמו גם בחירה של בכירים מהאקדמיה, ארגוני שמאל ואנרכיסטים מהארץ ומחו"ל, לפגוע בצורה בוטה בישראל מעל כל במה ובכל דרך אפשרית, נראית יותר ויותר כסממנים של חטופים הלוקים בתסמונת סטוקהולם
עו"ד אמיר מסארווה
הקמת וועדת חקירה, על-ידי מדינת ישראל, ל"בדיקת" צדקת דוח גולדסטון, יכולה להוליד אחת משתי התוצאות ; האחת - אימות לדוח גולדסטון, ולפשעי המלחמה שיוחסו לישראל, במבצע עופרת יצוקה    השנייה - שלילת הדוח ומסקנותיו, דרך ראיות חותכות, שיוסקו מהחקירה עצמה אולם הימנעות מהקמת הוועדה, יכולה להוות אינדקציה למסקנה אחת בלבד: מדינת ישראל, פשעה בתושבי עזה במהלך מבצע עופרת יצוקה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il