X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות
תקדים בנורווגיה: הפרלמנט מורה, לראשונה, "לקצץ או להקפיא" מימון למשרד החינוך הפלשתיני אם תכני הסתה לא ימחקו מספרי הלימוד החדשים
▪  ▪  ▪
[צילום: AP]

הפרלמנט הנורווגי מכנה את תוכנית הלימודים ברשות הפלשתינית "הרסנית לתהליך השלום" בעקבות קמפיין של מכון IMPACT-se וממצאי דוח שהוצג לקואליציה ולתקשורת, שחשף את ההקצנה בספרי הלימוד ביחס לשנים קודמות.
הפרלמנט מורה לראשונה לממשלת נורווגיה "לקצץ או להקפיא" את כספי הסיוע הנורווגים למשרד החינוך הפלשתיני אם לא יוסרו כל תכני ההסתה לאלימות מספרי הלימוד החדשים שפורסמו בספטמבר האחרון.
ההחלטה תשפיע ישירות על 220 מיליון כתר נורווגי (NOK) שנורווגיה התחייבה לתרום ישירות למשרד החינוך הפלשתיני עד שנת 2022, בין היתר עבור כתיבה והדפסה של ספרי לימוד.
העיתון הגדול והמשפיע ביותר בנורווגיה Aftenposten פרסם כתבת שער ומאמר מערכת בעקבות ראיון עם מכון IMPACT-se באוסלו על ניצול לרעה של כספי משלמי המיסים הנורווגיים לכתיבת ספרי לימוד חדשים רשמיים מטעם הרש"פ המסיתים לאלימות ולשנאה. סגן שר החינוך הפלשתיני נתפס על-חם בסיפוק מידע כוזב בטענה שהרש"פ הוציאה לכאורה את התכנים שהוצגו בתקשורת הנורווגית בראיון פרסום-עוקב לכתב העיתון Aftenposten, שביצע בדיקת מהימנות (fact checking) לטענות והציג לו בהפתעה ספר מקורי פלשתיני עדכני עם התכנים שהוצגו בכתבה.
נורווגיה מצטרפת לדרישה של האו"ם להסרת תכנים מסיתים, לחקירה רשמית מטעם האיחוד האירופי לבדיקת הימצאות הסתה, לחקיקה שעברה בפרלמנט האירופי נגד ההסתה הפלשתינית, וכן להמלצה של ועדת התקציב בפרלמנט האירופי להקפיא מימון לפלשתינים עקב תכני ספרי הלימוד החדשים, חקיקה בפרלמנט הבריטי נגד ספרי הלימוד הפלשתינים, חקיקה דו-מפלגתית בקונגרס האמריקני הדורשת לחייב את הממשל לפרסם דוח שנתי פומבי על תכני הלימוד הפלשתינים.
בהצהרת הפרלמנט נאמר: "הובא לידיעת הקואליציה דבר הימצאותם של חומרי לימוד הראויים לכל גנאי בשימוש בשטחים האוטונומיים הפלשתינים, כפי שמעידים הדוחות של מכון IMPACT-se, שהוביל לבדיקת התכנים שיזמה המחלקה לפיתוח בינלאומי של בריטניה (DFID). דוגמאות לתכנים בספרי הלימוד כוללים אלימות, מות שאהידים וטרור. הקואליציה רואה את ספרי הלימוד כהרסניים לתהליך השלום והתפתחות הדמוקרטיה באזור, כמו גם כביטוי לפדגוגיה חסרת אחריות, ומוצאת שלא מתקבל על הדעת כי כספי סיוע נורווגיים תומכים במערכת חינוך המקדמת ערכים הרסניים כל כך".
מנכ"ל מכון IMPACT-se מרכוס שף אמר כי "המחוקקים הנורווגיים הגיעו למסקנה היחידה האפשרית כאשר ראו בעיניים שלהם ממקור ראשון את הקיצוניות בספרי הלימוד הפלשתינים הנוכחיים. מדוע הם היו רוצים שמשלמי המיסים שלהם יהיו יתמכו בהקצנה של דור שלם של ילדים ובעידודם למעשי אלימות? זו הייתה טעות גדולה מצדו של סגן שר החינוך הפלשתיני לשקר לנורווגים באשר לתוכן האמיתי בספרי הלימוד שלהם. אפשר לבדוק את התכנים הללו בקלות, ואף חבר פרלמנט אינו אוהב שמטעים אותו בכוונה תחילה".
מספרי הלימוד נמחקו כל ההסכמים ושיחות השלום עם ישראל מאז אוסלו והוכנסו במקומם תכנים רבים יותר המקדמים ג'יהאד, אלימות ושנאת האחר. חיבור וחיסור בחשבון לכיתה ד' נלמד דרך ספרית שהידים, פיזיקה לומדים דרך הסבר על כוח התנועה של אבן שעפה מרוגטקה לחיילי צה"ל, ג'יהאד נלמד כ"דבר החשוב ביותר בחיים" ושהמוות טוב מהחיים, סטטיסטיקה והסתברות לומדים דרך בעיה מתמטית המבקשת מהתלמידים לחשב ההסתברות ירי של יהודים לעבר מכוניות פלשתיניות ופגיעה בהן.
נורווגיה אינה הראשונה הנוקטת יוזמה כנגד ספרי הלימוד הפלשתינים החדשים הרדיקלים. בשנתיים האחרונות, כחלק מקמפיין של מכון IMPACT-se, נעשו כמה צעדים - באוגוסט האחרון האו"ם בהחלטה תקדימית פרסם דוח המגנה את תכני ההסתה הפלשתינים ודרש להסירם. באפריל פדריקה מוגריני הצהירה שהאיחוד האירופי יבצע חקירה רשמית מטעמו לבדיקת הימצאות הסתה בספרי לימוד, בינואר השנה הוגשה הצעת חקיקה בפרלמנט הבריטי נגד ספרי הלימוד הפלשתינים, באפריל בשנה שעברה העביר הפרלמנט האירופי חקיקה חסרת תקדים כנגד ספרי הלימוד הפלשתינים. בספטמבר אשתקד המליצה וועדת התקציב בפרלמנט האירופי להקפיא את המימון לפלשתינים עקב תכני ספרי הלימוד החדשים. בארה"ב מתקדמת חקיקה דו-מפלגתית בקונגרס הדורשת לחייב את הממשל לפרסם דוח שנתי פומבי על תכני הלימוד הפלשתינים.

תאריך:  08/12/2019   |   עודכן:  08/12/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נורווגיה תצנזר ספרי לימוד פלשתינים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
איתן קלינסקי
"בחזון השלום שלי חיים בארץ הקטנה שלנו שני עמים חופשיים ועצמאיים זה בצד זה, בשכנות טובה ובכבוד הדדי"
אברהם בנמלך
למה אין הסדרה? בגלל השבויים    ולמה אין ממשלת אחדות? גנץ וביבי לא מוכנים לשחרר את השבויים
דביר מור
מיזה כמעט 14 שנים שלא התקיימו בחירות לתפקיד יו"ר הרשות הפלשתינית    ההשתלטות האלימה של חמאס על רצועת עזה בשנת 2007 היא הסיבה העיקרית    מאז חמאס הבשילו לעמדה אסטרטגית שונה
יוני בן-מנחם
הרש"פ מאשימה את ארגון חמאס כי בית החולים האמריקני המוקם בהסכמתה בצפון הרצועה הינו בסיס מודיעין אמריקני וישראלי. בית החולים האמריקני הוקם ביוזמה מצרית-קטרית במסגרת הבנות ההסדרה בין ישראל לחמאס בהסכמת מרבית הפלגים ברצועה
ארי בוסל
לכל יפי הנפש המוטרדים עד כדי אין מנוח, ללא החומה, תוך כדי נסיעה, מישהו ירה ויפגע בנהג, והנהג זה אתה, כשאשתך לידך וילדיך במושב האחורי    אוי, "בום", הייתה משפחה, עכשיו אין    אכן, סיבה טובה לצאת נגד ישראל ולהעליל עליה
רשימות נוספות
צה"ל חיסל מחבל שיידה בקת"בים  /  עידן יוסף
רקטות לשטח שדרות; אישה נחבלה קל במנוסה  /  עידן יוסף
אישום נגד בנצי גופשטיין  /  איתמר לוין
צחנת סחי של מחסום  /  איתן קלינסקי
באירן: "מוות לאמריקה וישראל"   /  שאול מנשה
הפרגמטיות של חמאס  /  יוני בן-מנחם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il