צעד נוסף לקראת השלמת הרפורמה בנמלים: נחתם (יום ב', 9.12.19) הסכם היסטורי, המסדיר את מעברם של עובדי מחלקת הים בנמל אשדוד לחברת נמלי ישראל (חנ"י), או חברת-בת של חנ"י. על-פי ההסכם, העובדים יקבלו אחריות בלעדית על כל שירותי הניתוב והגרירה במרחב הימי של נמלי אשדוד, הכולל את הנמל הקיים ואת נמל הדרום החדש שבנייתו בעיצומה. זאת בדומה להסכם התקדימי שנחתם בנמל חיפה בחודש אוגוסט האחרון.
ההסכם נחתם בין מנכ"ל חברת נמלי ישראל שלמה ברימן, מנכ"ל נמל אשדוד בפועל
איציק כהן, יו"ר איגוד קציני הים
אבי לוי, יו"ר ההסתדרות
ארנון בר-דוד ויו"ר איגוד עובדי התחבורה
אבי אדרי.
על-פי ההסכם, כל פעולות הניתוב והגרירה בנמלים באשדוד ייערכו אך ורק על-ידי עובדי חנ"י, וזאת תוך שמירת כל תנאי העסקתם הנוכחיים כפי שהיו בנמל אשדוד והבטחה לתשלום כל התמורות שסוכמו במסגרת "הסכמי 2005".
שר התחבורה
בצלאל סמוטריץ' בירך על ההסכם: "הוצאת מחלקות הים מהנמלים והעברתן לחברת נמלי ישראל היא צעד נוסף בשינוי המבנה הריכוזי של הנמלים ובקידום התחרות לקראת פתיחת הנמלים החדשים בשנת 2021. היא תאפשר גמישות ופעילות שוטפת של המשק תוך התייעלות וחיזוק השירות בנמלים. מחלקות הים הן קריטיות למשק הישראלי, ואני סמוך ובטוח שחנ"י תוביל את ניהולם על הצד הטוב ביותר. מי שהחל את התהליך הוא השר כ"ץ ומגיע לו, לחנ"י, לנמלים הוותיקים ולהסתדרות את מלוא הפרגון על הבנת חשיבות המהלך וקידומו עד לחתימה החשובה היום".
במהלך המו"מ להסכם הושם דגש רב על דאגה לביטחונם התעסוקתי והכלכלי של כ-120 העובדים, שיועברו להעסקה תחת חנ"י. המעבר לחנ"י יבטיח להם ביטחון תעסוקתי ותמיכה פיננסית של אחת מהחברות החזקות והיציבות במשק, שאף הוסכם כי תישאר חברה ממשלתית ולא תופרט.