X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
על-פי ההצעה מוצע לפזר את הכנסת ה-22 ולקיים בחירות לכנסת ה-23 ב-2 במרס 2020 הוועדה המסדר אישרה ועדה מיוחדת בת 13 חברים שתדון בהצעת לפיזור הכנסת והצ"ח הבחירות לכנסת
▪  ▪  ▪
דיון הוועדה המסדרת [צילום: דוברות הכנסת]

מליאת הכנסת אישרה (יום ד', 11.12.19) בקריאה טרומית את הצעת חוק התפזרות הכנסת העשרים ושתיים. על-פי ההצעה מוצע לפזר את הכנסת ה-22 ולקיים בחירות לכנסת ה-23 ב-2 במרס 2020. מוקדם יותר אישרה הוועדה המסדרת לכנסת להצביע בנוגע להצעה לפיזור הכנסת - ולהקדמת מועד הבחירות. מדובר בתיקוני חקיקה שיביאו לקיצור מועדים לקיום פעולות שונות שיאפשרו את קיום הבחירות בתוך 82 ימים במקום 90.
בהצעה לפיזור הכנסת תמכו 50 ללא מתנגדים, בהצעת הבחירות לכנסת ה-23 תמכו 50 ו-7 התנגדו. שתי ההצעות יועברו לוועדה המסדרת לקביעת הוועדה שתדון בה. חברי הכנסת יצביעו בארבע קריאות על קיום הבחירות ב-2 במרס ועל שינויים בנוגע ללוח הזמנים לרישום המפלגות החדשות, ועדת הבחירות ומימון מפלגות. הכנסת תצטרך לאשר את ההצעה ברוב של 61 חברים עד חצות.
מוצע לקבוע הוראות מיוחדות הדרושות להיערכות לקיום הבחירות לכנסת העשרים ושלוש וביניהן: מתן סמכויות מיוחדות לוועדת הבחירות המרכזית בנוגע בין היתר להליכי גיוס עובדים, למכרזים ולקביעת הוראות שעה בעניין סדרי הבחירות, העלאת שכר העובדים בוועדות הבחירות, וקביעה כי תקציב ועדת הבחירות המרכזית לכנסת העשרים ושלוש יועמד לה באופן מיידי ויהיה זהה לזה שניתן במערכת הבחירות האחרונה, אך כל בקשה לתוספת תקציב תאושר בהליך הרגיל בוועדת הכספים.
בנוסף, העלאת גיל חברי ומזכירי ועדות הקלפי; קביעת הסדר הצבעה לשוטרים במעטפות כפולות; כן מוצע לתקן את הכללים לעניין חישוב הוצאות הבחירות, המקדמות וההלוואות שניתנו לסיעות הכנסת כך שהם יאפשרו קבלת מימון בחירות מוגדל וכן מתן הקלה לרשימות מועמדים חדשות בקבלת מימון להוצאות הבחירות.
ח"כ אבי ניסנקורן אמר בפתח הישיבה: "הלב נחמץ היום לי ואני חושב שלכל חברי הכנסת. אני חשבתי או לפחות קיוויתי שהחוקים שאני אעביר יהיו הצעות חברתיות ולא הצעות לפיזור הכנסת אבל בעת הזו זה מה שקורה. זה יום קשה לציבוריות הישראלית, כל צד חושב שהשני אשם ואני מבקש שננהג בממלכתיות ושנדע ימים טובים יותר."
השר יריב לוין השיב בשם הממשלה: "כולנו היינו מעדיפים לא להגיע למצב הזה, והעיסוק שעוד נעסוק בו רבות בשאלה מי אשם ולמה, לא יועיל בנקודת הזמן הזו. אני כן רוצה לנצל את הבמה כדי להודות ח"כ ניסנקורן שבלב הכאוס לפחות ידענו להעביר את החוקים האלה בהסכמה וברוח טובה, ואולי זו קרן אור קטנה באפלה מאוד גדולה."
במהלך הדיון הוועדה המסדרת ביקש ח"כ עודד פורר מישראל ביתנו להעלות להצבעה גם את ההצעה של מפלגתו לפיה ינתן חופש ביום הבחירות - אך ורק למי שיצביע. בקשתו לא התקבלה. ח"כ מיקי זוהר עונה לפורר בשם סיעות הקואליציה: "סיכמנו שמה שלא בקונצנזוס לא יוכל להגיע לדיון. בחרתם להיבדל מכל חברי הכנסת והסיעות, לא בקואליציה ולא באופוזיציה, ולכן אי-אפשר לכלול אתכם. אנחנו לא יכולים לקדם חקיקה כזאת. אנחנו לא רוצים כאוס".
ח"כ ניסנקורן הוסיף: "איש לא מבקש לבטל את יום השבתון. לא צריך להעניש את הציבור על זה שהולכים ליום בחירות שלישי. לא עושים מחטפים"
במהלך הדיון פרץ וויכוח בין חבר הכנסת איציק שמולי ממפלגת העבודה-גשר לחבר הכנסת מאיר כהן מכחול לבן בשאלת תקצוב המפלגות לקראת הבחירות. ח"כ שמולי הטיח בח"כ כהן: "אתה לא מנהל בית ספר, אל תחלק לי ציונים. הכנסת עומדת לאשר מימון בחירות לפני שיש מימון לסל התרופות". כהן בתגובה: "שחצן שכמוך, לפחות תשתוק, פגעת בחברים שלך. בחירות עולות כסף".
מאוחר יותר אישרה הוועדה המסדרת בראשות ח"כ אבי ניסנקורן את הרכב הוועדה המיוחדת שתדון בהצעת חוק התפזרות הכנסת ה-22 והצ"ח הבחירות לכנסת ה-23. הוועדה המיוחדת תמנה 13 חברים. חברי הוועדה הם: ח"כ אבי ניסנקורן שיעמוד בראשות הוועדה, מאיר כהן, צבי האוזר (כחול לבן), מכלוף מיקי זוהר, אופיר כץ, קטי קטרין שטרית (הליכוד), אחמד טיבי (הרשימה המשותפת), יואב בן-צור (ש"ס), עודד פורר (ישראל ביתנו), יעקב אשר (יהדות התורה), איציק שמולי (העבודה-גשר), תמר זנדברג (המחנה הדמוקרטי), ואופיר סופר (הבית היהודי-האיחוד הלאומי).
הוועדה המיוחדת תתכנס לדיון בהצעות החוק בשעה 14:00. בכך הסתיים השלב הרביעי, ומעבר לשלב החמישי בו הוועדה תדון בשתי הצעות החוק ותאשר אותם לקריאה ראשונה.

תאריך:  11/12/2019   |   עודכן:  11/12/2019
+האם שכחנו את מתווה הנשיא
23:37 11/12/19  |  אפרים הלפרין   |   לרשימה המלאה

עם פיזור הכנסת, בואו נחזור כמה שבועות לאחור  ▪  לנשיא אין כל סמכות לגשר בין הגורמים הפוליטיים, והוא לא מוסמך לאחד כוחות לצורך הקמת ממשלה

ריבלין. התערבות בוטה [צילום: יונת זינדל/פלאש 90]
+כחול לבן לליכוד: אם נתניהו לא יצביע - הבחירות יתקיימו בפורים
23:12 11/12/19  |  איציק וולף

מפלגת כחול לבן הודיעה למפלגת הליכוד כי אם לא תתייצב עם כל חברי הכנסת שלה - כולל ראש הממשלה, בנימין נתניהו - להצבעה בקריאה שנייה ושלישית על הצעת חוק פיזור הכנסת, תכשיל כחול לבן את העברת החוק באופן שיוביל לכך שהבחירות יתקיימו ב-10 במרס שבו חל חג פורים.
המפלגות החרדיות אינן מעוניינות בקיום הבחירות בפורים ובכחול לבן מעוניינים שהן תפעלנה לחץ על נתניהו על מנת שיופיע להצבעה ויצולם מצביע בעד פיזור הכנסת.
מן הליכוד נמסר כי נתניהו אמור להגיע לכנסת להצבעה בקריאה השנייה והשלישית.

+ח"כ כהנא: לבטל את יום השבתון הנהוג בבחירות
21:51 11/12/19  |  איציק וולף

ח"כ מתן כהנא קרא ליו"ר הוועדה המסדרת, ח"כ אבי ניסנקורן, לבטל את יום השבתון הנהוג ביום הבחירות הכלליות לכנסת.

+יו"ר הרשימה המשותפת: נרוץ מאוחדים לכנסת ה-23
21:35 11/12/19  |  איציק וולף

יו"ר הרשימה הערבית המשותפת, ח"כ איימן עודה, הודיע כי מפלגתו תרוץ מאוחדת גם בבחירות לכנסת ה-23. בנאום שנשא במליאת הכנסת טען כי למפלגתו חלק משמעותי בכך שראש הממשלה, בנימין נתניהו, לא הצליח להקים ממשלה. "החל ממחר בבוקר אנחנו יוצאים החוצה לדבר עם אנשים במטרה להשיג 15 מנדטים", אמר.

+"הבחירות יהיו פסטיבל של שנאה ואלימות"
20:27 11/12/19  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

מליאת הכנסת דנה בהצעות החוק לפיזור הכנסת ולהקדמת הבחירות לקראת ההצבעה עליהן בקריאה ראשונה  ▪  ח"כ לפיד: הבחירות הן על שוחד, מרמה והפרת אמונים  ▪  נתניהו: הבחירות מיותרות, חייבים לנצח ובגדול

https://www.youtube.com/watch?v=3RTvOmh57HY
לפיד. תרחיקו הילדים מהטלוויזיה [צילום: הדס פרוש, פלאש 90]
+אייכלר: "ליברמן עובר על האיסור לפעול נגד קיומה של ישראל כמדינה יהודית"
19:46 11/12/19  |  עידן יוסף

ח"כ ישראל אייכלר במליאה: "חוק יסוד הכנסת קובע שמי שפועל בגזענות לא יכול להיבחר לכנסת. ליברמן פועל לליבוי שיטתי נגד החרדיים והערביים. לפי סעיף 7 ליברמן לא יכול להתמודד לכנסת. ליברמן גם עובר על הסעיף שאוסר לפעול נגד קיומה של ישראל כמדינה יהודית". חברי הכנסת של ישראל ביתנו קראו לעברו קריאות ביניים שישראל אינה מדינת הלכה.

+לפיד: תרחיקו את הילדים מהטלוויזיה
19:40 11/12/19  |  עידן יוסף

ח"כ יאיר ‏לפיד בדיון במליאת הכנסת: "תרחיקו את הילדים מהטלוויזיה, שלא יראו. מה שהיה פעם חגיגה דמוקרטית הפך להיות בושה. לבחירות האלה יש רק שלוש סיבות: שוחד, מרמה והפרת אמונים".

+אדלשטיין: ננסה למנוע את קיום הבחירות בפורים
19:39 11/12/19  |  עידן יוסף

יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין: "להצעה לפיזור הכנסת יש מטרה אחת - לקבוע תאריך מוסכם לבחירות. הכנסת תתפזר כך או אחרת. אבל אם ההצעה לא תתקבל, ייקבעו הבחירות לפורים ואת זה אנחנו רוצים למנוע".

+הכנסת החלה את הדיון על פיזורה בקריאה ראשונה
19:39 11/12/19  |  עידן יוסף

מליאת הכנסת החלה את הדיון בהצעת חוק פיזור הכנסת בקריאה ראשונה. צפויות כשלוש שעות של נאומים לפני ההצבעה. אח"כ צפוי דיון בוועדה והצבעה בקריאה שנייה ושלישית.

+הוועדה הכינה את חוק התפזרות הכנסת לקריאה ראשונה
17:22 11/12/19  |  עידן יוסף

הוועדה המיוחדת לעניין הצעת חוק התפזרות הכנסת ה-22, והצעת חוק הבחירות לכנסת ה-23 (הוראות מיוחדות) אישרה את הצעות החוק לקריאה ראשונה. הצעות החוק יועלו לדיון והצבעה במליאת הכנסת בקריאה ראשונה. השלב החמישי (מתוך שמונה) בסדרת מעשי החקיקה שפורט בבוקר, אושר.

+"רוצים בחירות רביעיות? הצביעו ליברמן"
17:17 11/12/19  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

חברי הכנסת של הליכוד הונחו לתקוף את יו"ר ישראל ביתנו  ▪  ראש הממשלה צפוי לבקר מחר בערב בישיבת הר המור, ביתה הרעיוני של מפלגת נעם וסופג מתקפות משמאל

ליברמן. מוקד למתקפה [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+הליכוד: ויתור על חסינות - ספין של כחול לבן
16:15 11/12/19  |  עידן יוסף

עמית סגל: "אצל נתניהו יש בשעות האחרונות בדיקות אם להצהיר שיסכים לוותר על החסינות. בכל מקרה אין מצב שנתניהו יוותר היום על חסינות בלי הסכם כלשהו עם כחול לבן. עומדים לרשותו עשרים יום. המקסימום שנקבל - הסכמה לוותר על החסינות אם תוקם ממשלה, כך שגנץ יידרש לספק את סחורת החתימות במזומן ולקוות לחסינות באשראי. הסיכוי לא גבוה". מהליכוד נמסר בתגובה: "כחול לבן בבולמוס של ספינים, אחרי שהכשילו בכל דרך אפשרית ממשלת אחדות ונכשלו בהקמת ממשלת מיעוט עם אחמד טיבי ואיימן עודה. נותרו עוד כמה שעות. אם כחול לבן יסכימו להחיל את הריבונות על בקעת הירדן והיישובים ביהודה ושומרון, ניתן להקים ממשלה מיד ולמנוע בחירות".

+למה סער? בשתי מילים: טובת המדינה
15:11 11/12/19  |  חיים היילפרין   |   לרשימה המלאה

סער חייב לומר לביבי: אין בחירות שלישיות. הליכוד וכחול-לבן חייבות להקים קואליציה, איתך או בלעדיך.

[צילום: פלאש 90]
+"הליכוד וכחול לבן שיחקו משחק כפול"
13:14 11/12/19  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

תוקף: ההסכמה היחידה שהשיגו הליכוד וכחול לבן היא על מימון מפלגות.  ▪  טוען - כחול לבן רימו את ציבור הבוחרים  ▪  הבהיר: "לא יכול לקבל את הטירוף הזה ש-3 רמטכ"לים שקלו ברצינות להקים ממשלה בתמיכת הרשימה המשותפת"

ליברמן. בחירות מיותרות [צילום: מסך]
+גנץ: "נתניהו מנסה להגיע לרוב שיבטיח חסינות"
12:34 11/12/19  |  

ח"כ בני גנץ בכינוס בכנסת להגנה על שלטון החוק: "ההקשר של השימוש בחוק החסינות יצא מפרופורציה. לפי מה שנראה כרגע, אנחנו הולכים היום למערכת בחירות שלישית בשל ניסיון של נתניהו להגיע לחסינות. נגד זה חייבים לקום. לא לכך כוונה החסינות לחברי הכנסת, אלא בכדי לאפשר להם לבצע את תפקידם. אנחנו נפעל בכנסת הזו אם תשרוד או בכנסת הבאה בכדי לבחון את הנושא הזה ולמצות את הטיפול בו. אין מקום לחסינות, וחוק החסינות בישראל צריך להיות מותאם ויש להשתמש בו עבור מה שהוא נועד".

+הפריימריז ייערכו ב-26 בדצמבר
11:31 11/12/19  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

המועד סוכם בפגישה בין ראש הממשלה ליו"ר מרכז הליכוד חיים כץ  ▪  ח"כ סער בירך: ""אקיים קמפיין חיובי, נקי וענייני"

סער ונתניהו [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+יו"ר העבודה-גשר לגנץ: "הפסיקו אשליית המגעים עם נתניהו"
10:52 11/12/19  |  מירב ארד

יו״ר העבודה-גשר ח״כ עמיר פרץ בפניה ל״כחול לבן״: ״הפסיקו את אשלית המגעים עם בנימין נתניהו. ביבי רוצה בחירות, נלך לבחירות, ננצח בהן ונחליף גם את ביבי וגם את המדיניות שלו. בואו נערך נכון וננצח אותו!". בתוך כך, ח״כ פרץ יפנה היום לכל ראשי המפלגות בגוש המרכז שמאל בכדי לתאם אסטרטגיה משותפת בה לא תהיינה התקפות הדדיות.

+ליברמן מאשים את נתניהו בפרסומים נגדו
08:51 11/12/19  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

יו"ר ישראל ביתנו כתב פוסט ארוך בפייסבוק והאשים את נתניהו: "אולי אתה הסוכן של ג'יימס פאקר? תסתכל בראי טוב טוב, שב עם עצמך ותעשה חשבון נפש"  ▪  "חברות היא משהו שזר לך לחלוטין"  ▪  ליברמן התייחס בפועל ובמשתמע, בפוסט שכתב, לחשיפות בעניינו שפורסמו ב-News1  ▪  העביר לפני כמה שבועות מסרים בהם דרש מנתניהו לפעול להפסקת הפרסומים

ליברמן ונתניהו. בזמנים אחרים [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הצעת חוק לפיזור הכנסת אושרה בקריאה טרומית
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2019 (ב)
מירב ארד
יו"ר ישראל ביתנו כתב פוסט ארוך בפייסבוק והאשים את נתניהו: "אולי אתה הסוכן של ג'יימס פאקר? תסתכל בראי טוב טוב, שב עם עצמך ותעשה חשבון נפש"    "חברות היא משהו שזר לך לחלוטין"    ליברמן התייחס בפועל ובמשתמע, בפוסט שכתב, לחשיפות בעניינו שפורסמו ב-News1    העביר לפני כמה שבועות מסרים בהם דרש מנתניהו לפעול להפסקת הפרסומים
איציק וולף
יו"ר הימין החדש, שבפועל לא מחזיקה בסמכויות מעשיות במפלגה הנשלטת בידי נפתלי בנט, תיפגש מחר עם בנט ותדון עמו בתוכניותיה לעתיד
עידן יוסף
מזכירת הכנסת הכריזה על הצעות החוק בנושא    בבוקר תכונס הוועדה המסדרת לאשר את הקדמת הדיון וכן הצעת חוק לשינוי המועד כך שהפעם יחול ביום שני ולא בשלישי כרגיל
דן מרגלית
ביבי יחמם גבולות תוך מאמץ להימנע ממלחמה כוללת    יש לו שותף חדש ונוח - נפתלי בנט
עמוס שנער
הצעתו החדשה של גנץ לישיבה עם נתניהו בממשלה בתמורה לוויתורו על החסינות מוכיחה שלכחול לבן אין בעיה עם הליכוד ושהפערים האידיאולוגים בין שתי המפלגות אינם טורדים את מנוחתם ושהדבר היחיד שחשוב להם זה לדפוק את ביבי ושבשביל זה הם מוכנים ללכת לבחירות נוספות    האם אין עקרונות קצת יותר מהותיים להלחם עבורם?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il