X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
אישור סעיף האישום השני [צילום: AP]
האם המשפט יתנהל בינואר
פלוסי עשויה לעכב את האישום נגד טראמפ
יו"ר בית הנבחרים שוקלת האם להמתין להסכמה בין הסיעות בסנאט, כך שתנאי המשפט יהיו נוחים יותר לדמוקרטים טראמפ: "שקרים אכזריים של השמאל הקיצוני"
בית הנבחרים אישר האישומים נגד טראמפ
איתמר לוין
כתב האישום בפרשת אוקראינה אשר יוגש לסנאט: ניצול לרעה של כוח המשרה ושיבוש חקירת בית הנבחרים בפרשה * 230 מחוקקים הצביעו בעד, 199 הצביעו נגד - בחלוקה כמעט מדויקת לפי ההשתייכות המפלגתית * המשפט בסנאט יתקיים בחודש הבא וצפוי להסתיים בזיכויו של טראמפ
לרשימה המלאה

בית הנבחרים עשוי לעכב את ההעברה לסנאט של כתב האישום נגד הנשיא דונלד טראמפ - הודיעה (יום ה', 19.12.19) היו"ר ננסי פלוסי, מיד לאחר שמליאת הבית אישרה שני סעיפי אישום בפרשת אוקראינה: ניצול לרעה של כוח המשרה ושיבוש חקירת הקונגרס בפרשה.
השלב החוקתי הבא הוא מינוי "מנהלים" (managers) מטעם בית הנבחרים - התובעים שייצגו אותו במשפט בסנאט. אולם אמרה פלוסי, "איננו יכולים למנות אותם עד שנדע מהו ההליך בצד של הסנאט. עד עכשיו לא ראינו משהו שנראה לנו הוגן. אני מקווה שזה יהיה הוגן. וכאשר נראה את זה, נשלח את נציגינו". התוכנית המקורית הייתה לנהל את המשפט בחודש ינואר.
כמה מחברי הסיעה הדמוקרטית בבית הנבחרים, במיוחד באגף השמאלי שלה, לוחצים על פלוסי לעכב את הגשת כתב האישום, כדי לנהל אותו בתנאים שיהיו נוחים יותר לדמוקרטים. חלקם אף טוענים, כי אם לא תושג הסכמה שכזאת בסנאט - יש להימנע מהגשת כתב האישום, וכך למנוע מטראמפ את הזיכוי הצפוי. פלוסי סירבה להשיב לשאלה האם היא שוקלת דחייה בלתי מוגבלת של הגשת כתב האישום. "אנחנו לא דנים בזה. הכוונה שלנו היא להגיש את כתב האישום, אבל נראה מה יקרה", אמרה.
פלוסי עצמה התנגדה במשך קרוב לשלוש שנים לפתיחת הליכי הדחה נגד טראמפ על-רקע הפרשה הרוסית, מתוך ידיעה שהרוב הרפובליקני בסנאט יזכה אותו. היא שינתה את עמדתה לאחר חשיפת השיחה בין טראמפ לבין נשיא אוקראינה, ולדימיר זלנסקי, ב-25.7.19 - שכן הלכו והצטברו ראיות לעבירות של טראמפ בפרשה, והיא גם קלה בהרבה להבנת הציבור האמריקני. אולם ייתכן שכעת תשוב פלוסי לעמדתה המקורית, לאחר הניצחון התקשורתי בדמות כתב האישום שאישר בית הנבחרים.
מנהיג המיעוט הרפובליקני בבית הנבחרים, סטני הוייר, לא פסל על הסף אפשרות של דחייה. "זו הצעה מעניינת. אני לא חושב שזה הנתיב שבו נלך, אבל אין זה אומר שכתב האישום יועבר מיידית. יש שיקולים הקשורים לחקיקה נוספת". בכך רמז הוייר לאפשרות, שהגשת כתב האישום תשמש כקלף מיקוח בין הסיעות בנושאים אחרים שעל הפרק. בכל מקרה, ההחלטה היא של פלוסי לבדה, שבמידת הצורך תוכל לסמוך על הרוב הדמוקרטי בבית הנבחרים.
חלק מכללי המשפט בסנאט נקבעו כבר בשנות ה-80 של המאה הקודמת, אך השאלות החשובות - ובראשן האם ואלו עדים יזומנו - נתונות להחלטת הסנאט הנוכחי. נכון לעכשיו, קיימת מחלוקת עקרונית בין יו"ר הרוב הרפובליקני, מיץ' מקונל, לבין יו"ר המיעוט הדמוקרטי, צ'אק שומר. בעוד מקונל מעוניין במשפט מהיר וללא עדים (כך שיוצגו בכתב רק הראיות שנאספו בידי ועדת המודיעין של בית הנבחרים), שומר מבקש לזמן לעדות את מי שלא הופיעו בשימועים בבית הנבחרים ובהם בולטון וכן ראש הסגל בבית הלבן, מיק מולבאני.
לא ברור מה תהיה עמדתו של טראמפ עצמו, והאם יבקש לנהל דווקא משפט ממושך כאמצעי לתקוף את הדמוקרטים. מקונל הצהיר, כי כל מהלכיו יהיו מתואמים עם הבית הלבן. אם הסיעות לא יגיעו להסכמה, תכריע מליאת הסנאט בשאלות אלו - וקרוב לוודאי שהרפובליקנים יעבירו את ההליך בו הם מעוניינים.
טראמפ הגיב בזעם על הדיון וההחלטה בבית הנבחרים. ערב ההצבעה הוא שיגר לפלוסי מכתב ארוך, ובו התקפות חריפות במיוחד עליה ועל הדמוקרטים. כאשר החל הדיון, צייץ טראמפ: "כאלה שקרים אכזריים מצד השמאל הקיצוני, הדמוקרטים האפסים. זוהי התקפה על ארה"ב, והתקפה על המפלגה הרפובליקנית!!!!". בעצרת בחירות במישיגן, שהתקיימה במקביל להצבעה, טען טראמפ, כי מדובר בתעלול המבוסס על טענות בלתי מוכחות. "אני לא מודאג. אתה לא עושה שום דבר רע ומעמידים אותך לדין. אתם יודעים מה הם [הדמוקרטים] עשו? הם הוזילו את הליך ההדחה".

תאריך:  19/12/2019   |   עודכן:  19/12/2019
+משמעות העמדתו לדין של טראמפ
19:04 19/12/19  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

מאמר המערכת טוען, כי לא היה מנוס מצעד זה בשל התנהגותו של הנשיא  ▪  בעל הטור הנרי אולסן מזהיר מפני פגיעה אנושה ביסודות המרקם הדמוקרטי של ארה"ב

ההצבעה בבית הנבחרים [צילום: פטריק סמנסקי, AP]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פלוסי עשויה לעכב את האישום נגד טראמפ
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
תאומים זהים
שמחה חן  |  19/12/19 11:45
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
איציק וולף
אמו של השר צחי הנגבי כיהנה בכנסת במשך 20 שנה מטעם הליכוד והתחיה    הלוויתה תתקיים היום בצהריים בהר הזיתים בירושלים    נתניהו: "כהן שייכת לדור הנפילים ותישאר תמיד זכר ומופת לנו, ממשיכי דרכה"
עידן יוסף
משך הנסיעה היום הוא 34-32 דקות, אך עם הארכת הקו מירושלים עד הרצליה ידלגו חלק מהנסיעות על עצירה בנתב"ג    השר סמוטריץ': "בתוך פחות מחצי שנה הקו יגיע עד לאזור רכבת צפון ורכבת השלום"
עידן יוסף
בבוקר: שביתה בת 4 שעות בקווי עוטף ירושלים, נתניה ומקומות נוספים    הוועד: ההנהלה פוגעת בהתאגדות ולא מתקדמת במו"מ
איציק וולף
השר לביטחון פנים מכחיש שניסה לשכנע את יו"ר הכנסת להביע תמיכה במועמדות גדעון סער לראשות הליכוד    "לא הייתה שום שיחה או תיאום ביני ובין ח״כ סער ויו״ר הכנסת בנוגע להתמודדות על ראשות הליכוד. לדברים אין שום קשר למציאות"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il