X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
עמותת שומרי הבית טענה שנובל אנרג'י מפרה את היתר פליטת הרעלים שניתן להרצת האסדה - אך בית המשפט קיבל את הסבריו של המשרד לאיכות הסביבה וקבע שאין מקום להתערבותו
▪  ▪  ▪
הניטור נעשה כפי שנקבע

שופט בית המשפט המחוזי בירושלים, אלי אברבנאל, דחה (יום ו', 20.12.19) את עתירת עמותת שומרי הבית נגד הרצת האסדה לטיפול בגז הטבעי משדה "לוויתן". בשבוע שעבר דחה אברבנאל עתירה של רשויות מקומיות נגד הפעלת האסדה, ועמיתו רם וינוגרד דחה עתירה קודמת של שומרי הבית באותו נושא.
העתירה הנוכחית עסקה בהיתר פליטת הרעלים שהנפיק המשרד להגנת הסביבה לאסדה לצורך ההרצה שלה, המתחילה השבוע. אין מחלוקת שפליטת הגזים בשלב זה תהיה גדולה מאשר בעת ההפעלה הסדירה, אך המשרד טען שעדיין תהיה נמוכה מהתקן ולכן החשש לפגיעה בבריאות הציבור הוא נמוך מאוד.
העמותה טענה, כי חברת נובל אנרג'י - בעלת השדה - לא קיימה את תנאי היתר הפליטה, שכן תחנות הניטור שלה אינן בודקות כנדרש את כל המזהמים שעתידה האסדה לפלוט. עוד נטען, כי נובל מפעילה רק שתי תחנות ניטור במקום שלוש כנדרש, וכי את השלישית מפעיל איגוד ערים לאיכות הסביבה. המשרד השיב באומרו, כי הניטור נעשה כפי שנקבע וכי הפעלת התחנה בידי איגוד הערים מחמירה עם נובל ולא מקלה עליה.
אברבנאל אומר, כי העמותה לא סתרה את הסבריו של המשרד. מדובר בהחלטות המצויות בליבת שיקול הדעת המקצועי שלו, ואין סיבה להתערב בהן. לכן, הוא החליט לדחות על הסף את העתירה בשל העדר עילה להתערבות שיפוטית.

תאריך:  22/12/2019   |   עודכן:  22/12/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
לאחר שקבע שהיא אינה מתאימה לתפקיד ממלאת-מקום פרקליט המדינה, מקדם מנדלבליט בברכה את החלטתה לוותר על התפקיד ומחמיא לה על "תרומתה לאכיפת החוק, מקצועיותה ויושרתה האישית"
איציק וולף
מפלגת הימין החדש פנתה לאביחי שטרן, שנבחר לפני שנה לראשות עיריית קריית שמונה, בניסיון לחזק את הרשימה שלה    "פנו אלי מכמה מפלגות והשבתי לכולם: אני לא זז מילימטר מקריית שמונה"
איתמר לוין
מנדלבליט צפוי להביע את העמדה לפיה אומנם קיימים קשיים משפטיים משמעותיים בהטלת המשימה על נתניהו לאחר הבחירות הבאות - אך לא מניעה משפטית
איציק וולף
פרקליט משפחת נתניהו, יוסי כהן, פנה אל היועץ המשפטי לממשלה ודרש ממנו לפתוח בחקירת הדלפת צילומי וידאו שצילמו חוקרי משטרה בבית המשפחה בשנת 1999    הצילומים שודרו לאחרונה בערוץ 13    "החלטתכם שלא לקיים חקירה פלילית על הדלפת חומרי חקירה מתיקי ראש הממשלה אינה מקובלת עלינו כלל ועיקר"
איציק וולף
משרד הביטחון השלים מבצע לוגיסטי מורכב להבאת 5 מסוקי 'יסעור' מארה"ב לישראל    המסוקים מעודפי הצבא האמריקני ישמשו כחלקי חילוף לצי המסוקים של חיל-האוויר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il