X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אנחנו טובים בסיפורים חריגים שבחריגים, כמו אלו של אליאור חן, אבל הרבה יותר קשה לעסוק בהתעללויות ה"רגילות" שהן חלק מחיינו ובמידה לא מעטה מעשה ידינו או מחדלינו
▪  ▪  ▪
אנינות מופרזת. חן [צילום: פלאש 90]

כמו המפה המופיעה על הצג במטוסי אל על ומציינת את מקומו של המטוס בכל רגע נתון במסלול מנמל המוצא לנמל היעד, כך זכינו גם אנחנו לעקוב אחר כל רגע ורגע במסלול טיסתו של "הרב" אליאור חן מברזיל, ארץ המקלט שלו, לישראל לאחר הסגרתו.
"בעוד שלוש שעות הוא עומד לנחות", "בעוד שעתיים וחצי הוא יגיע", "בעוד שעתיים..." וכך הלאה בכל מהדורת חדשות ועידכוני חצי. שלא נפספס חלילה. ערוץ 10 אפילו הגדיל לעשות ושלח לברזיל כתב שילווה את תהליך ההסגרה. לא משהו שלא היה אפשר לעשות מהאולפן בגבעתיים, אבל מה לא עושים בשביל הרקע המתאים לכתב המדווח.
כל עידכון לווה בכל פרטי הפרטים של ההאשמות כנגדו, מה עשה לילדים שבחסותו, תצוגת אבזרי ההתעללות צולמה מכל זווית אפשרית, והבטן מתהפכת. סדיזם, ועוד כזה המופנה נגד ילדים חסרי ישע, מזעזע ומחריד. אם יימצא אשם, יהיו לא מעטים שיהיו מוכנים לשקול בינם לבינם את עמדתם בסוגיית עונש המוות.
אלא שאליאור חן הוא מבחינות רבות יעד קל. הוא חריג אפילו במונחי החברה החרדית שאליה הוא משתייך, לפחות על-פי הגדרתו. הוא מצטייר כסוטה נורא שחובה להרחיק אותו מהחברה כדי להגן עליה, עד כדי כך שאנחנו חשים עצמנו פטורים מהצורך להוסיף את הערת האזהרה המוכרת "לכאורה" ואת המשפט "אם אומנם יוכחו החדשות כנגדו". לעורך דינו אין שום סיכוי לסדוק ולו במשהו את חומת הוודאות.
יתירה מכך, המעשים נעשו בחברה סגורה ומנותקת-מרצון, הרחק מהישג ידן של רשויות הרווחה, והרחק מעינינו, החברה והתקשורת. הוא ה"אחר" האולטימטיבי. קל להזדעזע ממנו, קל להוסיף מיד בתחושת הקלה גדולה, "אצלנו זה לא יכול לקרות".
הרבה יותר קשה לעסוק בהתעללויות ה"רגילות", שהן חלק מחיינו ובמידה לא מעטה מעשה ידינו או מחדלינו. בכל פעם שמישהו מזכיר שרבע מכלל הילדים בישראל חיים מתחת לקו העוני, הדיון גולש מיד להגדרת קו העוני, כדי להוכיח שזה לא בדיוק עוני, אלא הכול יחסי. וממילא, לא מתים מזה.
ההתעקשות על העיסוק בנושא נתפסת כאנינות מופרזת. ילדים הסובלים מתת תזונה או הזנחה פושעת לא מגיעים למסכים, אפילו לא כשהם מפוקסלים. אנחנו טובים בסיפורים חריגים שבחריגים. אפילו בסערה האחרונה והמתוקשרת כל כך של גירוש ילדי הזרים אפשר היה למצוא, בלי מאמץ רב, רמזים להתנשאות רחומה כלפי הילדים ה"אקזוטיים", לא משלנו. אלה עניינים שבשיגרה שקשה לגייס לטיפול בהם את עוצמת הזעקה בכל שבוע, אלא שהנזקים שהם גורמים מתמשכים ועמוקים, והם אצלנו, כאן, לא שם, בשכונה סגורה ומסוגרת ורחוקה מהעין.
עוד בנושא:

פורסם במקור: אתר העין השביעית
תאריך:  29/10/2009   |   עודכן:  29/10/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
קל להזדעזע
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
ההתעללות הקשה בילדי גוש קטיף ל"ת
היא וודאי מותרת..  |  29/10/09 14:24
2
המתעללת בילדי גוש קטיף מדברת? ל"ת
א מ רול  |  30/10/09 05:37
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ציפי לידר
בשולי הכותרות: מצב הרוח הלאומי ממדד ערפאת ועד מדד יונת    וגם: על החיים הטובים של העבריינים על-פי בתי המשפט, עבודה זרה ועוד    ולקינוח: יולי הסרוגה שלא הכרתם
אליקים העצני
דוח גולדסטון דורש מאיתנו למעשה רק דבר אחד - לחקור בעצמנו את ההאשמות הכלולות בו    האם לא הגיע הזמן שיתחילו ללמוד בעולם שישראל אינה עוד שק חבטות, ועל כל עלבון ופגיעה היא יודעת לגבות מחיר?
איתמר לוין
כאשר שרה נלקחת בידי פרעה ואבימלך, אברהם מסכים לקבל מתנות. הקבלה הזו היא חלק מהחסד יוצא הדופן של אברהם כלפי כל הסובבים אותו
ראובן לייב
אילי ההון בארץ, ישראלים וזרים, חגגו על-חשבונו, שיחקו בכספיו וקיבלו הלוואות ללא חשבון. עכשיו הוא נאלץ לשלם על המחדל הזה
אהרון רול
נושא פיצול סמכויות היועץ המשפטי לממשלה ומלחמתם של חברי הגילדה השיפוטית לסכלו אין לו ולו דבר עם הגדרת תפקיד היועץ. המדובר כאן הוא בניסיונם של "הבדימוסים" ומשובטיהם אחריהם לשמר את שלטונם על מדינת ישראל
רשימות נוספות
רש"י אוף דה-רקורד  /  אורן פרסיקו
על יתרונות התחרות העיתונאית  /  אורן פרסיקו
וכמה אתם מרוויחים?  /  כרמית גיא
מכסים טפחיים  /  אורן פרסיקו
החזית השלישית של אובמה  /  רפי מן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il