X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בית המשפט העליון דחה את בקשת "המקור" לפרסם 12 שיחות של הרמטכ"ל דאז - בעיקר כדי שלא ליצור מצב בו בעלי תפקידים בכירים יחששו לשוחח בחופשיות בלשכותיהם
▪  ▪  ▪
אשכנזי. "פרטי רכילות" [צילום: דוברות הכנסת]

התוכנית "המקור" לא תפרסם 12 שיחות של גבי אשכנזי, מתקופת היותו הרמטכ"ל, על-רקע פרשת הרפז. כך קבע סופית (יום ה', 2.1.20) שופט בית המשפט העליון, נעם סולברג.
כל השיחות בלשכתו של אשכנזי הוקלטו, על-פי נוהל שקבע קודמו, דן חלוץ. מתוכן תומללו כמה מאות שהיו רלוונטיות לפרשת הרפז, חלקו נחשפו בדוח מבקר המדינה על הפרשה ואחרות פורסמו עם צמצום צו איסור הפרסום הגורף שהוטל עליהן. "המקור" והעיתונאי ברוך קרא ביקשו להתיר לפרסם 12 שיחות נוספות, בנימוק שיש בהן עניין לציבור בשל חשיבותה של הפרשה.
בית משפט השלום בראשון לציון ובית המשפט המחוזי מרכז דחו את הבקשה, סולברג העניק רשות ערעור - אך דחה אותו. ברמה העקרונית אומר סולברג, על האיזון שבין זכות הציבור לדעת לבין הזכות לפרטיות, כי "ככל שלציבור עניין רב יותר בפרסום המידע, לשם ביקורת ציבורית על הרשויות, או לשם גיבוש דעה בנושא מסוים - כך ניטה להתיר את פרסום המידע. מן העבר השני עלינו לבחון, בין היתר, אם אותו פרסום יביא לפגיעה חמורה בפרטיות, שאז מוצדק לאסור על הפרסום".
סולברג עיין בתמלילי השיחות והגיע למסקנה, כי פרסומן יהווה פגיעה חמורה בפרטיותם של אשכנזי ובני שיחו, וחשוב מכך - יגרום בעתיד לאפקט מצנן מזיק בלשכת הרמטכ"ל. הוא אומר: "השיחות מלמדות על הרגלי עבודה של אשכנזי; יש בהן פרטי רכילות על צדדים שלישיים; התייעצויות פנימיות של אשכנזי עם יועציו, חלקן בנושאים שאינם נוגעים לפרשת הרפז; שיחות אישיות הנוגעות לדילמות פרטיות של המעורבים. מעבר לכל אלה, השיחות מאופיינות בנימה חופשית ולא רשמית. שיח פרטי בין עמיתים לעבודה, בין מפקד ליועציו ופקודיו.
"פרסומן יפגע בפרטיות המשוחחים, כמו גם באינטרס הציבורי לאפשר שיח פתוח בלשכות בכירים בכלל, ובלשכות ביטחוניות בפרט. לצרכי הניהול השוטף של הצבא, נדרש הרמטכ"ל לקיים שיחות והתייעצויות פרטיות. הידיעה על כך שיש 'אוזניים לכותל', המקשיבות לכלל השיחות היוצאות והנכנסות אל קווי הטלפון של הרמטכ"ל, כמו גם הקלטה רציפה של המתרחש בתוך כותלי הלשכה, לצד חשש מפני שהחומרים יודלפו לצדדים שלישיים ויפורסמו לרשות הרבים - עלולה ליצור אפקט מצנן משמעותי; וזאת יידע כל אדם המצוי במעקב.
"הרמטכ"ל יחויב לשקול כל תג ותג, לחשוב על השפעות הרוחב של אמירותיו, גם כאשר מדובר בשיחות שגרתיות בענייני דיומא, עם יועציו הקרובים ביותר. תהא זו מגבלה קשה שעלולה לפגוע בתפקודו, וכפועל יוצא מכך, בתפקוד הצבא כולו. הדעת נותנת, כי למען ניהול תקין של הצבא (ושל רשויות ציבור וארגוני ביטחון אחרים), עלינו לשמר מתחם שבו ניתן לדבר בחופשיות, בפרטיות, מבלי שתאפיל על המשוחחים עננה מתמדת בדמות חשש מפני פרסום אמירותיהם".
השופט דוד מינץ מוסיף: "לטעמי, קשה להלום מצב שבו אחד מבעלי התפקידים החשובים ביותר במדינה והדמות החשובה ביותר בצבא, אינו יכול לדבר בחופשיות בד' אמותיו הכמוסים ביותר - בתוך לשכתו. כך לא ניתן לנהל מערכת בכלל ומערכת חשובה מעין כמותה כמו הצבא בפרט, באופן שהרמטכ"ל יוגבל בדיבורו מתוך חשש שמא דבריו יוצאו מבין קירות לשכתו. הדבר יעמיד בסכנה את עצם תפקודו של הצבא ויעמיד את הציבור כולו בסכנה. להשקפתי דבר זה עלול להוביל לא רק לאפקט 'מצנן', אלא לאפקט 'מקפיא'".
השופט אלכס שטיין עומד גם הוא על האפקט המצנן ואומר: "לטעמי, די בשיקול זה כדי לדחות את הבקשה הנוכחית. הצורך החברתי במניעת האפקט המצנן על שיחות הרמטכ"ל, הוא כשלעצמו מחייבנו לקיים את הצו בדבר איסור הפרסום".
את המקור וקרא ייצגו עוה"ד ברק גליקמן ודורון קול; את המדינה ייצגו עוה"ד איתמר גלבפיש וטוני גולדנברג; את אשכנזי ייצגו עוה"ד שרון קלינמן ומיכאל נאור; ואת ראש לשכתו לשעבר, ארז וינר - עו"ד עודד סבוראי.

תאריך:  02/01/2020   |   עודכן:  02/01/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שיחותיו של אשכנזי לא יפורסמו
תגובות  [ 13 ] מוצגות  [ 13 ]  כתוב תגובה 
1
עכשיו הכל ברור.
7_7_7.  |  2/01/20 20:25
2
בג"ץ המושחת מגן על מנדלבליט!!!
אא  |  2/01/20 22:16
 
- לפנות לבואז גולן
וידלה  |  4/01/20 16:35
3
כל הכבוד
ה.א  |  2/01/20 22:24
4
בתיקים המעושים שיצרו לנתניהו
החונטה  |  3/01/20 06:28
5
לעומת זאת, לגבי נתניהו...
כנניהו המיסר  |  3/01/20 07:36
6
בקרוב, לדעתי
עפרב  |  3/01/20 08:58
7
פסק דין המזכה את נתניהו
התגלות השכינה  |  3/01/20 10:49
8
חיזוק לטענות נתניהו, רדיפה איש
משה ג.  |  3/01/20 12:36
9
היש שופטים בירושלים? זכות הציב
קורןנאוה טבריה  |  3/01/20 13:39
10
מזעזע! אך האמת תצא לאור! ל"ת
א. וינשטיין  |  4/01/20 12:32
11
שפיטה בררנית
גג  |  4/01/20 19:19
12
עכשיו להכיל את הכל על נתניהו
שיוויון לכולם  |  18/02/20 09:24
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרשת הרפז
איתמר לוין
בית המשפט קיבל את ההסדר אליו הגיעו הצדדים בעקבות הליך גישור בפניו    הרפז הודה בזיוף ובשימוש במסמך מזויף בפרשת המסמך הנושא את שמו
איתמר לוין
נדחה ערעורם של ברוך קרא ו"המקור" על האיסור לפרסם את מלוא השיחות של אשכנזי, מנדלבליט, וינשטיין, וינר ודודי כהן    הנימוק המרכזי: פגיעה קשה בפרטיותו של אשכנזי
עידן יוסף
תמלילי חקירת אשכנסי שחלקים מהם הובאו בערוץ 12 חושפים את המאבק של הרמטכ"ל לשעבר ומועמד כחול לבן לכנסת נגד אהוד ברק ודבריו על סגנו דאז בני גנץ ("חמור")    וגם: המסרים המאיימים ומטרידים נגד העיתונאית אילה חסון
איתמר לוין
וינשטיין העלה את השאלה האם מבחינה ערכית-נורמטיבית ראוי מנדלבליט להמשיך ולכהן כמזכיר הממשלה, אם כי מדבריו נראה שלדעתו ניתן היה להגן משפטית על המשך כהונתו    המליץ בפני נתניהו לבחון את המשך כהונתו של מנדלבליט ולהציג את המידע גם לשרים - אך נתניהו לא עשה דבר
איתמר לוין
הודה בזיוף ובשימוש במסמך מזויף    הצדדים מבקשים 220 שעות שירות לתועלת הציבור    כתב האישום המתוקן: הייתה תוכנית אמיתית לפגוע באשכנזי
רשימות נוספות
"סגלוביץ' והמפכ"ל הטרידו עד"  /  איציק וולף
ארד טרפד הסדר עם הרפז   /  איתמר לוין
אייל ארד נגד בועז הרפז  /  איתמר לוין
אולפן שישי עצם את עיניו  /  אפרים הלפרין
בועז הרפז – זכאי מן הצדק  /  אפרים הלפרין
אלשיך הציף בעיה קיימת  /  ענבל בר-און
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il