X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ינון. חוות דעת בניגוד עניינים? [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]
ינון: פוסל עצמי מדיונים בחסינות נתניהו
יועמ"ש הכנסת הודיע כי יפסול עצמו מהשתתפות בדיונים על-אודות החסינות לנתניהו - זאת בשל העובדה כי זוגתו הייתה חלק מצוות הפרקליטות שהחליט להגיש כתבי אישום נגד רה"מ, דבר שמעמיד את ינון בניגוד עניינים לפי הסכם ניגוד העניינים של זוגתו הוא אינו יכול לעסוק בתיקים שבתחום אחריותה

היועץ המשפטי של הכנסת, עו"ד איל ינון הודיע (יום ב', 6.1.20) כי יפסול את עצמו מדיוני החסינות של נתניהו, בגלל שאשתו הייתה חלק מצוות הפרקליטות שאחראי להגשת כתבי האישום נגד ראש הממשלה נתניהו. עם זאת, ינון הבהיר כי הוא אינו סבור שנפל פגם במעורבתו בדיון העקרוני על שאלת האפשרות לקיים דיוני חסינות בזמן בחירות, שכן היא אינה נוגעת לתיק עצמו.
טרם החלטתו של ינון, פורסם לראשונה בחדשות 12 כי הסכם ניגוד העניינים של אשת היועמ"ש לכנסת, שהעביר חוות דעת בנוגע לאפשרות לדון בחסינות של רה"מ נתניהו, חושף כי קיים חשד לניגוד עניינים מצידו. עו"ד עמית מררי עסקה בתיקי ראש הממשלה, ועל-פי המסמך שהעבירה כבר ב-2017, בעלה הצהיר כי לא יעסוק בנושאים שנמצאים בתחום אחריותה. הבוקר יו"ר סיעת הליכוד מיקי זוהר, פנה אל היועמ"ש וטען שבשל ניגוד העניינים האמור עליו לפסול עצמו מעיסוק בנושא.
על-פי הסכם ניגוד העניינים של עו"ד מררי, איל ינון, היועמ"ש לכנסת ובעלה, חתם על מסמך שבו הוא מצהיר כי לא יעסוק בנושאים קרובים לחקירות שרעייתו מעורבת בהן. "בן זוגי משמש כיועץ המשפטי לכנסת", נכתב במסמך עליו חתומה מרר. "בהתאם להסדר למניעת ניגוד עניינים עליו חתום עורך הדין ינון, הוא לא יהיה מעורב בטיפול בעניינים המצויים בטיפולי".
עו"ד מרר, במסגרת תפקידה כמשנה ליועמ"ש הממשלה, היוותה חלק מצוות הפרקליטות שאחראי להגשת כתבי האישום נגד רה"מ נתניהו. היוע"מש לכנסת ינון צריך להכריע בתקופה זו את גורל ועדת הכנסת – הוועדה היחידה שתוכל לבטל את חסינותו של נתניהו בעת ממשלת המעבר. על כן ניתן לטעון שהסכם ניגוד העניינים מופר במצב זה.
עוד לפני פרסום המסמך שעליו חתומה מרר, העביר זוהר מכתב לינון ובו קבל על ניגוד העניינים ודרש ממנו להימנע מטיפול בעניינים הקשורים לראש הממשלה. "עולה חשד כבד לניגוד עניינים חמור ביותר בשבתך בעניינו של ראש הממשלה נתניהו", כתב זוהר. "לא ייתכן שיד אחת מחליטה על כתב אישום נגד ראש הממשלה, בעוד השנייה מסכלת את בקשתו לחסינות".
אם אכן מדובר בניגוד עניינים יצטרך ינון למשוך את חוות הדעת שכבר העביר בנושא. אתמול נדרש לעניין החסינות של נתניהו וקבע כי אין מניעה לדון בבקשה כבר בכנסת הנוכחית. עם זאת לא היועמ"ש אלא יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין, הוא שיצטרך להכריע בנושא. אדלשטיין ביקש מהיועמ"ש ינון חוות דעת בנוגע לסמכותו על עצם כינוס הוועדה המסדרת, שרק לאחר קבלתה יפרסם את החלטתו.
דובר הכנסת מסר בתגובה: "היועץ המשפטי לכנסת דוחה בתוקף את טענת ניגוד העניינים המופנית כלפיו, לאור חוות דעתו מאתמול לפיה ועדת הכנסת מוסמכת לדון בבקשות חסינות בפגרת הבחירות. הסוגיות הנמצאות על שולחנו של יועמ״ש הכנסת הן בעניינים פרוצדורליים פנימיים של הכנסת, ולא מתקיים בשלב זה כל דיון בבקשות החסינות עצמן או בשיקול הדעת של היועץ המשפטי לממשלה בהגשת כתב אישום, עניינים שהיועץ המשפטי לכנסת לא יעסוק בהם.
"בעניינים הפנימיים של הכנסת, אף אלה הנוגעים לבקשות החסינות, ליועץ המשפטי לממשלה או לאנשי משרד המשפטים אין עמדה או מעמד, וכך גם מסר בא-כוח היועץ המשפטי לממשלה בתגובתו לבג״ץ במסגרת עתירות שהוגשו נגד חוות דעת קודמת של היועץ המשפטי לכנסת בעניינים אלה.
"עוד יצוין, כי לאחר פרסום חוות הדעת הקודמות של היועץ המשפטי לכנסת שעסקו בעניינים פרוצדורליים המצויים אף הם בזיקה לבקשות החסינות לא הועלתה טענה של ניגוד עניינים, על-אף שהעובדות הרלוונטיות היו ידועות לכל גם באותו מועד. העלאת טענה של ״ניגוד עניינים״ רק בעקבות מסקנת חוות הדעת מאתמול, שכנראה אינה מוצאת חן בעיני מי מהצדדים הנוגעים בדבר, היא עניין ציני ומלאכותי שנועד להלך אימים על היועץ המשפטי לכנסת.
"היועץ המשפטי לכנסת חתום על הסדר ניגוד עניינים ומקפיד עליו קלה כחמורה במהלך כל השנים שבהם הוא ובת זוגו נושאים בתפקידיהם במקביל.
"כאמור, אם וכאשר יתקיים דיון בבקשות החסינות בכנסת ובטענות המהותיות הקשורות לשיקול הדעת של היועץ המשפטי לממשלה להגיש את כתבי האישום, היועץ המשפטי לכנסת לא יעסוק בכך", לשון התגובה.

תאריך:  06/01/2020   |   עודכן:  06/01/2020
+החסינות של נתניהו
19:35 06/01/20  |  עו"ד יוסף פנדריך   |   לרשימה המלאה

לכאורה לנתניהו יש טענות כבדות משקל בעד הענקת החסינות  ▪  נתניהו טוען בתוקף שהתביעה נהגה עמו בחוסר תום לב, רדפה אותו והפלתה אותו בהשוואה לאחרים

נתניהו. טענות כבדות משקל [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+לפיד: "אם אדלשטיין לא מבין - יהיו לכך השלכות"
17:14 06/01/20  |  עידן יוסף

יאיר לפיד בוועידת ידיעות אחרונות: "אם יו"ר הכנסת לא מבין שתפקידו לייצג את כל הכנסת ולא רק את נתניהו, יהיו לכך השלכות. לא אני הגשתי את החסינות לוועדת הכנסת אז ועדת הכנסת צריך לדן בזה. זה שאדלשטיין עושה פעלולים וטריקים כדי לא לקיים את הוועדה, זו הפרה של האמון של הציבור".

+ליברמן: אם לא תהיה ברירה נחליף יו"ר
16:44 06/01/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

ישראל ביתנו וכחול לבן סיכמו כי אם יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין יטיל וטו על הקמת ועדת הכנסת, הוחלט לאסוף 65 חתימות ולדרוש דיון במליאה על הנושא חרף התנגדותו של אדלשטיין

ליברמן. "אין פנייה ערטילאית לחסינות"

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ינון: פוסל עצמי מדיונים בחסינות נתניהו
תגובות  [ 13 ] מוצגות  [ 13 ]  כתוב תגובה 
1
ידעת מראש שאתה מנוע
שאול א.  |  6/01/20 14:32
 
- פשוט מאוד
שמחה חן  |  6/01/20 15:09
2
גם כל חברי גוש ה-55,
למען הסדר הטוב,  |  6/01/20 14:41
3
היועץ פעל ויש להעמידו לדין
פעל או לא פעל  |  6/01/20 14:52
4
שימשוך חזרה את חוות הדעת שלו
טירה  |  6/01/20 15:11
5
שימשוך חזרה את חוות הדעת שלו
טירה  |  6/01/20 15:17
6
האם יש אדם ישר אחד במדינה? ל"ת
אורח  |  6/01/20 15:29
7
בוקר טוב חונטא, רואים לכם...
מגיב ותיק  |  6/01/20 16:18
8
מסתבר שזוגתו של יועמ''ש הכנסת
קורןנאוה טבריה  |  6/01/20 17:59
9
ההפיכה נגד נתניהו1
שפרירית  |  6/01/20 18:23
 
- השלמת פיסקא
שפרירית  |  7/01/20 17:03
10
ההפיכה נגד נתניהו2
שפרירית  |  6/01/20 18:40
11
איך זה שכל כך הרבה מבוגרי
בוגרי הישיבות  |  7/01/20 08:57
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרשות נתניהו
עו"ד אברהם פכטר
בקשת החסינות בדקה ה-90 לא הייתה מפתיעה, למרות הזעזוע המזויף שהשמיעו כמה מבקרים וכמה פוליטיקאים מובילים מאוכזבים ומתוסכלים    הבקשה לחסינות, שעדיין רחוקה מלהתבצע, נותנת לנתניהו מרווח נשימה מספיק כדי לנסות ולחזק את מעמדו בציבור שלו ובאלה שנמצאים על הגדר או לא החליטו, אם לחזור לשורות או להשאר תקועים בכחול לבן ואפילו ליברמן    והיה ויקבל נתניהו חסינות - הדרך פתוחה לקדנציה נוספת ואפילו עם יתרון
איתמר לוין
היועץ המשפטי של הכנסת קובע שניתן להקים את הוועדה שתדון בבקשת החסינות של נתניהו    מאמץ את ההצעה שהרכבה יהיה זהה לוועדה המסדרת - בה יש רוב למתנגדים למתן החסינות
טל בן-יעקב
משהו מאוד רע עובר על הימין הישראלי    תמיכה עיוורת בראש ממשלה עם כתבי אישום חמורים, אשר יעשה הכל עבור חסינות ושממזמן הפסיק כליל לחשוב על טובתה של המדינה    כמו-כן ההקצנה ימינה שוברת שיאים - מחיבוק הכהניזם ועד זניחת יהודי ארה"ב לטובת נוצרים משיחיים
דן מרגלית
את/ה אישית מאמין כי ד"ר אביחי מנדלבליט שותף ב"תפירת תיקים" בזדון לביבי? אחר כך אפשר לראיין אותו/ה למה שנועד הראיון מלכתחילה
איתמר לוין
כמה סוגיות משפטיות שהעסיקו אותנו השבוע: חוק החסינות, המשמעות של איסורי פרסום, הצפת מקצוע עריכת הדין, הליקויים ברישום הפלילי ושוב התנועה לקידום השרגא
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il