X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הבית היהודי מציע מתווה למיזוג המפלגות, תוך שימור כסאו של רפי פרץ כיו"ר המפלגה המשותפת עד שנה לאחר הבחירות מתהדק הקשר בין בנט לסמוטריץ' הלילה: פגישת פרץ-סמוטריץ'
▪  ▪  ▪
פרץ. מיזוג מלא [צילום: פלאש 90]

ברקע הדיווחים על התקדמות במו"מ בימין, בין נפתלי בנט לבצלאל סמוטריץ׳, ורגע לפני פגישת האחרון עם רפי פרץ, מפרסמת מפלגת הבית היהודי מתווה משלה לאחדות בציונות הדתית.
באגרת ששלחו יו"ר הבית היהודי השר רפי פרץ ומנכ״ל המפלגה ניר אורבך נאמר כי המטרה המרכזית היא יצירת מפלגה אחת גדולה שתהווה בית לקהל המגוון ולפסיפס העשיר המרכיב את הציונות הדתית. המתווה כולל מיזוג בין רשימת הבית היהודי לרשימת האיחוד הלאומי עוד לפני הבחירות.
הסכם העקרונות המוצע יכלול שלושה תחומים עיקריים שעל כל אחד מהם יהיה אחראי צוות הפעלה יחודי, מהקל לכבד:
  • מצע המפלגה המשותפת - כולל הגדרת מהות, חזון ומטרות.
  • חוקת המפלגה המשותפת - מוסדות ודרך בחירתם, הגדרת סמכויות.
  • מיזוג כלכלי - איחוד מלא של מוסדות המפלגות והמנגנונים הפנימיים.
ההסכם מבקש לכלול נספח הפעלה עד למיזוג המלא - הגדרת התנהלות שוטפת ומוסדות זמניים משותפים עד למיזוג המלא.
פרץ אומר כי חודשיים לאחר הבחירות לכנסת ה-23 ייצא לדרך מפקד החברים הגדול של הציונות הדתית, בו יוכל להשתתף כל מי שמזדהה עם הציונות הדתית ועם ערכיה. בחירות מקדימות לראשות המפלגה בעוד שנה. המפקד יימשך חצי שנה ולאחריו ייחתם ספר הבוחרים, וכל מי שהתפקד עד אז יוכל להשתתף בבחירות ליו"ר המפלגה המאוחדת כשתתקיימנה.
גם לאחר חתימת ספר הבוחרים ליו"ר המפלגה, תמשיך ההתפקדות ומי שיתפקד, בהתאם ללוחות הזמנים שייקבעו בחוקה, יוכל להשתתף בבחירות לרשימת המפלגה המאוחדת לכנסת ה-24.
שנה בדיוק לאחר הבחירות לכנסת ה-23 (2.3.21) ייערכו הבחירות ליו"ר המפלגה. פרץ: "הבחירות לרשימה לכנסת ה-24 יתבצעו גם הם באמצעות המתפקדים ועל-ידי פריימריז רחבים ככל האפשר במועד שיקבע בחוקה המשותפת. לביצוע התהליך תמונה ועדה ציבורית בת חמישה חברים וחברות שתלווה את המגעים בין המפלגות, את אופן ביצוע המיזוג ואת קביעת החוקה המשותפת שתכלול את סעיפי הפריימריז לבחירת יו"ר המפלגה המאוחדת והרשימה לכנסת, הוועדה הציבורית תשמש כגורם מכריע בחילוקי הדעות בין המפלגות אם יווצרו".
הסכם העקרונות אותו מציעים בבית היהודי יאושרר בהצבעה משותפת של מרכזי המפלגות והמוסדות המוסמכים לאשר מתווה מעין זה. פרץ ואורבך סיכמו כי "רק מי שירים מבט קדימה ולמעלה, לא יאבד את קו האופק ויניף מעלה את חזון הציונות הדתית".

תאריך:  09/01/2020   |   עודכן:  09/01/2020
+סקר: המשותפת מזנקת, הבית היהודי עוברת
01:26 10/01/20  |  עידן יוסף

סקר ישראל היום (מאגר מוחות): כחול לבן 34; הליכוד 30; הרשימה המשותפת 15; יהדות התורה 8; ש"ס, ישראל ביתנו 7; הבית היהודי-עוצמה יהודית, העבודה-גשר, המחנה הדמוקרטי 5; הימין החדש 4; האיחוד הלאומי 0 (1%); המפלגה הירוקה 0 (0.2%). גוש הימין - 54, גוש השמאל - 44.

+"במקום משפחה נורמלית - עיוותים חשוכים מסדום, מצרים וכנען"
23:59 09/01/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

מאות פעילי נעם, יחד עם ראשי ורבני המפלגה התכנסו בירושלים  ▪  הרב צבי טאו: "במקום שאין אנשים השתדל להיות איש - ובמקום שאין מפלגה אז עלינו גם להיות אנשים"  ▪  אבי מעוז: "ההיסטוריה מלמדת שדווקא מי שהלך בדרך האמת - הצליח לדורות"

אבי מעוז [צילום: יח"צ]
+סמוטריץ' ופרץ נועדו: "פגישה באווירה טובה"
23:28 09/01/20  |  עידן יוסף

הסתיימה פגישתם של השרים רפי פרץ ובצלאל סמוטריץ', ובהודעה משותפת מטעמם נאמר כי התקיימה באווירה טובה וכי השניים דנו באפשרויות הפוליטיות השונות להיערכות הציונות הדתית לבחירות. הם הסכימו שיש לחתור לאחדות רחבה ככל הניתן וסיכמו על המשך הדו-שיח הישיר ביניהם בימים הקרובים.

+העבודה-גשר: ניגוד העניינים של ינון - קשקוש
22:39 09/01/20  |  עידן יוסף

יו"ר צוות התגובות של העבודה-גשר ח"כ רויטל סויד אומרת כי הליכוד ממשיך לנסות להלך אימים על יועמ"ש הכנסת וכי זימונו להעיד במשפט נתניהו טכני לגמרי וידוע זה מכבר, וכמו 'ניגוד העניינים' לא היה עולה עכשיו כלל אלמלא פסק שמותר לכנס את ועדת הכנסת, כדי שתדון בעניין החסינות. סויד: "ובכלל, מה זה הקשקוש הזה? הליכוד מתכוון שגם עדי התביעה יריב לוין, גלעד ארדן, זאב אלקין וצחי הנגבי יימנעו מהצבעה בעניין חסינות נתניהו? בכל זאת, 'ניגוד עניינים'. וזה השותף שכחול לבן כה מייחלת לממשלה איתו".

+גובר הלחץ על עמיר פרץ לחבור למרצ
20:23 09/01/20  |  עידן יוסף

במפלגת העבודה גובר הלחץ על עמיר פרץ להוביל לחיבור עם מרצ. המפלגה צפויה לקבל ביום ראשון את הסקר האחרון לפני סגירת הרשימות והוא שיכריע האם לקדם את האיחוד בין המפלגות (חדשות 12).

+הלילה ייפגשו סמוטריץ' ופרץ
19:51 09/01/20  |  עידן יוסף

‏פגישתם הלילה של יו"ר האיחוד הלאומי ויו"ר הבית היהודי, השרים בצלאל סמוטריץ' ורפי פרץ, נקבעה בהתכתבות ישירה בין השניים, בלי מתווכים. זהו צעד ראשון להשבת האמון (סרוגים).

+בג"ץ אישר מינוי בנט לשר הביטחון
18:12 09/01/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

חיות: המינוי מעורר לכאורה קושי רב, משום שנעשה בעיצומם של המגעים להקמת ממשלה חדשה - אך אין לפסול אותו כעת  ▪  קובעת לעתיד: ממשלת מעבר יכולה למנות שר רק במקומו של מי שפרש לחלוטין או שאינו יכול למלא תפקיד מיניסטריאלי מסוים

בנט. לא רצוי להחליפו כעת [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
חיות. לפרש בצמצום את הסמכות [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מתווה פרץ: אמשיך לעמוד בראש המפלגה
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
}}}דתיים וחרדים יובילו ישראל.. ל"ת
לחורבן בית 3  |  10/01/20 05:57
2
במקום להגן על הרב הראשי
בן נאמן  |  10/01/20 07:48
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2020
איתמר לוין
חיות: המינוי מעורר לכאורה קושי רב, משום שנעשה בעיצומם של המגעים להקמת ממשלה חדשה - אך אין לפסול אותו כעת    קובעת לעתיד: ממשלת מעבר יכולה למנות שר רק במקומו של מי שפרש לחלוטין או שאינו יכול למלא תפקיד מיניסטריאלי מסוים
טל בן-יעקב
נתניהו מבקש למשוך עוד ועוד זמן בכל הנוגע לענייניו המשפטיים, כולל ללכת לעוד ועוד בחירות    ישנן כמה סיבות מדוע הוא עושה זאת    הוא ימשיך לעשות כן ככל שיעלה על רוחו
ד"ר גד פניני
איך אדם משכיל ואינטליגנט ושפוי ואיש ישר יכול בכלל לחשוב להצביע לנתניהו    השאלה הנוקבת הזו הובילה אותי לשתף אתכם
איציק וולף
יו"ר ישראל ביתנו הצהיר כי יעשה כל שביכולתו על-מנת שוועדת הכנסת תתכנס לדיון בחסינות נתניהו עוד בכנסת הנוכחית    "מצפה מיולי אדלשטיין לנהוג באופן ממלכתי ולא מפלגתי"
איציק וולף
השרים בנט וסמוטריץ' נפגשו במשרד התחבורה לדיון על מתווה לאיחוד רשימות הימין לקראת הבחירות    בנט יעמוד בראש הרשימה והחלוקה תתבצע בסגנון ריצ'רץ' זוגי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il