X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בהצהרה שמסר יו"ר הכנסת אמר כי לדעת יועמ"ש הכנסת אין בו צורך להקמת ועדת הכנסת תקף את כחול לבן, אך נמנע מלתקוף את ליברמן: "אנשים שבינם לבין ממלכתיות לא התקיים אפילו קשר מקרי – מאשימים אותי בהעדר ממלכתיות" "ועדת הכנסת תהפוך לג'ונגל שיבזה את כבוד בית המחוקקים"
▪  ▪  ▪
אדלשטיין. לא מונע את כינוס הוועדה [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין כינס (יום א', 12.1.20) מסיבת עיתונאים לתגובה על חוות הדעת של היועץ המשפטי לכנסת, עו"ד איל ינון, בעניין סמכות יו"ר הכנסת למנוע את כינוסה של הוועדה המסדרת.
"בשבוע האחרון התנהל נגדי קמפיין אגרסיבי עם האשמות שונות ומשונות בפוליטיזציה של תפקידי", פתח את נאומו. "אנשים שלא ידעו עד כה לבטא את המילה 'ממלכתיות' – עכשיו מסבירים לי שאני פועל ממניעים פוליטיים; אנשים שבינם לבין ממלכתיות לא התקיים אפילו קשר מִקְרִי – מאשימים אותי בְּהעדר ממלכתיות. הבלגתי. אני לא נוהג להיכנס לקרבות בוץ עם מבקריי. אני נותן את התשובה לָמתקפות נגדי מזה 25 שנותיי בפוליטיקה –
בְּמעשים ולא בדיבורים; בממלכתיות ולא בפלגנות; בְּהתנהלות עניינית ולא מתוך 'פוזיציה'.
"אבל, במקרים רבים, היה שימוש בביטויים שנשמעו כמו ציטוט ישיר מסרטי מאפיה – אם לא תשתף איתנו פעולה – נדיח אותך; אם לא תקבל את ההצעה שלנו – יהיו לכך השלכות. לאנשים האלה מכחול לבן ומסיעות נוספות, שראו יותר מדי סרטים, אֶעֵנֵה בְּציטוט אלמותי מאחד הסרטים האלה: When you have to shoot, shoot. don't talk".
יו"ר הכנסת ציין כי הוועדה המסדרת קבעה (15.12.19), כי ניתן יהיה לכנס את הוועדה רק באישור יושב-ראש הכנסת, לאחר שקיבל חוות דעת מן היועץ המשפטי לכנסת, ולא הגבילה בהחלטתה את סמכותו. הוא הזכיר שאין לָקואליציה רוב בוועדה המסדרת.
"את הסיבה להחלטה היטיב לבטא היועץ המשפטי לכנסת, עו"ד איל ינון, באומרו באותה ישיבה: 'השיקולים של יו"ר הכנסת היו שיקולים הרבה יותר ממלכתיים ופחות פוליטיים מאשר של יתר השחקנים בזירה'. עו"ד ינון התייחס באותה ישיבה גם לעניין חוק המצלמות שמבקשים להשוות באופן שגוי בינו לבין המצב הנוכחי, ואמר: 'ההתנהלות של יושב-ראש הכנסת במקרה סופר רגיש מבחינת המפלגה שלו, ומבחינת הלחצִים שהופעלו עליו, הייתה סוּפֶּר ממלכתית. היושב-ראש נהג בממלכתיות, ובניגוד לעמדת מפלגתו וללחצים הפוליטיים שהופעלו עליו'. עד כאן דבריו".

"במה לתעמולת בחירות פסולה"

להערכת אדלשטיין, כינוס ועדת הכנסת בעת הזו, יהיה טעות קשה: "אסור שהליך כה חשוב, מעין שיפוטי, יהפוך להיות במה לתעמולת בחירות פסולה. אנחנו נמצאים שבועות ספורים לפני הבחירות. כולם יודעים שבתקופה כזו ועדת הכנסת תהפוך לְג'ונגל שיבזה את כבוד בית המחוקקים. אני יכול להבטיח שאם נשים שם מצלמות של תוכנית ריאליטי, הרייטינג יהיה בשמיים".
הוא הביע חשש כבד מפני הוגנות התהליך: "מה שאני לא יכול להבטיח זה הליך הוגן וראוי. בלי קשר לזהות מבקש החסינות - מגיע לו הליך הוגן. מגיע לכנסת, הליך הוגן. מגיע לנו, אזרחי ישראל, הליך הוגן".
את נאומו חתם אדלשטיין בטון מפויס: "לפני שעה קלה קיבלתי את חוות הדעת של היועץ המשפטי לכנסת, בה נקבע כי אין בסמכותי למנוע את כינוסה של הוועדה, למרות החלטה של אותה ועדה שהזכרתי בתחילת דבריי. משמעות הדבר היא שהוועדה המסדרת יכולה להתכנס גם ללא אישור יושב-ראש הכנסת. אני חייב לומר בצער שאני חולק על עמדתו של היועץ המשפטי לכנסת. בכל מה שתלוי בי – לא אתן יד להפיכתה של הכנסת לזירה של תעמולת בחירות זולה, על-ידי שום סיעה בכנסת. אני מכיר את עו"ד ינון שנים רבות. בשבע שנותיי כיושב-ראש הכנסת ראיתי מאות חוות דעת שלו וקיימתי מאות התייעצויות איתו. במקרים רבים הסכמנו, במקרים מסוימים חלקתי עליו. מותר לחלוק עליו. מותר לא להסכים עם חוות הדעת שלו. מותר גם להעלות את עניין ניגוד העניינים, אבל אסור בתכלית האיסור להסית נגדו באופן אישי. אסור בתכלית האיסור להשתמש כלפיו בשפה פוגענית ואלימה. ואני דורש מכל אלה שעושים זאת להפסיק לאלתר".
בפנייה לאזרחים, אמר אדלשטיין: "כל מי שחושב, בתמימות, שהיום אנחנו שמים סוף-פסוק לאירוע בו אנחנו נמצאים – טועה. בימים הקרובים, בשבועות הקרובים, ואולי אף בשעות הקרובות, נמצא את עצמנו בעוד צמתים רבים, ועם הצורך לקבל החלטות והכרעות שישפיעו על הכנסת ועל המדינה בעשרות השנים הקרובות. המצב שלנו הוא מצב תקדימי. כל החלטה שלנו תשפיע על דורות של מחוקקים ושל אזרחים; ועל כל המערכת הפוליטית והציבורית במדינת ישראל.אני יודע שאני אישית עוד אדרש להרבה החלטות והכרעות. לאורך כל שנותיי בפוליטיקה, עוד לפני שהגעתי לתפקיד יושב-ראש הכנסת, פעלתי בממלכתיות ובשיקול דעת.
ברצוני לומר כאן, גם לתומכים הנלהבים ביותר של מתן החסינות לראש הממשלה; וגם למתנגדים החריפים ביותר למתן החסינות – את כל ההחלטות אקבל על-פי אותם ערכים בהם אני דוגל כל חיי ובהתאם להוראות החוק, תקנון הכנסת ופסיקה משפטית קיימת".

תאריך:  12/01/2020   |   עודכן:  12/01/2020
+ניסנקורן: דיוני החסינות יתקיימו בצורה הוגנת ויעילה
16:59 12/01/20  |  עידן יוסף

בעקבות הודעת היועמ״ש לכנסת, הודיע יו״ר הוועדה המסדרת, ח״כ אבי ניסנקורן: ״אפעל להקמת ועדת הכנסת ממחר ונקיים את דיוני החסינות בצורה הוגנת ויעילה״.

+העבודה-גשר: היום סומן הגבול לתעלולי נתניהו
16:43 12/01/20  |  עידן יוסף

מפלגת העבודה-גשר: ״יש גבול גם לתעלולים של נתניהו, והיום הוא סומן. כל הספינים וכל האיומים וכל השקרים לא עזרו - ועדת הכנסת תתכנס בהקדם, כפי שהחוק דורש, דיון החסינות יתקיים, ואזרחי ישראל יזכו לדבר הבסיסי המגיע להם לפני הבחירות - לדעת האם המועמד-נאשם נתניהו יעמוד לדין או שלא. רצית דיון חסינות, קיבלת”.

+אדלשטיין צריך לאפשר מינוי ועדת הכנסת
16:32 12/01/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

קובע שאלדשטיין לא יוכל למנוע מן הוועדה המסדרת להקים את ועדת הכנסת לצורך דיון בבקשתו של נתניהו למתן חסינות, ויהיה חייב לכנס את המליאה כדי לאשר את הקמת הוועדה  ▪  דחיית בקשת החסינות של נתניהו - רק אם בג"ץ יתערב או שהליכוד יפעיל פיליבסטר בדיוני הוועדה

ינון. אין סמכות וטו [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
אלדשטיין. שיקול העדת מצטמצם מאוד
+גנץ על החסינות: נתניהו ביקש - נתניהו יקבל
16:29 12/01/20  |  עידן יוסף

יו"ר כחול לבן חה"כ גנץ: ״הנחיתי את יו"ר סיעת כחול לבן, ח"כ אבי ניסנקורן, לכנס בהקדם האפשרי את הוועדה המסדרת ולהקים את ועדת הכנסת כדי לדון בחסינות נתניהו. נתניהו ביקש - נתניהו יקבל".

+העליון מאפשר לפרסם חוו"ד ינון
15:56 12/01/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

דחה את בקשת הליכוד לאסור על היועץ המשפטי לכנסת לפרסם את חוות דעתו בעניין כינוס ועדת הכנסת לדון בחסינותו של נתניהו, עד להכרעה בעתירה של הסיעה נגד פרסומה בכלל בטענה שהוא מצוי בניגוד עניינים

ינון. מתכוון לפרסם היום [צילום: הדס פרוש, פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"כחול לבן השתמשו בציטוטים מסרטי מאפיה"
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
קדנציית הנקמה של ראש הממשלה
אקטואלי  |  12/01/20 17:56
2
פחד מוות. זכות הציבור לדעת מי
קורןנאוה טבריה  |  12/01/20 18:21
3
השמאל הנאור
י.א  |  12/01/20 19:07
4
תיקון טעות
ארי כספי  |  13/01/20 08:23
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרשות נתניהו
איתמר לוין
קובע שאלדשטיין לא יוכל למנוע מן הוועדה המסדרת להקים את ועדת הכנסת לצורך דיון בבקשתו של נתניהו למתן חסינות, ויהיה חייב לכנס את המליאה כדי לאשר את הקמת הוועדה    דחיית בקשת החסינות של נתניהו - רק אם בג"ץ יתערב או שהליכוד יפעיל פיליבסטר בדיוני הוועדה
איתמר לוין
דחה את בקשת הליכוד לאסור על היועץ המשפטי לכנסת לפרסם את חוות דעתו בעניין כינוס ועדת הכנסת לדון בחסינותו של נתניהו, עד להכרעה בעתירה של הסיעה נגד פרסומה בכלל בטענה שהוא מצוי בניגוד עניינים
דן מרגלית
אך עיתונאי ערכי אינו יכול לומר ברצינות כי "אינני רואה כל פגם בבקשת החסינות שלו, זה טבעי וזה אחד הכלים המשפטיים העומדים לרשותו    ההתנפלות עליו היא חלק מהמסע נגדו" (בראיון למיכאל טוכפלד ב"מקור ראשון")    עד כאן
דן מרגלית
"אוי לי מיוצרי ואוי לי מיצרי", כדבר חכמים    הוא פשוט הפך לגוש אחד של נזק לאומי
רפי לאופרט
הכנסת גם כריבון כפופה לחוק, אולם במתן פרשנויות או החלטות חלופיות לחוק לגבי פעולותיה, סמכותה עולה על זו של בג"ץ. או יועצים משפטיים, וכך עליה לנהוג. זו קביעה נורמטיבית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il