X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
המגמה המסתמנת לאחר ההצבעות בסנאט בענייני הנוהל:

משפט טראמפ עשוי להסתיים תוך עשרה ימים

הרוב הרפובליקני אימץ את הצעת יו"ר הסיעה, מיץ' מקונל, שלא לזמן בשלב זה עדים ומסמכים הצבעה נוספת תתקיים לאחר נאומי הפתיחה המתחילים היום, אך אם התוצאות יהיו זהות - המשפט יהיה מהיר במיוחד, כפי שרוצה טראמפ
▪  ▪  ▪
הדיון בסנאט. שני שינויים בטיוטת הנוהל [ציור: דנה ורקוטרן, AP]

משפטו של הנשיא דונלד טראמפ בסנאט יתנהל לפי הכללים שקבע יו"ר הרוב הרפובליקני, מיץ' מקונל, למעט כמה תיקונים. כך עולה משורה של הצבעות שקיים הסנאט (יום ד', 22.1.20) לאורך למעלה מעשר שעות דיונים. המשמעות: המשפט יתנהל בעיקרו על-פי רצונותיו של טראמפ ועשוי להסתיים בתוך עשרה ימים. נאומי הפתיחה יישמעו החל מהערב (שעון ישראל).
היום הראשון של המשפט הוקדש לענייני נוהל, אשר יקבעו לא רק כיצד יתנהל המשפט עצמו, אלא גם משקפים את הדרך בה שתי המפלגות יציגו אותו במסע הבחירות הקרוב. הרוב הרפובליקני מעוניין במשפט מהיר ככל האפשר ויטען שמדובר בציד מכשפות פוליטי, חסר בסיס חוקתי וחוקי. המיעוט הדמוקרטי ניסה להציג ראיות נוספות שלגרסתו מחזקות את האישומים ויטען שהמשחק מכור מראש - שוב על-פי קווים מפלגתיים.
הרוב הרפובליקני (53 מול 47) אישר את רוב הנהלים שהציע מקונל, ובראשם: בשלב זה לא יישמעו עדים נוספים על אלו שהעידו בשימועים בבית הנבחרים ולא יוגשו מסמכים נוספים. הסנאט יוכל לשוב ולדון בנושא אחרי נאומי הפתיחה, אך אם לא ישיגו הדמוקרטים תמיכה של לפחות ארבעה רפובליקנים - בקשותיהם יידחו שוב. הדמוקרטים מעוניינים במיוחד לשמוע את היועץ לשעבר לביטחון לאומי, ג'ון בולטון, ואת ראש הסגל בבית הלבן, מיק מולבאני. הם גם ביקשו לקבל מסמכים ממשרדי החוץ וההגנה בנוגע ליחסים עם אוקראינה ולסיוע הצבאי למדינה זו. טראמפ מנע עדויות ומסמכים אלו מבית הנבחרים.
שינוי עיקרי אחד בנהלים שהציע מקונל הוא פריסת נאומי הפתיחה של שני הצדדים (עד 24 שעות לכל צד) על פני שלושה ימי דיונים, החל מיום, במקום על פני יומיים. המשמעות היא, שיותר אמריקנים יצפו בנאומים משום שלא יתמשכו עמוק לתוך הערב. שינוי שני הוא הכנסה אוטומטית של כל ממצאי בית הנבחרים על הפרשה לפרוטוקול של הסנאט - אם כי פרקליטיו של טראמפ יוכלו לבקש בהמשך למחוק חלקים מהן. מקונל הסכים לשינויים אלו בלחצם של כמה מן המתונים שבחברי הסיעה, ובהם סוזן קולינס, ליסה מורקובסקי ורוב פורטמן.
בראש הדיון ישב נשיא בית המשפט העליון, ג'ון רוברטס, במקום המיועד בשגרה ליו"ר. לפני דוכן הנאומים הוצבו שני שולחנות לשני הצדדים: שבעת חברי בית הנבחרים הדמוקרטים המשמשים כתובעים, בראשות אדם שיף, והסניגורים בראשות פאט סיפולון וג'יי סקולוב. הדיון נפתח כאשר רוברטס השביע את הסנאטורים לשמור על שקט מוחלט; נאסר עליהם גם להשתמש בטלפונים שלהם. רוברטס עצמו יוכל להתערב רק בענייני נוהל נקודתיים והוא צפוי להישאר פסיבי ככל שיוכל.
סיפולון פתח את הדיון בקריאה לסנאטורים לאמץ את הכללים שהציע מקונל. הוא האשים את הדמוקרטים בניסיון לנצל את הסנאט כדי לתקן את החקירה הרשלנית שביצעו בבית הנבחרים. "אנחנו מאמינים שברגע שתשמעו את נאומי הפתיחה, המסקנה היחידה שתוכלו להגיע אליה תהיה שהנשיא לא עשה שום דבר פסול, ושסעיפי ההדחה אפילו לא מתקרבים לרף שדורשת החוקה". לדבריו, הגיע הזמן לשים קץ ל"הצגה מגוחכת זו", ולאפשר לעם האמריקני לבחור את נשיאו בחודש נובמבר.
בדברי הפתיחה שלו, קרא שיף לסנאטורים לדחות את הנהלים שהציע מקונל והזכיר להם שנשבעו לפעול כ"מושבעים חסרי פניות". לדבריו, אמריקנים רבים אינם מאמינים שהמשפט יהיה הוגן וסבורים שהתוצאה - זיכויו של טראמפ - כבר נקבעה מראש על-פי הקווים המפלגתיים. עוד טען, כי דחיית ההחלטה על זימון עדים והגשת מסמכים, משמעותה עלולה להיות שנאומי הפתיחה יהיו למעשה סיומו של המשפט. עמיתיו הקדישו שעות לפירוט ההוכחות, לדעתם, לאשמתו של טראמפ וטענו שזימון העדים והמסמכים נחוץ כדי להפסיק את שיבוש ההליכים בידי טראמפ.
טראמפ עצמו נמצא בדאבוס, בכנס הפורום הכלכלי העולמי. הוא סירב לענות על שאלות העיתונאים בנוגע למשפט, אלא הפנה את תשומת ליבם למצבה הטוב של הכלכלה האמריקנית - קלף המפתח שלו בקמפיין.

תאריך:  22/01/2020   |   עודכן:  22/01/2020
+טראמפ מתנהג כמו מלך שנמצא מעל החוק
21:03 22/01/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

שיף: זהו בדיוק התסריט ממנו חששו מייסדי ארה"ב ועבורו יצרו את הליך ההדחה  ▪  "טראמפ רצה לרמות בבחירות תוך שימוש בכוח המצוי אך ורק בידיו"  ▪  "אי-אפשר לחכות לבחירות, כי מי יבטיח שלא תהיה עוד תרמית?"  ▪  דוחה את טענת ההגנה העיקרית של טראמפ: העובדה שביקש רק להודיע על חקירות ולא לנהל אותן, מלמדת שהוא לא רצה להיאבק בשחיתות אלא להעמיק אותה

אדם שיף בנאום הפתיחה

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
משפט טראמפ עשוי להסתיים תוך עשרה ימים
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
המצאות מסוכנות !
א.ל. רמת-גן  |  22/01/20 09:06
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
80% מבין 24 הגופים שנבדקו אינם מקפידים די הצורך על אבטחת המידע הנמסר לעיבוד לגורמים שלישיים    בידי גופים אלו מצויים תמונות של ילדים ומידע על התקדמותם הלימודית
עידן יוסף
הבחינה צפויה להתקיים ביום חמישי    כ-3,200 תלמידים בעיר ירושלים שבה מתכנס פורום השואה הבינלאומי וצפויות חסימות צירים
עידן יוסף
בתחבורה הציבורית נערכים לציון 75 שנה לשחרור מחנה אושוויץ ולשיבושים הצפויים בעקבות ביקורי משלחות הנכבדים מהעולם בשלושת הימים הקרובים
עידן יוסף
יו"ר הליכוד: "אם אתה מצביע כחול לבן, או שקיבלת ממשלת שמאל עם מרצ שנשענת על הרשימה המשותפת, או שתקבל דבר אחר - וזו האמת: הצבעת כחול לבן, קיבלת בחירות רביעיות"    "נחיל את הריבונות הישראלית על בקעת הירדן וצפון ים המלח ואת החוק הישראלי על ההתיישבות כולה"
עידן יוסף
שלושת המחבלים חדרו 400 מטרים לתוך שטח ישראל, השליכו מטען או רימון לעבר לוחמי צה"ל    הכוח הצבאי הגיב באש וכפי הנראה חיסל אותם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il