X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
לב פרנס - אחד האנשים שהפעיל רודי ג'וליאני בשליחותו של טראמפ באוקראינה - טען באוזני הנשיא שהשגרירה מצפה להדחתו, וטראמפ הגיב: תעיפו אותה מחר בבוקר מארי יובנוביץ הודחה שנה לאחר מכן, לאחר מסע הכפשות שריכז ג'וליאני פרנס הבהיר לטראמפ, כי אוקראינה לא תחזיק מעמד מול רוסיה בלא סיוע אמריקני
▪  ▪  ▪
פרנס. ביקש סיוע גם בקנביס [צילום: סת' ווניג, AP]

הנשיא דונלד טראמפ הוקלט באפריל 2018 כאשר הוא מנחה את אנשיו להיפטר משגרירת ארה"ב דאז באוקראינה, מארי יובנוביץ. טראמפ גם שאל כמה זמן תוכל אוקראינה להחזיק מעמד מבחינה צבאית מול רוסיה. ההקלטה נחשפה (יום א', 26.1.20), במקביל למשפט ההדחה של טראמפ בפרשת אוקראינה.
השיחה התקיימה במלון טראמפ אינטרנשיונל בוושינגטון, במרחק של כמה דקות הליכה מהבית הלבן, במסגרת ארוחת ערב עם תורמים לקמפיין טראמפ. בני שיחו היו לב פרנס ואיגור פרומן, מי שנשכרו בידי פרקליטו של טראמפ, רודי ג'וליאני, כדי להשיג באוקראינה מידע בשני הנושאים שעניינו את טראמפ: ג'ו ביידן והנטר ביידן, וההתערבות-כביכול של אוקראינה בבחירות 2016.
פרנס ופרומן מואשמים בעבירות על חוק מימון הבחירות, בטענה שפעילותם הייתה תרומה אסורה לטראמפ. הם כופרים באישומים, אך פרנס התראיין מספר פעמים, טען שבידיו מידע נגד טראמפ ופרקליטו ג'וזף בונדי הוא שפרסם את ההקלטה שבוצעה במכשיר הפלאפון של לקוחו. טראמפ טוען, כי כלל אינו מכיר את השניים וכי לכל היותר הצטלם איתם כמו עם רבים אחרים – אך השיחה מלמדת על היכרות קרובה בהרבה.
פרנס תיאר באוזני טראמפ עסקת אנרגיה שהוא ופרומן ניסו לסגור באוקראינה, ומשם עבר למספר נושאים הקשורים למשפט ההדחה. הוא אמר, כי יובנוביץ מפריעה, וכי האוקראינים "תמכו בקלינטונים לאורך כל השנים" ואף הזכיר את שמו של ביידן. טראמפ הגיב: "תיפטרו ממנה". בחודשים הבאים ריכז ג'וליאני מסע הכפשות נגד יובנוביץ, אשר הסתיים בכך שהיא אכן הודחה שנה מאוחר יותר. לטענת יובנוביץ, היא הודחה משום שהתנגדה למאמציו של ג'וליאני בשליחותו של טראמפ, בהם ראתה פגיעה ביחסי שתי המדינות.
פרנס אמר: "הבעיה הכי גדולה שם, המקום שממנו צריך להתחיל, הוא שצריך להיפטר מהשגרירה. היא עדיין שארית מממשל קלינטון". טראמפ: "מי, השגרירה לאוקראינה?". פרנס: "כן, היא בעצם מסתובבת ואומרת לכולם: חכו, הוא יודח [בפרשה הרוסית], רק חכו". המשוחחים נשמעים צוחקים ופרנס ממשיך: "זה מדהים". טראמפ: "תיפטרו ממנה. תעיפו אותה מחר. לא אכפת לי. תעיפו אותה. תעיפו אותה. אוקיי. תעשו את זה". יובנוביץ – דיפלומטית מקצועית בשירות החוץ מזה 30 שנה, תחת שתי המפלגות - הכחישה שאי-פעם דיברה בגנותו של טראמפ.
טראמפ שאל את פרנס ופרומן, כמה זמן לדעתם אוקראינה תוכל להחזיק מעמד בקרב נגד רוסיה. פרנס אמר: "יש להם כל מה שהם צריכים, כרגע הם מחכים לתמיכתך כדי להיות בטוחים, כי ברור שרוסיה לא תאפשר להם לצאת נגדה לבדם, כי הם יחתכו הרבה מההכנסות שלהם". טראמפ: "כמה זמן הם יחזיקו מעמד אם יילחמו נגד רוסיה?". פרנס: "אני לא חושב שהרבה. בלעדינו – לא הרבה".
לדו-שיח זה יש משמעות רבה לנוכח החלטתו של טראמפ, בקיץ 2019, לעכב העברת סיוע צבאי בסך 400 מיליון דולר לאוקראינה, למרות שאושר בידי הקונגרס. הדמוקרטים טוענים, כי העיכוב היה בלתי חוקי ונועד ללחוץ על הנשיא ולדימיר זלנסקי להודיע על שתי החקירות; טראמפ טוען שהיה מודאג מן השחיתות באוקראינה. השיחה עם פרנס מלמדת, כי טראמפ לכל הפחות היה אמור לדעת, עד כמה הסיוע חיוני מבחינת אוקראינה.
בחלקים אחרים של השיחה, טראמפ תוקף בחריפות את האיחוד האירופי בטענה שהוא מנסה "לדפוק" את ארה"ב, טוען שארגון הסחר העולמי הוא "כלי נשק" שמטרתו לפגוע בארה"ב ומאשים של"גלובליסטים" סביבו לא אכפת אם מפעלי תעשיה אמריקניים נסגרים. בהקשרה הכולל, השיחה מראה כיצד טראמפ דן בנושאי חוץ וביטחון מרכזיים עם מקורבים ותורמים, כאשר הוא סבור – כפי שאמר במפורש – שהשיחה תישאר פרטית.
בקטעים אחרים בשיחה נשמעים משתתפים בארוחה מנסים לגייס את סיועו של טראמפ ביוזמות עסקיות שלהם – ויש לזכור, כי מדובר במי שתרמו/יתרמו לקמפיין שלו. המיליארדר בארי זקלמן, בעליה של קבוצת פלדה הנושאת את שמה של משפחתו ומי שתרם 1.75 מיליון דולר לטראמפ, שוחח עם טראמפ בנושא ייבוא הפלדה מאסיה ועל האסדרה המקשה לטענתו לשכור נהגי משאיות.
משתתף אחר אמר לטראמפ, שהוא מספק משאיות מונעות בגז טבעי, ודחק בו לנקוט צעדים שיסייעו לרכבים כאלו להתמודד עם רכבים חשמליים. משתתף שלישי, בעליה של חברה העובדת עם הדואר האמריקני, ביקש את תמיכתו של טראמפ בסלילת כביש מהיר באורך של 800 ק"מ לשימושן הבלעדי של משאיות אוטונומיות. פרנס עצמו ניסה גם לשכנע את טראמפ לשנות את האסדרה, באופן שיקל עליו לשווק קנביס רפואי בנבאדה ובמדינות אחרות. הנשיא נשמע ספקן בהצביעו על סכנות הקנביס, אך דונלד טראמפ הבן אמר שאלכוהול מסוכן יותר.

תאריך:  26/01/2020   |   עודכן:  26/01/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
טראמפ הוקלט ב-2018: תיפטרו מהשגרירה באוקראינה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
בין היעדים שהותקפו: אתר ייצור אמצעי לחימה ומתחם צבאי המכיל תשתיות איסוף מודיעין    דובר צה"ל: ארגון הטרור חמאס אחראי לכל הנעשה ברצועת עזה וממנה, והוא שיישא בהשלכות לפעולות הטרור המופעלות נגד אזרחי ישראל
איציק וולף
התפשטות נגיף הקורונה מביא להפסדי ענק בתעשיית הרכב העולמית ובפעילות חברות ענק בינלאומיות כדיסני, מקדונלד'ס וסטארבאקס
איציק וולף
נהג בן 62 נעצר באריזונה כשניסה לנסוע בנתיב המיועד לנסיעת כלי רכב מרובי נוסעים כשלצידו שלד מפלסטיק שלראשו חבש כובע
איציק וולף
יו"ר כחול לבן הודיע כי קיבל הזמנה אישית לפגישה נפרדת עם נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ    הפגישה תתקיים ביום שני ולאחריה ישוב לישראל לקידום הדיונים להסרת חסינות נתניהו    על תוכנית המאה: המתווה, לו היה שותף נתניהו, עתיד לחולל בקרבנו מחלוקות פנימיות כואבות
איתמר לוין
טוענים שהנשיא לחץ על אוקראינה לחסל את השחיתות במדינה ולכן דרש לנהל את החקירות נגד ביידן ובנוגע לבחירות 2016    הסניגורים: טראמפ לא זכה להליך ראוי בבית הנבחרים, המשחק היה מכור וצווי הזימון שהוציאו הדמוקרטים היו חסרי תוקף חוקי    הסניגורים הסתפקו בטיעון של שעתיים ביום הראשון מתוך שלושה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il