X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בולטון. פגישה באוגוסט 2019 [צילום: פבלו מונסיביאס, AP]
טראמפ. טוען שחשש מהשחיתות [צילום: אריק גיי, AP]
היועץ לשעבר לביטחון לאומי, ג'ון בולטון, בטיוטת ספרו:

טראמפ קישר בין הסיוע לבין החקירות

גרסתו של בולטון מערערת את אחת מטענות ההגנה המרכזיות של טראמפ במשפט ההדחה, ולפיה לא עצר מטעמים פוליטיים את הסיוע הצבאי לאוקראינה בולטון טוען שהזהיר את שר המשפטים והבית הלבן מפני התנהלותו של ג'וליאני טראמפ והרפובליקנים מתנגדים לזימונו של בולטון להעיד במשפט ההדחה
▪  ▪  ▪

הנשיא דונלד טראמפ התכוון להקפיא את הסיוע הצבאי לאוקראינה עד שמדינה זו תודיע על פתיחת שתי החקירות בהן היה מעוניין. כך טוען היועץ לשעבר לביטחון לאומי, ג'ון בולטון, בטיוטת ספר הנחשפת (יום ב', 27.1.20) בניו-יורק טיימס.
טראמפ הקפיא באביב שעבר את הסיוע בסך 391 מיליון דולר, שאושר בידי הקונגרס, לטענתו - משום שחשש מפני השחיתות באוקראינה וכדי ללחוץ על מדינות מערב אירופה להגדיל את סיוען למדינה זו. בכתב האישום נגדו נטען, כי הוא עשה זאת כדי ללחוץ על הנשיא ולדימיר זלנסקי להודיע על שתי החקירות: נגד ג'ו ביידן והנטר ביידן, ולגבי ההתערבות כביכול של אוקראינה בבחירות 2016.
טראמפ פיטר את בולטון בתחילת חודש ספטמבר ומתח עליו ביקורת פומבית. בולטון לא דיבר מאז ברבים וטראמפ מנע ממנו להעיד בשימועים בבית הנבחרים, אך הוא הודיע שיעיד בסנאט אם יזומן. הדמוקרטים דורשים לזמן את בולטון (לצד כמה מבכירי הבית הלבן), הרפובליקנים וטראמפ מתנגדים, והסוגיה אמורה להיות מוכרעת בהצבעה בשבוע הקרוב. טראמפ עצמו הסביר בשבוע שעבר, כי עדות של בולטון תפגע בביטחון הלאומי וביכולתו לנהל את מדיניות החוץ, משום שהיא תחשוף דיונים פנימיים רגישים.
גרסתו של בולטון מערערת משמעותית את טענות ההגנה של טראמפ, שכן הוא מעיד, כי טראמפ עצמו קישר באוזניו בצורה חד-משמעית את הסיוע עם החקירות הפוליטיות. בולטון העביר בשבועות האחרונים את טיוטת ספרו לכמה ממקורביו, ושלח עותק לבית הלבן על-פי הנוהל המחייב פקידים לשעבר. לדברי הטיימס, פרשת אוקראינה משתרעת על פני עשרות עמודים בטיוטה, כולל תיאור חלקם של בכירים אחרים בממשל.
שר החוץ, מייק פומפאו, אמר בשיחות פרטיות, כי אין בסיס לטענות פרקליטו של טראמפ, רודי ג'וליאני, ולפיהן השגרירה דאז, מארי יובנוביץ, היא מושחתת. לדברי בולטון, פומפאו האמין שג'וליאני חותר תחת יובנוביץ עבור לקוחות אחרים שלו. טראמפ הדיח את יובנוביץ באביב שעבר, והדמוקרטים טוענים שעשה זאת לאחר מסע הכפשות מצד ג'וליאני וכדי לאפשר לו להמשיך ולנהל לצרכיו הפוליטיים את הערוץ הפרטי מול קייב. עוד טוען בולטון, כי הביע בפני שר המשפטים, ויליאם באר, את דאגתו ממעשיו של ג'וליאני; באר מכחיש. לדברי בולטון, הוא גם הזהיר את היועצים המשפטיים של הבית הלבן, כי ייתכן שג'וליאני מנצל את קשריו עם טראמפ כדי לסייע ללקוחות אחרים שלו.
בולטון אמר למקורביו, כי הוא מעוניין להעיד משתי סיבות. האחת: הוא סבור שיש בידיו מידע משמעותי שצריך להיות מונח בפני הסנאט במשפטו של טראמפ. השנייה: הוא חושש שאם גרסתו תתפרסם רק לאחר המשפט, הוא יואשם בכך ששמר אותה לעצמו כדי להגדיל את מכירות ספרו. בולטון בן ה-71 התמנה ליועץ לביטחון לאומי ב-2018, בין היתר בהמלצתו של שלדון אדלסון - אחד מתורמיו הבולטים של טראמפ (ומו"ל ישראל היום).
נקודת מפתח בגרסתו של בולטון על פרשת אוקראינה היא פגישתו עם טראמפ בחודש אוגוסט, לאחר שטראמפ חזר מחופשה באתר הגולף שלו בניו-ג'רזי. בולטון טוען, כי הוא העלה את נושא הסיוע הצבאי, שהיה חיוני למלחמתה של אוקראינה נגד קבוצות הפועלות בתמיכת רוסיה במזרח המדינה ומעונינות לספח אזור זה לרוסיה. בולטון, פומפאו ושר ההגנה מארק אספר לחצו עשר פעמים על טראמפ להעביר את הסיוע - הוא אומר. טראמפ דחה את לחציהם, תוך שהוא שב ומעלה את הטענה חסרת הבסיס כאילו אוקראינה התערבה בבחירות 2016 לטובת הילרי קלינטון.
לדברי בולטון, ג'וליאני הזין במשך חודשים את הפראנויה של טראמפ נגד יובנוביץ, בטענה שהיא מתנגדת בגלוי לנשיא ויש לפטר אותה. בסוף השבוע נחשפה הקלטה של שיחה כבר באפריל 2018 בין טראמפ לבין שניים מאנשיו של ג'וליאני, לב פרנס ואיגור פורמן, בה אמר טראמפ שיש "להיפטר מחר בבוקר" מיובנוביץ. בולטון אומר, שבשיחתו עם טראמפ באוגוסט האחרון, התמקד הנשיא בטענות שהעלה ג'וליאני ואמר, כי לא יעביר את הסיוע עד שאוקראינה תעביר לארה"ב את כל החומר הנוגע לביידנים ולבחירות 2016.

תאריך:  27/01/2020   |   עודכן:  27/01/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
טראמפ קישר בין הסיוע לבין החקירות
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
בעל השליטה בלפידות קפיטל המחזיקה באפריקה השקעות מונה ליו"ר דירקטוריון אפריקה מגורים    אברהם נובוגרוצקי התפטר מן הדירקטוריון
מחלקה ראשונה
חברי כנופיית ליפתא מנסים להוציא לפועל את תוכניתם לפוצץ את מסגדי הר-הבית
עידן יוסף
מדובר בכמחצית הקלפיות הרגילות ברחבי הארץ    המפקחים יצוידו במצלמות ייעודיות ויהיו היחידים המורשים לצלם    הצילום ייעשה במהלך ספירת הקולות או אם מתעורר חשד לפגיעה בטוהר בהחרות במהלך ההצבעה
עידן יוסף
על-פי כלי תקשורת אמריקניים, כוכב ה-NBA לשעבר נהרג כשהיה בכלי הטיס הפרטי שלו, לאחר שהתרסק בלוס אנג'לס    לא מאומת: בהתרסקות נהרגה גם אחת מבנותיו
עידן יוסף
ועדה ציבורית בראשות השופטת בדימוס נאוה בן-אור תבחן את אירועי האובדנות במרכז הרפואי    תציע מתווה להמשך פעילות ההתערבות בנושאים של מצוקה נפשית בקרב אנשי הסגל, והדרכים למניעתה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il