X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הרפובליקנים סבורים שהשיגו את הרוב הדרוש

משפט טראמפ עשוי להסתיים מחר

אם תידחה דרישת הדמוקרטים לזמן עדים, יצביע הרוב הרפובליקני בעד זיכויו של טראמפ דרשוביץ: אם הנשיא סבור שבחירתו היא לטובת הציבור, לא ניתן להדיחו בשל פעולות פוליטיות
▪  ▪  ▪
דרשוביץ במשפט ההדחה [צילום: AP]

ראשי הסיעה הרפובליקנית בסנאט סבורים, כי הם יצליחו למנוע זימון עדים במשפט ההדחה של הנשיא דונלד טראמפ. אם המליאה תדחה (יום ו', 31.1.20) את בקשת הדמוקרטים לזמן עדים, יבקשו הרפובליקנים לזכות מיד את טראמפ - והמשפט יסתיים עשרה ימים לאחר שהחל. במקביל טען אלן דרשוביץ, אחד מסניגוריו של טראמפ, כי אם הנשיא פועל כדי להיבחר שוב - מדובר באינטרס הציבורי ולא ניתן להדיחו בשל כך.
לרפובליקנים יש רוב של 53 מול 47, אך די ברוב של 51 סנאטורים כדי להחליט לזמן עדים. הדמוקרטים לוחצים על כמה מן הסנאטורים הרפובליקניים לתמוך בעמדתם; די בתמיכה של ארבעה מהם כדי להעניק רוב לבקשה. הלחץ גבר לאחר פרסום קטעים מספרו של ג'ון בולטון, לשעבר היועץ לביטחון לאומי, ולפיהם טראמפ התכוון לעצור את הסיוע הצבאי לאוקראינה עד שזו תכריז על החקירות שביקש.
מנהיג הרוב, מיץ' מקונל, הזהיר שלשום (28.1.20) את עמיתיו לסיעה, כי אינו בטוח שיש לו 51 סנאטורים שיתנגדו לזימון העדים. ביממה שלאחר מכן נראה שהרפובליקנים יישרו קו, וכאמור כעת סבורים מקונל ועמיתיו להנהגה, כי יש להם רוב נגד הבקשה הדמוקרטית לזמן עדים. הדמוקרטים ביקשו לזמן גם בכירים בבית הלבן ובראשם ראש הסגל, מיק מולבאני. טראמפ אסר על אנשיו להעיד בשימועים בבית הנבחרים, והוא מתנגד לזימון עדים ולהגשת מסמכים בדיון בסנאט.
בדיון אמש (29.1.20) החלו הסנאטורים להציג שאלות לתובעים הדמוקרטיים ולפרקליטיו של טראמפ. השאלות הוצגו על בסיס מפלגתי מובהק ולא נועדו לאפשר לסנאטורים לברר עובדות וטיעונים, אלא נתנו הזדמנות לשני הצדדים להדגיש שוב את עמדותיהם ולתקוף את עמדות הצד שכנגד. עם זאת, שאלה אחת של הסנאטור הרפובליקני טד קרוז הובילה את דרשוביץ - מהמשפטנים המובילים בארה"ב וחבר צוות ההגנה של טראמפ - לתשובה שגרמה להרמת גבות.
"כל נבחר ציבור שאני מכיר חושב שבחירתו היא לטובת הציבור. אם הנשיא עושה משהו שלדעתו יסייע לו להיבחר לטובת הציבור, זה אינו יכול להיות 'קח ותן' המוביל להדחתו", אמר דרשוביץ. סגן היועץ המשפטי של הבית הלבן, פטריק פילבין, התבטא בצורה דומה אם כי פחות חדה: "כל נבחרי הציבור חושבים במידה מסוימת על האופן בו התנהגותם והחלטותיהם ישפיעו על הבחירות הבאות. תמיד יש עניין אישי מסוים בתוצאות האלקטורליות של מדיניות".
משמעות הדברים היא, שאם טראמפ פעל מול אוקראינה גם מסיבות פוליטיות, ולא רק - כפי שהוא טוען - בשל חששו מן השחיתות במדינה ורצונו שגם מדינות אירופה יסייעו לה, הרי שלדברי פרקליטיו אין זו סיבה להדיחו. זוהי טענה מרחיקת לכת, וסנאטורים רפובליקניים ניסו להתנער ממנה כאשר הגיבו של דבריו של דרשוביץ. "הוא אמר שזה מעורב, הוא לא אמר שזה חד-משמעי", טען מייק בראון. ואילו טים סקוט טען, כי דרשוביץ דיבר בצורה תיאורטית בלבד.

תאריך:  30/01/2020   |   עודכן:  30/01/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
משפט טראמפ עשוי להסתיים מחר
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
האמת ? . קרקס!.. ל"ת
הגוי..  |  30/01/20 08:31
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
יו"ר העבודה-גשר-מרצ תוקף את תוכנית המאה שהציגו נשיא ארצות הברית וראש הממשלה נתניהו ואת מרכיב חילופי השטחים שהיא כוללת    "היינו כועסים ובצדק אם מדינה אחרת בעולם הייתה שוללת אזרחות, או זכות אזרחית כלשהי ליהודי אזרח המדינה"
איציק וולף
בכירי משרד הבריאות קיימו הערכת מצב והיא הסתיימה בתמימות דעים שלפיה חדירת נגיף הקורונה הקטלני לישראל או לכל מדינה אחרת היא רק עניין של זמן    כניסת אזרחי סין לישראל תצומצם עד הפסקתה
איציק וולף
יולי אדלשטיין הודיע כי יכנס את המליאה ברגע שיידרש לעשות זאת לצורך אישור תוכנית המאה של טראמפ    "אם התוכנית הזאת תישאר רק חוברת דפים צבעונית, או תהפוך לאירוע היסטורי ומשנה מציאות - זו אך ורק החלטה שלנו, אסור שנפספס את ההזדמנות"
איציק וולף
השר לביטחון פנים הורה לראשי הארגונים הביטחוניים לרענן נהלים ופקודות הנוגעות לתרחיש הידבקות המוני, ולמימוש הנחיות לבידוק נכנסים לישראל במעברי הגבול השונים
איציק וולף
מי שהיה היועץ לביטחון לאומי לראש הממשלה וראש המל"ל בפועל יכהן החל מחודש מרס כדירקטור חיצוני במועצת המנהלים של רשת השיווק של רמי לוי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il