X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
פרסומת לחזיר בפריים טיים של ערוצי הטלוויזיה
תלונה לרשות השנייה:
"הפרסומת לטיב טעם - פגיעה ברגשות הציבור"
בתלונת התנועה למדינה יהודית ודמוקרטית נטען כי פרסומות המציגות בשר וחלב יחד כמו גם שרימפס וחזיר מנוגדות לכללי הרשות השנייה עושה הבחנה בין פרסומת לתוכנית, משום שהפרסומת כפויה ומעודדת צריכה

התנועה למדינה יהודית פנתה (יום א', 2.2.20) לרשות השנייה בבקשה שלא לשדר פרסומות למוצרי טריפה בערוצים הכפופים לרשות השנייה, כגון הפרסומת לחזיר ולשרימפס של טיב טעם והפרסומת לפיצה בורגר של דומינוס פיצה.
בפנייה למנכ"ל הרשות השנייה בפועל, ניר שוויקי, מביעה התנועה שאט נפש וזעזוע עמוק מן הפגיעה הצורמת ברגשות הציבור וברגשות הדת. "זוהי פגיעה פומבית, מבזה, צינית ועזת הפנים. מדובר בפגיעה גסה, קשה, משמעותית, בעלת עוצמה ניכרת ובלתי מוצדקת ברגשות הדת והציבור", נכתב.
בתנועה מציינים כי הפרסומות האמורות מנוגדות לכללי האתיקה של הרשות השנייה, שבהם נקבע כי לא ישדר בעל זיכיון תשדיר פרסומת שיש בו משום פגיעה בכבוד האדם, בטעם הטוב או ברגשות הציבור" וכן "תשדיר פרסומת שיש בו העברת מסר בנושא פוליטי, חברתי, ציבורי או כלכלי השנוי במחלוקת בציבור".
לדעת התנועה, הפרסומות האמורות מפרות כללים אלה באופן מובהק. לדבריה, לא ניתן לפרש סעיפים אלה ככאלה המתייחסים לנושאי אלימות או מין, שכן כללי האתיקה מנסחים הגדרות פרטניות לנושאים אלה, ולכן אין מנוס מהבנה שפגיעה בטעם הטוב, ברגשות הציבור ועיסוק בנושאים חברתיים-ציבוריים שבמחלוקת, נוגעת לנושאים מעין אלה.
בפנייה נכתב עוד: "פגיעה ברגשות הציבור אין משמעה פגיעה רק ברגשות מיעוט דתי, אלא גם בציבורים אחרים בחברה פתוחה, הסבורים כי שימוש במסגרת פרסומת הפוגעת במסורת ישראל בכלל, ובאכילת חזיר ובשר וחלב יחדיו, נושאים לגביהם קיים קונצנזוס בקרב חלק רחב בחברה הישראלית, כולל זו החילונית, הוא פוגעני, מתריס, ופוגע בלכידות ובאחדות העם וקורע את החברה במחלוקות מיותרות ופגע אנושות בהגדרה הבסיסית של מדינה יהודית הממוקמת בניסוח, אף לפני דמוקרטית.
"עם זאת, לצורך קביעת הנורמה יש להתחשב גם ברגשותיו של מיעוט, 'אם הפרסום עלול לגרום לפגיעה חמורה ברגשות המיעוט, ואילו ההימנעות מהפרסום של התבטאות מסוימת כרוכה בפגיעה מינימאלית בלבד במפרסם' (בג"ץ 606/93 קידום יזמות ומו"לות (1981) בע"מ נ' רשות השידור)".
בתנועה למדינה יהודית ודמוקרטית מציינים כי "אמנם נכון שיש תוכניות בהן מוצג אוכל טרף. אולם קיים הבדל מובהק מפרסומת בה ניכרת כפייה על הצופה השבוי. בעוד שבתוכנית, מדובר בסקירה קולינרית - לרוב על תרבויות אחרות - או על אופי בידורי לא מחייב, והצופה רשאי לבחור על-פי התוכן המוצע, באיזה תוכניות לצפות, בפרסומת יש עידוד לצרוך מוצר מסוים והפרסומת מופיעה על המרקע, ללא הודעה מוקדמת בכל רגע נתון, בשעות צפייה של תיישים כמו גם גדיים אשר אמורים לעצב את תוכנו של דור העתיד במדינה יהודית ודמוקרטית, אף במהלך תוכניות שעברו את הסינון הבלתי רצוי של הצופה מבחינת תוכן. למעשה, באמצעות שימוש במשאב שידור ציבורי ניתנת במה לתעמולה שנועדה להשפיע על אופיה וצביונה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית, תוך שחיקת סמל הכשרות היהודית, עליה מסרו יהודים את נפשם לאורך הדורות".

תאריך:  03/02/2020   |   עודכן:  03/02/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"הפרסומת לטיב טעם - פגיעה ברגשות הציבור"
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
שקוף שהפרסומות מכלמצביעי ליברמ
זה בסדר  |  3/02/20 05:20
2
גויים בהמיים וצוררים יש בארץ!! ל"ת
גימי-יהודי מיהודה  |  3/02/20 07:23
3
השלב הבא:
אובד מדינה  |  4/02/20 15:15
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
עידן יוסף
התכנון של נתניהו מגיע ברקע הביקורת החריפה בימין, ובליכוד בפרט, נגד התוכנית המלאה של טראמפ    שרים בליכוד אמרו לרה"מ כי יצביעו נגד התוכנית בגלל המדינה הפלשתינית וכי היא תקדימית ומסוכנת    פוחתים הסיכויים להחלת ריבונות לפני הבחירות
עידן יוסף
איילת שקד נשארת האהודה היותר במגזר הדתי-לאומי    רוב הציונות הדתית תצביע לימינה, ורק 4.6% לכחול לבן    רק כחמישית לא מחבבים את בנט וסמוטריץ'
עידן יוסף
לפיד האשים את השר רפי פרץ בתמיכה בטבח במערת המכפלה    פרץ: "כשאין ימין ושמאל, מה שנשאר זה רק להסית לפני הכל"    ימינה: לפיד בכל שנותיו באולפנים וככתב בכיר ב'מחנה' לא הגיע לעשירית ממה שהרב רפי עשה"
עידן יוסף
אומר כי התוכנית הסודית למניעת בחירות רביעיות של ליברמן עוברת בסיכום שסוכם בין ליברמן לבין גנץ, לפיד, מרצ, העבודה והרשימה המשותפת    "ש"ס והליכוד הולכים לעבוד יחד"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il