גלובס הודיע (יום ב', 3.2.20) על השקת מהלך לגביית תשלום על תכני גלובס בדיגיטל (חומת תשלום) ובכך מיישר קו עם המגמה של עיתונים ואתרים מובילים ברחבי העולם. המהלך יהיה מדורג ויאפשר בשלב הראשון חשיפה חינמית למספר כתבות, ויקרא לגולשים להירשם לאתר כדי ליהנות בשבועות הראשונים מקריאה חינם ללא הגבלה.
מחיר מינוי לתכני גלובס הדיגיטליים נע בין 495 ל-544 שקל, אך יוצע ללא תשלום למנויי העיתון המודפס. הפעלת ״חומת תשלום״ מוחלטת באתר תתרחש בתום מספר שבועות, וזאת עם השלמת מהלך ההיכרות של הקוראים עם המודל, תנאיו ואופן ההצטרפות אליו.
בגלובס מסבירים את המהלך ואומרים כי ב"מערכת מועסקים מעל 100 כתבים, עורכים, בודקי עובדות, מגיהים, מעצבים, מומחי דיגיטל ועוד. כל אלו פועלים מדי יום כדי לתעדף מידע רלוונטי להפוך את גלובס לכלי עבודה חיוני. 'המשרוקית של גלובס' למשל, מעסיקה 5 מומחים במשרה מלאה שכל תפקידם הוא בדיקת עובדות".
עיתון גלובס מצוי על-פי סקר TGI בתחתית החשיפה מבין היומונים הכלכליים. בשנה האחרונה שמר גליון סוף-השבוע של העיתון על יציבות (2.9%), אך החשיפה ביתר ימות השבוע רשמה ירידה שנתית של חצי אחוז ל-4.3% ב-2019, ובבדיקה חצי שנתית עלה ב-0.4% ל-3.1%.
עם המעבר לחומת התשלום באתר, אמרה אלונה בר-און, יושב-ראש גלובס: ״עברו שנתיים וחצי מאז רכשתי, יחד עם ענת אגמון, את השליטה בעיתון גלובס, וחזרתי למסדרונות העיתון שבנה אבי. במהלך התקופה הזו חילצנו את גלובס מתהליך קשה של כינוס נכסים, וזאת על-מנת להבריא אותו - תוכנית ועסקית, וליצור לו הווה ועתיד רלוונטיים".
לדבריה, מאז הרכישה משקיעים בהנהלה מחשבה, זמן וכסף בשיפור מתמיד של התוכן ושל המוצר וגאים לספק מדי יום "עיתון עצמאי שפועל בצורה שקופה ומכבדת, מתוך גישה חיובית לעסקים כמו גם למגזרים אחרים. עיתון שלא מכתיב מה לחשוב אלא נותן מגוון נקודות מבט, מידע וכלים שמאפשרים להבין ולגבש עמדה״, כלשונה.