X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מתכננים עוד שיפוץ [צילום: מרים אלסטר, פלאש 90]
הנושים יספגו תספורת של 80-67 מיליון שקל
הנאמנים הגישו תוכנית הבראה לאישור בית המשפט

הבראת הבימה: הזרמות, מחיקות ופריסות

לוי-טילר וברדיצ'ב אומרים שהתיאטרון יקרוס בלא הזרמה ממשלתית בסך 20 מיליון שקל בשנה תביעות החוב מסתכמות ב-100 מיליון שקל וצפויות לגדול; ניתוח תוכנית ההבראה מראה שייפרעו לכל היותר רבע עד שליש מהחובות צופים השנה רווח תזרימי של 600,000 שקל - פחות מאחוז בודד מתקציב הבימה
▪  ▪  ▪

תיאטרון הבימה זקוק להזרמות ממשלתיות בסך 20 מיליון שקל בשנה, יפרע רק חלק קטן מאוד מחובותיו והפרעון ייפרס על פני עשר שנים. כך עולה מתוכנית ההבראה שהגישו (יום ג', 4.2.20) נאמניו, עו"ד דורית לוי-טילר ורו"ח חן ברדיצ'ב, לנשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב, איתן אורנשטיין.
הנאמנים מדווחים, כי עד כה קיבלו מאות תביעות חוב בסך 100 מיליון שקל, אך הסכום צפוי לגדול כאשר יוגשו תביעות של נושים מחו"ל. לאחד הבנקים חייב התיאטרון 12 מיליון שקל, לעובדיו ולרשויות המדינה הוא חייב 22.5 מיליון שקל, ולספקים ונותני שירותים - 65 מיליון שקל.
לוי-טילר וברדיצ'ב מתכננים שהתיאטרון ישלם לנושיו בעשור הקרוב 10 מיליון שקל מהכנסותיו. עוד הם מציעים שאולמות התיאטרון יושכרו ויינתנו בהם שירותים לנושים ציבוריים, שייעשו פעולות מיוחדות שהכנסותיהן יופנו לפרעון החובות, ושיוגשו תביעות נגד מי שיימצא שהם אחראים לכאורה להיקלעות הבימה לחדלות פרעון. הנאמנים גם מדברים על מחילת חובות מצד גופים שאינם פרטיים. News1 מעריך, כי כל אלו יביאו לתשלום של לכל היותר רבע עד שליש מן החובות - כך שהנושים יספגו תספורת של 80-67 מיליון שקל.
הנאמנים גם מצפים להמשך ההזרמות מן המדינה, למרות שהבימה אינו עומד בתנאי ההסדרים הקודמים שנחתמו עימו: "המסקנה המתבקשת והידועה הינה כי ללא קבלת כספי התמיכה מן המדינה, התיאטרון הלאומי הבימה אינו מסוגל להתקיים. בהליך הבראה המנוהל על-ידי בית המשפט, עיכוב בקבלת כספי התמיכה, עלול להוביל לפעילות גירעונית ומשם לסיום מיידי של הליך ההבראה". הם מזהירים, כי בלא תמיכת משרד האוצר - תוכנית ההבראה לא תצא לפועל.
לדברי לוי-טילר וברדיצ'ב, "כחלוף הזמן, מתגלים בתיאטרון לא מעט חוליים רבי שנים, אשר הוזנחו והוחרפו במהלך עשרות שנות הישרדות. בעיות הדורשות לאו-דווקא כסף, אלא התייחסות ניהולית מעמיקה. לצידן בעיות של ציוד בן עשרות שנים שלא הוחלף, ציוד שהוזנח, שיפוץ שלא הושלם, בעיות אשר דורשות השקעה כספית משמעותית, ועוד כהנה בעיות כבדות וקלות".
הנאמנים צופים, כי את שנת 2020 יסיים הבימה בעודף תזרימי של 600,000 שקל - פחות מאחוז אחד מכלל תקציבו. התחזית מבוססת על תפוסה של 90% בהצגות, התאמה בין ההכנסות וההוצאות בהן וקבלת 20 מיליון שקל מהמדינה. הם גם מדווחים על חיסכון צפוי של 4 מיליון שקל השנה (5% מהתקציב): 3 מיליון שקל בכוח אדם, כולל הפחתות שכר ופיטורים, ומיליון שקל ברכישות החיצוניות. עוד הם צופים עלייה של 10%-5% בהכנסות, בעיקר בשל צעדים בתחום השיווק.
הנאמנים גם פועלים לקבל מעיריית תל אביב הנחה בדמי השכירות שמשלם התיאטרון על הבניין בו הוא פועל והקלות בארנונה, ומנסים לגייס תרומות ותמיכות, כולל "הסכם חסות נדיב עם גורם כלשהו". במקביל מבוצע שינוי ארגוני בתיאטרון, תוך החלפת מנהלי מחלקות במי שלהכרעת המנכ"ל החדש, נועם סמל, יוכלו לסייע ביישום תוכנית ההבראה.
לגבי תוכנית ההבראה לעשור המתחיל ב-2021 אומרים הנאמנים, כי זו מבוססת על "שמירה קפדנית על ניהול תקין, עמידה בהתחייבויות, התנהלות כספית מאוזנת, אי-יצירת גירעונות וגיוס משאבים ומקורות שיאפשרו ניהול תיאטרון לאומי ברמה הנדרשת ממנו". הם גם מתכננים "לבצע שיפור משמעותי בציוד התיאטרון (ציוד מיושן ומוזנח אשר אין לו אח ורע בתיאטראות ישראל) וכן שיפוץ חלקים רבים במבנה, הסובלים מהזנחה ארוכת שנים". יצוין, כי המבנה עבר בעשור הקודם שיפוץ מקיף בעלות של עשרות מיליוני שקלים מקופת המדינה והעירייה.

תאריך:  04/02/2020   |   עודכן:  04/02/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הבראת הבימה: הזרמות, מחיקות ופריסות
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
למחוק את הבימה הפרזיטית
מוטי הקרייתי  |  4/02/20 16:22
2
תיאטרון
שמולי  |  4/02/20 17:08
3
לסגור,לסגור,לסגור
שמחה חן  |  4/02/20 18:20
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
הבול הושק בישיבת הנהגה מיוחדת של ההסתדרות, במעמד יו"ר ההסתדרות, ארנון בר דוד, מנכ"ל חברת דואר ישראל, דני גולדשטיין, יו"ר ארגון העובדים הארצי בדואר ישראל, שמעון פרג'ון, ומנהל השירות הבולאי, אלחנן שפירא
מירב ארד
בעשור האחרון עלה השכר לעובד ב-37% במשרדי הממשלה    השכר הממוצע במשרדי הממשלה - גבוה מהשכר הממוצע במשק    המשכורת הממוצעת הכי גבוהה היא במערכת הבריאות
איתמר לוין
המדינה: קצין המשטרה פעל ברשלנות כאשר ירה לעבר האספלט ולא באוויר, באירוע בו הותקף בידי טקה וחבריו בחודש יוני שעבר
מירב ארד, איתמר לוין
כץ: מישהו התאהב בחקירה נגדי; נעזרתי במוטי בן-ארי בשל כישוריו    כחול-לבן תעניק לחבריה חופש הצבעה, הליכוד יתמוך בבקשתו של כץ
איתמר לוין
שוטרים טענו שביצעו "סריקה" ולא "חיפוש", ולכן לשיטתם יכלו שלא לעמוד בתנאים שנקבעו בצו שהוציא בית המשפט    נאשמים בניהול מעבדת קנביס זוכו בשל החיפוש הבלתי-חוקי תוך שבית המשפט מדגיש שלמשטרה אין סמכות לבצע סריקות כאלו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il